Розмитнення «євроблях»: як це відбуватиметься

Механізм розмитнення «євроблях» уже обговорюється на рівні комітету Верховної Ради. Для того, щоб зняти транспортний засіб із іноземного обліку, не потрібно, щоб машина фізично перебувала закордоном – усе відбуватиметься дистанційно, однак не без участі фактичного власника авто.

Таку думку в ефірі інформаційного проекту «Перші про головне. Коментарі» на телеканалі ZIK висловив голова ГО «АвтоЄвроСила» Олег Ярошевич.

За словами представника спілки автомобілістів України Петра Козака, ймовірно, влада таки дозволить розмитнити уже ввезені в Україну авто на іноземній реєстрації, а потім введе такі ж правила уже для всіх. Адже ситуація із «євробляхами» зайшла у глухий кут.

«Вирішувати це питання потрібно сьогодні. Вулицями уже їздить два з половиною мільйони таких машин. Тому у мене питання: яким буде механізм розмитнення автомобілів, що зареєстровані на іноземні фірми чи громадян?», – наголосив Кощак.

У свою чергу, голова ГО «АвтоЄвроСила» Олег Ярошевич підкреслив: механізм такого розмитнення уже обговорювався на засіданні комітету Верховної Ради з питань податкової та митної політики. Адже ця тема потребує делікатного вирішення, яке б не призвело до колапсу «на всіх митницях України».

«Для того, щоб зняти автомобіль із обліку, де він зареєстрований на якусь європейську компанію чи фізичну особу, машина може фізично там не перебувати. Процес для отримання пакету документів відбувається дистанційно», – розповів Ярошевич.

Однак, це не вдасться зробити без участі фірми, на яку зареєстрована автівка. Адже потрібно знімати транспортний засіб із обліку на території України. На щастя, за його словами, зараз дуже мало фірм, які ліквідовувались після реєстрації таких авто.

«Виходячи із нашого аналізу, таких підприємств налічується десь два-три десятки. Це були справді нечесні продавці, які не платили податки, скажімо, у Литві», – зауважив Ярошевич.

Для того ж, щоб розмитнити автівку, яка зареєстрована на іноземного громадянина чи фірму, транспортний засіб потрібно ввести на «внутрішню митницю» та залишити на відповідальне зберігання.

«Потім людина сама особисто або ж компанія-посередник відправляє відповідні документи до іноземного власника, який і повинен зняти авто із технічної реєстрації. Далі беруться тимчасові номерні знаки і  відправляються назад до України. Відповідно, у документі й буде зазначено, що конкретному громадянину був проданий транспортний засіб і відправлений назад до України для представлення в органах ДФС», – наголосив активіст.

Тому тут дуже важливою є співпраця між українським покупцем, який зараз володіє автом, та іноземним власником, на якого воно зареєстроване.

«Я теж їжджу на автомобілі, який зареєстрований на іноземну фірму. У нас із її господарем нормальні стосунки, навіть кожного разу страхую через нього свій автомобіль. Та я розумію, що таких людей – меншість, однак тут вже постає питання цивільно-правових відносин», – підкреслив Олег Ярошевич.

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти