Час ікс: стало відомо, коли українці позбавляться бензинових авто

У минулому році продажі електромобілів сягнули: 600 тисяч в Китаї, 300 тис. в Європі, 200 тис. в США. Річне зростання продажів 30-70%. Це дуже багато.

Mercedes оголосив про свої амбітні плани побудувати шість нових автозаводів в Китаї, Німеччині та США. Тобто, на найбільших ринках. Плюс створити велику кількість потужностей з виробництва акумуляторів у багатьох країнах, знову-таки, щоб продукція вироблялася ближче до споживача. За планами Mercedes, через 5 років вони будуть виробляти електрокари по всій своїй лінійці: від смарта до великого позашляховика.

Світ стоїть на порозі поступового зростання кількості електромобілів. Процес «електрифікації» піде навіть швидше, ніж ми очікуємо.

Mercedes, інформуючи про агресивні плани по електромобілях, нічого не говорить про перспективи продажів авто з двигунами внутрішнього згоряння. Я підозрюю, що в Mercedes вже зрозуміли, що через п’ять років машини на ДВЗ вони виробляти, швидше за все, не будуть. Просто зараз про це говорити не можна, тому що різко впадуть поточні продажі, а виробництво електромобілів ще не налагоджено. Автогіганти зараз дуже обережні з прогнозами. Повна заміна автопарку з паливного на електричний так близька, що виробники побоюються масового переходу клієнтів в «режим очікування». Коли раціональні автомобілісти (яких більшість) вирішать поїздити на своїх нинішніх машинах ще два-три роки, щоб потім вже остаточно пересісти на електричну модель.

В Porsche анонсували випуск в 2020 нового електрокара з характеристиками, які нічим не поступаються нинішнім моделям на традиційному паливі. На їх прикладі можна буде подивитися, як станеться заміна автопарку. Але Porsche це, все-таки, верхній ціновий сегмент масових авто.

А чого чекають масові споживачі, щоб повністю відмовитися від машин з ДВЗ? Перше – збільшення ємності батарей, яке дасть стійкий запас ходу від 600 км, що відповідає пробігу на одній заправці середнього автомобіля. Друге, і головне, – прискорення терміну зарядки батарей. Зараз від звичайної мережі 220 зарядка триває всю ніч, а взимку і довше. Від спеціальних станцій значно швидше, але все одно це години, а не хвилини. Третє – значного збільшення місць для зарядки авто.

Ось як описує свій досвід використання електромобіля BMW I3 мій друг, який живе в Канаді. «Найбільша проблема на сьогоднішній день саме технологічна. Потужність комерційної зарядної станції 50 КВт. Tesla – 120. Зарядити батарею на трасі – десятки хвилин. Моїй батареї при хайвейних швидкостях навіть влітку більше ніж на 100 км не вистачить. Значить кожну годину зупинка на 20 хвилин. Це за умови, що зарядки на кожній заправці і вони вільні. Але для поїздок на роботу – запасу ходу достатньо. А повна зарядка будинку за нічним тарифом мені обходиться в півтора долара».

Але, тим не менше, звичні технічні параметри вже близькі. Той же Porsche задекларував для нової моделі 500 км пробігу і 15 хвилин на зарядку батареї. І можна не сумніватися, що ці цифри будуть дуже скоро перевищені.

Тому чекаємо масової заміни автопарку. І не в міру зносу старого, а вибухової заміни. Оскільки різниця в ціні палива і електроенергії величезна. І так буде, як би з часом влада не намагалися ціну на електроенергію для авто підняти (можна не сумніватися, що вони будуть прагнути до цього, як до компенсації втрачених акцизів на паливо).

В Україні ця тенденція прийде через 4-5 років після першої європейської хвилі заміни автопарку, яку чекають через ті ж 4-5 років. І до нас масово почнуть ввозити трьох-п’ятирічні електромобілі. Тобто, українським водіям варто розраховувати поїздити на своїх бензинових і дизельних авто ще 8-10 років. Потім експлуатація таких авто буде вважатися надмірно дорогою, незручною і просто дивною. Так само нинішні машини перестають бути капіталом. Треба зазначити, що ту бензинову машину, яку ми купуємо сьогодні, швидше за все, через 5 років продати буде просто неможливо.

Джерело: блог Ігора Ляшенка

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти