Автовиробники стурбовані новими вимогами щодо викидів СО2

Європейська асоціація автомобільних виробників (ACEA) висловлює тривогу за підсумками голосування Європарламенту відносно нових цільових показників по викидам вуглекислого газу для пасажирських автомобілів і фургонів, пише Укравтопром.

«Ми дуже стурбовані напрямом, який прийняв Комітет з питань довкілля, – заявив генеральний секретар ACEA Ерік Йоннаерт. – Вкрай жорсткі рівні скорочення, які були прийняті, абсолютно нереалістичні, оскільки вони вимагатимуть масового і різкого переходу до електромобілів. При тому, що базові умови для такої переорієнтації явно поки що не створено, і споживачі просто не готові повністю електрифікуватись на даному етапі».

У той же час генсек АСЕА пояснив, що асоціація повністю віддана ідеї переходу до мобільності з нульовим рівнем викидів. Але цей перехід повинен відбуватися в реальному темпі, оскільки це життєво важливо не тільки для автомобільної промисловості і зайнятих в ній, але і для споживачів, і для країн, що входять в ЄС, яким доведеться важко попрацювати, щоб забезпечити достатню інфраструктурну мережу.

Позиція Комітету з питань довкілля – профільного в Європарламенті по цій справі – не є репрезентативною для всього законодавчого органу Євросоюзу. Вона досить сильно відрізняється від позицій інших задіяних комітетів (ITRE і TRAN).

«Ми сподіваємося, що Європейський парламент скористається можливістю, щоб переглянути цю пропозицію і привести його у відповідність з реальністю. Ми чекаємо результатів пленарного голосування в наступному місяці, щоб дізнатися, який курс візьмуть законодавці на тристоронніх переговорах», – заявив пан Йоннаерт.

Нагадаємо, в понеділок Комітет з екології Європарламенту схвалив пропозицію депутата від Мальти Міріам Даллі по скороченню викидів вуглекислого газу в автомобільних вихлопах на 45 відсотків до 2030 року. Це означає різке зростання виробництва електромобілів і фактичну заборону на виробництво дизелів.

Раніше передбачалося довести скорочення викидів до 30 відсотків, але навіть ця цифра викликала вкрай нервову реакцію у автовиробників – вони пророкували «соціальну катастрофу» в разі прийняття цієї норми Європарламентом.


Не пропустіть