Чи екологічний насправді електромобіль?

Найбільша перевага електромобіля полягає у тому, що він не створює викидів. Проте, це не зовсім так.

Зміна вашого бензинового автомобіля на електричний схожа на перехід від викидів вихлопної труби до викидів електростанції. Електростанції працюють на електроенергії, і ця електроенергія – якщо вам не пощастило жити у таких країнах, як Норвегія, – створюється сумішшю викопного палива, ядерної та, у меншій мірі, поновлюваної енергії, повідомляє Zik.

Тому, наскільки екологічним є ваш електромобіль, залежить від того, де ви його заряджаєте. Електромобіль у Норвегії, мабуть, найбільше нагадує справжній транспортний засіб з нульовим рівнем викидів, оскільки ця європейська країна отримує майже всю свою електроенергію від гідроелектростанцій.

Проте більшість світових ринків електричної енергії залежать від викопного палива. Китай – найбільший виробник електричних транспортних засобів, залежить від вугілля, що збільшує викиди. Америка покладається на природний газ. Великобританія та Франція користають від ядерної енергії, що не створює викидів.

І це ще не все. Навіть регіони у межах країни покладаються на різноманітні джерела енергії. Візьмемо, наприклад, США, де Каліфорнія практично не отримує жодної енергії від вугілля, і Техас, який більш ніж на чверть залежить від вугілля.

Крім того, не всі заводи з викопного палива є однаковими. Деякі штати мають суворіші правила щодо викидів генераторів, ніж інші. Саме тому коефіцієнт викидів від виробництва електроенергії у містах по всій території США може сильно коливатися.

Враховуйте викиди від електростанцій і вийде, що ваш електромобіль кожної милі створює понад 100 грам вуглекислого газу. Не дивно, що електричні автомобілі у Китаї спричиняють удвічі більших викидів, ніж у Великобританії.

Є і позитивні моменти: водіння електромобіля все ще краще для світу, ніж спалювання бензину. За даними Bloomberg New Energy Finance, у 2016 році викиди електроенергії були на 39% чистішими, ніж викиди двигунів внутрішнього згоряння. Передбачається, що до 2040 року ця різниця становитиме 67%.


Не пропустіть