Стало відомо, кому медики дозволять сідати за кермо

Кількість медичних протипоказань для українських водіїв суттєво зменшиться. Про це повідомляє uainfo.org.

Український науково-дослідний інститут медицини транспорту МОЗ підготував новий перелік медичних протипоказань для кандидатів у водії, який розміщено на сайті МОЗ у розділі громадських обговорень.

Необхідність такого документа викликана імплементацією 126 Директиви ЄС в українське законодавство, але й не лише цим. Адже документ не змінювався 18 років – перелік захворювань і вад, при яких особа не може бути допущена до керування відповідними транспортними засобами, було затверджено наказом МОЗ України від 24.12.1999 року.

Своєю чергою, ці вимоги щодо здоров’я майбутніх водіїв беруть початок ще в СРСР, у документі було прописано максимум обмежень для тих, хто хотів отримати водійське посвідчення. Згідно з ними водіями, скажімо, не могли стати ті, у кого була гіпертонічна хвороба, незважаючи на її ступінь. Однак сьогодні медицина дозволяє корегувати більшість захворювань, з тією ж гіпертонією людина може прекрасно себе почувати, корегуючи свій стан за допомогою медичних засобів.

Отож, у новому переліку медичних протипоказань для кандидатів у водії залишились лише ті захворювання, котрі безпосередньо можуть впливати на ситуацію на дорозі.

На першому й найголовнішому місці в новому переліку – зір. Це те, що, як ми всі розуміємо, дуже важливо для здоров’я водія, й на що, до речі, найбільше звертають увагу в Європі та США. Разом з тим, новий перелік визначає, що навіть з певними хворобами очей допуск до водіння є індивідувальним, з урахуванням відповідних висновків спеціалізованого офтальмологічного підрозділу закладу охорони здоров`я.

Також новий перелік чітко розділяє медичні протипоказання для кандидатів у водії і водіїв некомерційного та комерційного транспорту, що, безумовно, дуже важливо для безпеки на дорогах. Бо, хоча аварії з медичних причин на дорогах трапляються не так часто, ДТП через хворобу водія, зокрема, пасажирського транспорту апріорі у кілька разів трагічніше.

Разом з тим, повертаючись до необхідності адаптації українського законодавства до європейського, зазначу, що 126 Директива ЄС говорить, у тому числі й про те, що водії повинні проявляти своє розуміння ризику при певних хворобах. Тобто, не забувати про свою відповідальність перед суспільством.

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти