Спеціалісти розробили «розумні» амортизатори для українських доріг

Корпорація KYB і концерн PSA спільно розробили нову концепцію підвіски, заснованої на пасивних амортизаторах, повідомляє Автоблог.

Активна підвіска стає реальністю, а так звані напівактивні завойовують все більшу популярність. Наприклад, інженери корпорації KYB і концерну PSA спільно розробили нову концепцію підвіски, заснованої на пасивних амортизаторах і здатної забезпечити відмінні ходові характеристики при відносно невисоких витратах. Саме вона застосовується в моделі C5 Aircross, і Citroën називає цю систему «Прогресивні Гідравлічні Демпфери».

Секрет нової напівактивної підвіски – в системі подвійного гідравлічного демпфера в конструкції амортизатора. Загальний хід його штока можна умовно розділити на три диференційовані робочі зони, в яких забезпечуються різні характеристики. Перша розташована в межах середньої частини ходу штока амортизатора, де демпфірування забезпечується за рахунок роботи основних клапанів амортизатора, поршневого і донного. Друга і третя приблизно відповідають крайнім положенням ходу штока, відбою і стиснення, де відбувається гідравлічне уповільнення, що забезпечує додаткове поглинання енергії.

Така особливість конструкції дозволяє основним клапанів амортизатора забезпечувати комфорт в простих дорожніх умовах, а гідравлічним демпфером – включатися в роботу при виникненні більш складних ситуацій. Для такої ефективної диференціації обидва гідравлічних демпфера – і відбою, і стиснення – повинні забезпечувати адекватне поглинання енергії і володіти дуже гнучким відгуком. Саме уповільнення забезпечує безпрецедентний рівень комфорту і, за визначенням Citroën, «ефект килима-літака»: по відчуттях водія автомобіль ніби ширяє над вибоїнами і ямами на дорозі.

Генеральний менеджер підрозділу aftermarket KYB Europe, Жан Франсуа Хуан, прокоментував нововведення так: «Це ще один відмінний приклад інноваційних рішень і розробок, якими так славляться наші інженери, і ми сподіваємося, що ця нова технологія отримає широке поширення на європейському ринку».

Труднощі, з якими зіткнулися інженери KYB при розробці нової системи, були дуже значні. Критично важливо було зберегти характеристики гасіння коливань незмінними, незважаючи на вбудовані додаткові демпфери, що забезпечують уповільнення ходу штока. У підсумку, після безлічі гідравлічних розрахунків та застосування методу аналізу кінцевих елементів, ця мета була досягнута і згодом підтверджена в ході дорожніх випробувань. Інший ключовим завданням була розробка самих вбудованих елементів, здатних витримувати високі навантаження навіть в найнесприятливіших умовах. Інженери KYB досліджували різні матеріали і конфігурації, перш ніж оптимальне рішення було знайдено. І, як завжди, всі деталі виготовлені з прецизійної точністю.

У режимі відбою принцип роботи обмежувача базується на армованому пластиковому сегменті, розміщеному у внутрішній трубі амортизатора, в зоні її формозміни, яка фактично є робочою зоною гідравлічного демпфера відбою. Коли втулка відбою стикається з цим сегментом, утворюється нова масляна камера, з якої масло може виходити тільки через отвори в сегменті. Такий регульований потік створює гідравлічну силу, що настроюється за рахунок площі цих отворів. Крім того, робоча зона цього гідравлічного демпфера може варіюватися за рахунок різної довжини зони зміненої форми внутрішньої труби.

У режимі стиснення використовується аналогічний принцип. Нова масляна камера утворюється при взаємодії полімерної деталі на поршні амортизатора і металевого підтискної елемента, встановленого на вузлі донного клапана. Полімерна деталь виконана з декількома прорізами для проходу масла, що дозволить налаштовувати зусилля, що забезпечуються системою. Для досягнення бажаного максимального зусилля, в вузлову збірку донного клапана поміщений попередньо стиснений додатковий клапан. Наявність гідравлічного демпфера стиснення дозволяє автовиробникові спростити інші компоненти підвіски, такі як буфер стиснення, а також переглянути деякі інші конструктивні елементи через менших зусиль, переданих на шасі автомобіля.

KYB вдалося розробити систему підвіски, високонадійну і саморегульовану, що забезпечує м’яке демпфірування, коли необхідний комфорт, і відмінну керованість, коли потрібно контроль. Важливо підкреслити, що обидві ці функції об’єднані в пасивній системі з неперевершеним часом відгуку, причому по дуже конкурентоспроможною ціною. Система подвійного гідравлічного демпфера виробництва KYB вже використовується і в інших європейських моделях, таких як Citroën C4 Cactus.

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти