«Євробляхам» залишилось 10 днів, але штрафів може не бути

24 травня 2019 року набувають чинності кілька статей Митного кодексу та Закону про Національну поліцію, які стосуються автомобілів на іноземній реєстрації, на котрих їздять українці. Хоча, поліція перевірятиме всі авто з «чужими» номерами – навіть якщо ними керують туристи-іноземці. Все це для того, щоб виявляти «транзитні» та «тимчасові» автівки, які експлуатуються з порушеннями. Далі, якщо порушення буде виявлено, наступатиме відповідальність – штрафи до 170 000 грн та навіть вилучення автомобіля.

До згаданої дати «євробляху» ще можна розмитнити (або вивезти за межі України), без штрафів, хіба що зі сплатою «добровільного внеску» у розмірі 8500 грн, якщо присутні порушення строків тимчасового чи транзитного ввезення.

У всьому іншому, тобто при звичайному імпорті («пригоні») автомобіля не змінюється нічого. Закони, що набули чинності у листопаді минулого року, діятимуть на постійній основі, допоки не будуть змінені Верховною Радою іншими, новими законами.

Однак, теоретично, термін «нештрафування» для «євроблях» може бути продовжений ще на 180 днів (тобто до 25.11.2019). Така ідея запропонована у законопроекті №10263, який нещодавно був зареєстрований у ВР. За інформацією з пояснювальної записки до документа, таке рішення дозволить зменшити вартість транспортних засобів, створить умови для реєстрації раніше ввезених ТЗ, знизить рівень соціальної напруги щодо питання.

Щоправда «зменшення вартості ТЗ» у документі не передбачене: він лише продовжує час спрощеного митного оформлення «євроблях» але не повертає знижку на акциз, яка діяла перші 3 місяці після введення нових правил. Щодо «створення умов» – вони були створені 25.11.2018 р., і ними скористались більше 200 тисяч власників вже колишніх «євроблях». Далі, після закінчення пільг на акциз, як засвідчує митна статистика, «легалізація» авто з іноземною реєстрацією фактично припинилась. Проте новими правилами розмитнення громадяни продовжують користуватись – «приганяючи» вживані автівки з Європи чи замовляючи їх доставку зі США.

Щодо зниження рівня соціальної напруги – так, справді, перенесення дати введення санкцій дасть ще 6 місяців спокою водіям «євроблях». Хоча, скоріш за все, це стосуватиметься тих, хто і так не планував «легалізувати» свою машину з єврономерами. Найчастіше по причині переходу її в категорію «безнадійних».

І хоч вже очевидно, що проект закону №10263 не в змозі принести глобальні зміни правил на авторинку, варто сказати кілька слів щодо шансів на його прийняття. Позиція ДФС, Мінфіну та Комітету ВР з питань податкової та митної політики, яка була озвучена раніше – жодних продовжень як пільг, так і зміни дати введення санкцій щодо «євроблях». Далі варто зважити на те, що найгостріше питання, яке зараз хвилює парламентарів – дострокове припинення повноважень Верховної Ради 8-го скликання.

Також незабаром має відбутись інавгурація новообраного Президента (і представлення нових політичних персон); додає свого і турбота нардепів про вибори до парламенту, коли б вони не відбулись – достроково чи за графіком. Навряд чи Верховна Рада, принаймні цього пленарного тижня, візьметься за розгляд документа з відсутнім фінансово-економічним обґрунтуванням, без жодного висновку від комітетів ВР та Головного науково-експертного управління. Тому, якщо у вас досі є «євробляха» не варто особливо розраховувати на те, що депутати «випишуть» ще 6 місяців для умовно-законної її експлуатації.

Джерело: AUTO.RIA.com

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти