Експерти розповіли, чому електрокари не витіснять автомобілі з ДВЗ

Незважаючи на популяризацію «зелених» технологій, бензинові та дизельні машини мають більше шансів залишитися на ринку тільки тому, що електрокари ще не скоро стануть досить ефективними і практичними.

Не торкаючись суперечка про те, наскільки виробництво електрокарів шкодить навколишньому середовищу, видання НВ назвало три основних недоліки «зелених» автомобілів.

1.  Енергоємність

За словами вчених, навіть при найкращих умовах щільність енергії бензину майже в 50 разів вище, ніж у найкращих літій-іонних батарей. Це означає, що один кілограм бензину (близько 1,35 літра, в залежності від складу і температури) вміщує стільки ж енергії, скільки і сучасна АКБ, вагою приблизно 48 кг.

Якщо враховувати, що бак звичайного легкового авто може вмістити близько 50 літрів бензину (37 кг), його енергетичний еквівалент в літій-іонної батареї наблизиться до двох тонн. Уявіть собі електрокар з таким акумулятором, – низький центр тяжіння вам гарантований.

Так, технології акумуляторів з кожним роком удосконалюються і їх ефективність постійно підвищується. Але відставання АКБ від викопного палива як і раніше занадто велика і сьогодні нам, як справжнім варварам, куди простіше зробити і спалити півтора літра бензину, ніж розробляти 50-кілограмову батарею з аналогічною щільністю енергії.

2. Утилізація акумуляторів

Ключова проблема з EV – ресурс і утилізація їх акумуляторів.

Кілька місяців тому вчені з Університету Бірмінгема опублікували дослідження, згідно з яким використані акумулятори електрокарів можуть стати справжньою проблемою не тільки для їх власників, а й для навколишнього середовища.

3. Собівартість виробництва та продажу

Для класичних автоконцернів різка необхідність розробляти електрокари означала величезні витрати й інвестиції, через що багато брендів стали об’єднаються і готувати загальні платформи для нових автомобілів.

Очевидно, лідери ринку можуть дозволити собі інвестувати десятки мільярдів доларів в розвиток електрокарів. Але для менш великих виробників невигідно витрачати гроші на створення автомобілів, які мають мізерні показники продажів.

У підсумку, технології електрокарів розвиваються повільніше, і ринкова вартість нового авто з ДВЗ залишається на порядок нижче, ніж у аналогічної моделі з електричною силовою установкою.


Не пропустіть