Пряма дорога на СТО: в Україну завезли партію неякісного автогазу

Уже після першої заправки можна потрапити на дорогий ремонт

У київських водіїв почали масово виходити з ладу ГБО. Поки що зростання кількості звернень на станції техобслуговування зафіксували тільки столичні ремонтники. Але не виключають вони й аналогічні випадки в інших містах, оскільки причиною поломок в більшості випадків виявляється неякісний автогаз, повідомляє Твоя  МАШИНА.

Звинувачують брендові АЗС

«Випадки заправок неякісним газом дійсно почастішали за останні два-три місяці. І якщо раніше скарг на газ пропан в середньому було 3 на місяць, то зараз прогрес до 8 в місяць в межах тільки нашого сервісу», – розповів адміністратор сервісу «Мускат-Авто» Євген Петренко.

За словами автомайстрів, випадки поломок почастішали пропорційно погіршенню якості газу.

І хоч мотор вийти з ладу через це навряд чи зможе, окремі компоненти ГБО – дуже навіть. Все залежить від кількості газу разової заправки: якщо просто дозаправити балон, то можливо «пронесе», а якщо «задути» повний, то, швидше за все, проблем вже не уникнути.

Оскільки страждають, в першу чергу, газові форсунки, кажуть майстри, отже, вартість їх заміни обійдеться від 1000 грн і вище в залежності від моделі та кількості форсунок .

«Так само можлива чистка форсунок без заміни, але як показує практика – це малоефективно», – зазначив Петренко.

Примітно, що нарікають водії далеко не на маловідомі заправки, а на великих мережевиків, звинувачуючи їх у продажу неякісного палива.

І навіть якщо водій до цього завжди заправлявся якісним паливом, досить заправитися один раз цією «бодягою», щоб вивести з ладу газову установку.

Якість не перевіриш

«Це може бути в разі потрапляння води або невипаровуваного залишку (рідкий залишок)», – зазначив в.о. завідувача лабораторії компанії «Паралель» Олексій Павловський.

При цьому експерти відзначають, що далеко не факт, що погане пальне реалізують тільки на великих заправках – у ставків і маленьких заправок газ, як правило, однакової якості.

«Всі мережі, як брендові, так і не брендові, торгують приблизно одним і тим же продуктом. Безумовно, на ринку зустрічаються випадки поставки неякісного палива. Зокрема, газ може бути «водянистим» або з домішками інших фракцій. Це питання до виробництва газу – значить його погано очистили і осушили», – зауважив у розмові експерт ринку нафтопродуктів Олександр Кірімов.

За зовнішнім виглядом визначити якість автогазу неможливо. Оскільки його не можна побачити природним способом як, наприклад, бензин або дизель. Нічого не перевірити без спеціального обладнання (продукт знаходиться під тиском і відноситься до групи небезпечних речовин).

«Якість газу визначається тільки лабораторним способом в спеціалізованих лабораторіях. Дивитися треба на сертифікат в куточку споживача: якщо його немає – не заправляйтеся на такій АЗС, якщо він є – добре (дивіться висновок про відповідність державним нормам)», – підмітила керівник відділу PR мережі АЗС KLO Анна Самойленко.

Також, всі АЗС повинні розміщувати у відкритому доступі сертифікати якості на все паливо, в тому числі і на газ.

«Клієнт може переконатися в якості палива тільки за документами, наприклад, сертифікатам відповідності та паспортами якості», – зауважив Олексій Павловський.

Грішать на попит

І хоч особливо сильних перекосів на ринку автогазу на користь неякісного нафтопродукту експерти не відзначають, на ринку завжди присутня частка лівого нафтопродукту, обсяг якої залежить від ситуації на нафторинку.

«При появі дефіциту частка неякісного нафтопродукту зазвичай зростає», – додав Павловський.

Потрібно враховувати і те, що в останні три роки в країні спостерігається бум по установці ГБО на автомобілі. При цьому, пік припав на 2016 рік. Тому, зараз і стало так багато випадків виявлення поломок.

«На мою думку, в 2017 році ми бачимо накопичений відкладений попит на ТО газобалонного обладнання», – говорить Олександр Киримов.

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти