Програми лояльності українських АЗС – що нового?

Сучасні мережі АЗС неможливо уявити без програм лояльності – адже саме так роздрібні оператори утримують постійних клієнтів, і «заманюють» нових. При цьому конкуренція змушує компанії придумувати все нові і нові опції. Хтось робить ставку на впровадження нових послуг в електронному додатку, інші вибирають традиційні способи, наприклад, розіграші цінних подарунків. В Інституті споживчих експертиз проаналізували, як це роблять WOG (Pride), Shell (Shell ClubSmart), Motto (Motto Club,), OKKO (Fishka), КЛО (ДякуYOU), «Паралель» (КартБланш), GLUSCO (GLUSCO CLUB), БРСМ-нафта (БРСМ Plus) і Amic (My Amic).

Як стати учасником програми?

Для реєстрації в програмі лояльності мережі АЗС існує кілька шляхів. Найпоширеніший – це придбання карти за майже умовну суму (від 1 копійки до 1 гривні) при заправці, або купівлі товарів на заправці. Така схема актуальна для мереж Shell, ОККО, БРСМ, Parallel,, Motto і КЛО. Щоб стати учасником програми My Amic, необхідно заправити мінімум 25 літрів будь-якого палива. Мережа GLUSCO пропонує своїм клієнтам реєстрацію в програмі GLUSCO CLUB чотирма способами – заповнити форму на сайті, скачати мобільний додаток, зателефонувати на гарячу лінію, або оформитися безпосередньо на АЗС.

Загальне правило для всіх мереж – учаснику повинно виповнитися 18 років, адже він є повноцінним учасником фінансових відносин з АЗС. Також для кращої персоналізації і захисту власних даних потрібно надати при реєстрації базову інформацію – мобільний телефон, адреса електронної пошти, за бажанням дату народження та ін.

Для реєстрації в програмі лояльності PRIDE від мережі АЗК WOG досить просто ввести свій номер телефону при здійсненні будь-якої покупки на АЗК або завантажити додаток PRIDE. Карта оформляється в електронному вигляді, а для отримання переваг досить вказувати свій номер телефону або сканувати QR-код з мобільного додатку PRIDE.

Що стосується швидкості реєстрації і легкості управління електронним додатком, лідерами є Shell ClubSmart і WOG Pride. У деяких інших учасників додаток працювало некоректно.

Як отримувати бали?

Як правило, бали нараховуються за купівлю пального і товарів в магазинах при АЗС. Так, на АЗС мережі Shell бали накопичуються при купівлі палива (причому з коефіцієнтом в 400% при заправці фірмового V-Power!), або при купівлі товарів в магазинах при АЗС з коефіцієнтом 1 бал – за кожні витрачені 10 грн. На заправках мережі Parallel на ваш рахунок будуть нараховуватися бонуси за курсом 1,5 бонусу за 1 витрачену гривню – як при оплаті готівкою, так і при використанні банківської карти. Накопичені бонуси за програмою Motto Club йдуть в залік на знижку до палива. За кожен придбаний літр нараховується по 1 балу. Залежно від набраної суми, збільшується і знижка на паливо в наступному місяці. У мережі АЗК WOG бали нараховуються за курсом 1 бонусний бал за кожну витрачену гривню. До речі, компанія регулярно пропонує індивідуальні акції для клієнтів, де у кожного клієнта є свої персональні умови на покупку палива, а так само товарів WOGCAFE і WOGMARKET.

На заправках ОККО бали нараховуються у процентному співвідношенні від суми покупки: 2% від вартості автопослуг, 4% від товарів ТМ «ОККО», 3% від кави та ін. В мережі БРСМ діє схожа схема, тільки з певними підвищеними коефіцієнтами в вихідні дні, свята та ін. На GLUSCO діє прогресивна система накопичення – при великому обсязі придбаного палива збільшується і відсоток від покупки, який коливається від 1 до 5%, в залежності від групи товарів.

На АЗС КЛО кількість бонусів розраховується від суми чека за курсом від 1 бала за кожен літр до 15 бонусних балів за кожну витрачену гривню. Програма My AMIC нараховує 10 балів за кожен літр палива, 5 балів – за газ, і 30 бонусів за кожні 10 гривень, витрачені в магазинах при АЗС.

Як витратити бали?

Всі мережі АЗС в нашому огляді дозволяють збирати бали та їх же витрачати в тій чи іншій формі. Зокрема, Shell дозволяє змінювати бали на знижку в розмірі від 0,5 грн / літр до 3 грн / літр (залежить від виду палива). Також клієнти можуть вибирати товари в магазині Shell і за попереднім замовленням – товари на фірмовому сайті компанії. Після оновлення програми лояльності пропоновані товари можна тепер купити за меншу кількість балів, тобто програма стала в 2-3 рази більше вигідна для клієнтів. Оновлена ​​ за попе Shell ClubSmart дозволяє вибирати, в якій пропорції витрачати накопичені бали при розрахунку за товари або паливо на АЗС мережі. Клієнт може заплатити балами як повну вартість, так і тільки 50% від ціни обраного товару. А товар тепер можна вибрати будь-який! Будь то фірмові хот-доги, сендвічі, засоби догляду за автомобілем, або іграшки – власне, все, що знаходиться в фірмовому магазині на заправці. У перелік найменувань не належать тільки алкогольні напої і сигаретний продукція.

Учасники програми лояльності PRIDE від мережі АЗК WOG можуть використовувати свої бали для оплати палива, а так само товарів WOGCAFE і WOGMARKET, виняток також становлять тютюнові та алкогольні вироби. Учасники можуть оплатити балами як всю покупку, так і її частину.

Програма MOTTO CLUB не дозволяє розраховуватися балами, але їх кількість безпосередньо впливає на знижку в наступному місяці (від 0,3 до 1,2 грн / літр в залежності від купленого обсягу і виду палива).

«Паралель» надає дуже широкий спектр послуг та товарів, за які можна заплатити накопиченими при покупках бонусними балами. Паливо, всі товари в міні-маркеті, (крім тютюнових виробів і ваучерів поповнення мобільного зв’язку), послуги автомийки, товари з каталогу на сайті – ось повний список витрат, які можуть бути оплачені зекономленими гривнями.

Мережі БРСМ, ОККО, Amic і Glusco також дозволяють витрачати зароблені бали тільки на товари і паливо на своїх АЗС. Кло дозволяє розраховуватися балами за курсом 1 бонус – 1 копійка в будь-якому ресторані мережі «Фішка» та кафе «Борщ», в будь-якому магазині «Подорожник» і «Villa Market» (крім тютюну, алкоголю, стартових пакетів, скретч-карт і страхових полісів ), в будь-якій крамниці Львівської майстерні шоколаду, а також в будь-який пекарні сирників і штрудель «Львівські пляцки».

Додаткові опції

Але крім схожих «загальних моментів», кожна мережа АЗК намагається залучити клієнтів чимось особливим. Так, мережа АЗС Parallel регулярно розігрує цінні призи, аж до автомобілів. Motto пропонують своїм клієнтам інші подарунки – у вигляді додаткових знижок. БРСМ також стимулює покупців купувати напої та сендвічі з метою збільшити знижку на паливо. КЛО дарує знижки при покупці кави і дарує купони на знижки при шопінг в мережах супермаркетів. У мережі Shell в магазинах на АЗС можна знайти справжні фірмові товари брендів Ferrari і BMW, пропоновані за бали або зі знижкою. Також власникам карт лояльності пропонують зібрати унікальні колекції іграшкових модельок, наприклад, зараз, це модельки мотоциклів Ducati.

WOG впровадила послугу онлайн магазину. Так, на свій рахунок ви можете заздалегідь придбати певну кількість літрів палива, або чашок кави і чаю, і використовувати, коли вам буде зручно. Багато автомобілістів раз в місяць 20-30 чашок кави і потім місяць їх витрачають.

Фірмові мобільні додатки.

Більшість операторів ринку можуть похвалитися мобільними додатками своїх програм лояльності. Одне з найбільш «розумних» додатків – Shell. App, воно може підказати дорогу до найближчої АЗС мережі, при цьому вибрати будь-який з навігаторів, який вважає за краще користувач, дозволяє управляти накопиченими балами і замовляти товари в онлайн-магазині.

Додаток програми Fishka допомагає не тільки реєструватися в системі і стежити за балансом балів, але також вчасно дізнаватися про нові акції, вибирати і замовляти винагороди за бонуси, вибирати точки партнерів програми. Додатки Glusco і БРСМ забезпечені меншою кількістю функцій, вони дозволяють стежити і накопичувати бали, а також редагувати персональні дані і ознайомитися з координатами всіх АЗК мережі. Додаток My Amiс дає можливість окрім іншого також купувати на особистий рахунок паливо, і заправляти його, не звертаючись до допомоги операторів-касирів. Через мобільний додаток від WOG можна не тільки розраховуватися за паливо на колонці, але також купувати напої біля кофеавтомата, а також стежити за накопиченими балами, але і підраховувати необхідну кількість палива на подорож, вести статистику всіх покупок на АЗС тощо.

Резюмуючи огляд програм лояльності українських мереж АЗС, можна сказати, що оператори ринку нафтопродуктів намагаються все більше увійти в життя кожного автомобіліста, стаючи мало не членом сім’ї. При цьому постійно вдосконалюють свої програми лояльності. І якщо ще рік тому кращі програми були у найбільших операторів ОККО і WOG, то тепер Shell склав їм гідну конкуренцію, серйозно модифікувавши свою програму. І якщо врахувати ще і міжнародні стандарти якості палива в цій мережі, то можна припустити, що боротьба за клієнта розгорнеться з новою силою, від чого споживачі в кінцевому підсумку тільки виграють.

Дмитро Грибенко



Не пропустіть