Українським водіям придумали нове покарання за порушення ПДР

Велика кількість резонансних дорожньо-транспортних пригод із загиблими і постраждалими, які відбулися за ці вихідні по всій Україні, – привід почати дискусію про трансформацію профілактики ДТП з другорядної функції поліції в державну політику.

Так вважає експерт в сфері реформування правоохоронних органів Артур Марін, який тривалий час очолював підрозділи внутрішньої безпеки в системі МВС.

«Автобус, що перекинувся на Вінничині, троє загиблих і четверо постраждалих в ДТП в Одеській області, чергове “мажорне” ДТП на Закарпатті – це лише окремі прояви системної проблеми – відсутності комплексного підходу до профілактики ДТП в нашій країні», – каже експерт.

За його словами, Україна входить в ТОП-10 країн Європи за кількістю ДТП зі смертельними наслідками на 100 тисяч чоловік. І таку проблему не вирішить тільки поліція. Профілактика ДТП повинна стати державною політикою, до якої будуть залучені максимальну кількість державних і громадських інститутів, а також бізнес.

Як приклад експерт навів досвід США, де страхові компанії при розрахунку вартості поліса враховують численні дані з бази поліції – факти порушення ПДР, скоєння ДТП, навіть марку машини.

«Якщо в США водій проїхав на червоне світло світлофора, він отримає штраф. Але крім штрафу в наступному році вартість його страховки буде на 50% вище. Тобто навіть одне порушення правил дорожнього руху – це серйозне навантаження на сімейний бюджет. Для України – це теж робоча модель. Скоїв ДТП без постраждалих – вартість страховки відразу зросла на 200%. А якщо ДТП з постраждалими, то для винуватця аварії страховка відразу повинна коштувати не 2-3 тисячі гривень, а 80-100. Хтось скаже – це неймовірно багато. Так! Але хіба людське життя коштує менше? », – вважає Марін.

Експерт також запропонував спосіб вирішення проблеми перевищення швидкості без повсюдної установки відеокамер.

«Якщо на трасі Київ – Одеса діє обмеження швидкості в 110 км / ч, то, очевидно, її не можна проїхати за 4 години, не порушивши швидкісний режим. Тому досить поставити на початку і в кінці будь-якої траси прилади, які будуть фіксувати час виїзду автомобіля на трасу і час з’їзду з неї. Така система вже успішно реалізована в Туреччині і тестується на деяких автобанах в Польщі», – підсумував він.

Джерело Факти
Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти