Три роки і ями: чому на українські дороги дають лише трирічну гарантію

В Україні середній або капітальний ремонт кілометра дороги коштує приблизно 10 мільйонів гривень. Тоді як у Болгарії – 3 мільйони євро, а в Польщі – 5-7 мільйонів. Такі дані повідомив міністр інфраструктури Володимир Омелян під час одного з інтерв’ю.

Економлять на вартості будматеріалів та робочої сили

За словами міністра, нинішнього року відремонтували чотири тисячі кілометрів доріг по Україні. Натомість, за даними Укравтодору, 2017 року було відремонтовано понад дві тисячі кілометрів доріг. А ось нижчу ціну вартості ремонту одного кілометра українських доріг Володимир Омелян пояснює нижчою вартістю робочої сили та сировини.

Загалом на 2018 рік на ремонт доріг у бюджеті закладено 44 мільярди гривень, з них 32,6 млрд гривень – бюджет Державного дорожнього фонду.

Експерт напрямку «Інфраструктура майбутнього» Українського інституту майбутнього Ярослав Пилипчук не поділяє оптимізму міністра щодо нижчої вартості ремонту кілометра українських доріг, бо здебільшого, на його думку, йдеться про гіршу якість.

«Питання в тому, наскільки наші дороги є якісними. Коли у нас будують або ремонтують нову дорогу,  дають лише три роки гарантії. Також у нас не має контролю якості роботи, яка була виконана. Важливо — щоб цей контроль був незалежним. Нормальна гарантія — мінімум 10 років. Тобто ми говоримо, що наші дороги нам коштують дешевше, ніж закордонні, а через три роки ми їх знову латаємо», – каже Ярослав Пилипчук.

Коли у нас будують або ремонтують нову дорогу,  дають лише три роки гарантії. Нормальна гарантія — мінімум 10 років

І зазначає, що у питанні ремонту доріг треба боротися за довговічність. Треба будувати дороги на 15 і більше років, а не робити щоразу ямковий ремонт. На думку Пилипчука, треба використовувати технології, які б працювали на благо  української економіки.

«Торік ми порівнювали ціни цементно-бетонних доріг і асфальтно-бетонних. Якщо порахувати життєвий цикл доріг у 20-25 років, то цементно-бетонні дороги у 2-2,5 дешевші, ніж асфальтно-бетонні.

Зараз в Україні існує Дорожній фонд. Це, звичайно, великий плюс і прорив. Питання в іншому — у що ми вкладаємо ці гроші. В асфальтні технології, в яких один із елементів — бітум, що становить 56% собівартості.

Крім того, ми його імпортуємо, зокрема – 30% – з РФ. Мінімум 100 мільйонів доларів йде на імпорт бітуму, це за офіційною статистикою», – зазначає експерт. Крім того, на думку Пилипчука, не слід забувати і про корупційну складову, закладену у ремонті доріг. «Якби корупційної складової у цій схемі не було, у нас би вже нормально були побудовані всі дороги», – додає Ярослав Пилипчук.

Якби корупційної складової у цій схемі не було, у нас би вже нормально були побудовані всі дороги

Експерт стверджує, щоб нормально оновити дороги України потрібно витрачати близько 100 мільярдів гривень на рік протягом 10-15 років.  «Ми ж з усіх джерел на сьогодні маємо близько 60 мільярдів гривень. Ми вкладаємо ці гроші у технології, які мають імпортну складову. А ті ж самі бетонні дороги її не мають. Якщо дивитися на пріоритети — маємо передивитися технологічну складову. Подивитися, які технології забезпечать довговічність. І переглянути пріоритетність будівництва доріг. Важливими є ті дороги, які забезпечують економічні потоки. Тобто транзитні шляхи або дороги до моря – Одеса, Херсон, Миколаїв, між Мелітополем і узбережжям Азовського моря. Важливі теж дороги біля західних кордонів України. Така б логіка була економічно обґрунтованою і відкрила б нові можливості для експорту вітчизняних товарів: аграрна продукція, металопрокат, у майбутньому товарів високої доданої вартості», – наголосив Ярослав Пилипчук.

Джерело: Дивись.info

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти