В Україні різко знизилась популярність автомобілів на ГБО і дизелі

Проаналізувавши статистику продажів нових авто за перші 5 місяців 2019 р, AUTO-Consulting побачив парадоксальну картину. Незважаючи на низьку ціну на газ на початку року, попит на автомобілі з ГБО, за підсумками 5 місяців, не тільки не зріс, а навпаки – впав майже на 12%. А у травні цього року, в порівнянні з травнем 2018 го, падіння продажів автомобілів з автосалонів з ГБО також склало більше 10%. Нових автомобілів, які залишають автосалони з ГБО у нас в країні всього 5,3% ринку, що менше частки гібридних автомобілів.

Кількість гібридів на нашому ринку сьогодні наближається до 7,5%. А в порівнянні з 2018-м їх кількість зросла майже на 90%! І це найбільше зростання, якщо розглядати автомобілі за типом двигуна.

Слідом за гібридами, велике зростання, в порівнянні з минулим роком, продемонстрували електромобілі. Їх стало більше майже на 67%. Правда, в абсолютних цифрах це як і раніше не так вражаюче: за 5 місяців нинішнього року в Україні було продано всього 227 нових електрокарів. І їх частка на нашому ринку сьогодні становить 0,7%.

Найбільше падіння, в порівнянні з минулим роком, показали автомобілі з дизельними моторами. Мінус майже 20%. І дизелям сьогодні належить близько 33% ринку.

А лідери продажів, як і раніше, – автомобілі з бензиновими моторами. Їм належить 55% українського ринку. А в порівнянні з минулим роком, кількість авто з бензиновими моторами зросла більше, ніж на 12%. Причому, продажі нових дизельних авто, в порівнянні з минулим роком, скоротилися навіть серед SUV. Більше, ніж на 4%.

Що стало причиною описаних тенденцій на ринку? Швидше за все скорочення обсягів продажів автомобілів з ГБО пов’язано з декількома факторами. По-перше, – корпоративні автопарки. Обсяг таких продажів досить великий, і в такі парки зазвичай купують бюджетні моделі, в які не ставлять ГБО. В тому числі, щоб не втратити гарантію від виробника. По-друге, – на нові авто ГБО ставлять не так часто, знову-таки, щоб не позбутися гарантії. І, по-третє, пропозиції з заводським ГБО, або альтернативні варіанти зі збереженням гарантії, на українському ринку є далеко не у всіх марок. Це відкладає свій відбиток на популярність ГБО серед нових автомобілів.

Що стосується дизельних автомобілів, то тут все просто, і пов’язано з чисто суб’єктивними причинами. А саме – з закінченням поставок в Україну, так званих, дізельгейтних автомобілів, які реалізовувалися в Україні кількома марками в 2016-2018 рр. і сильно впливали на збільшення продажів дизельних модифікацій на ринку.



Не пропустіть