Як не варто доглядати за авто

Більшість автовласників звикли самі доглядати за склом, кузовом і салоном свого автомобіля. Для багатьох це, до того ж, ще й приємне проведення часу, свого роду хобі.

Але є й ті, котрі неспішно попивають каву в клієнтській зоні і чекають, коли «вилікують» або обслужать їх улюбленця майстри своєї справи.

Проте і ті, й інші далеко не завжди стежать за машиною правильно. Здавалося б, зіпсувати тут що-небудь неможливо — знай, лий водичку, нанось шампунь, а потім все це змивай і витирай насухо. Ні, все не так просто! Систематичне невиконання правил миття автомобіля здатне нещадно зіпсувати лакофарбове покриття.

Багато щіток — не на користь

«Душові кабінки» бувають механічні, коли автомобіль очищається вертикальними і горизонтальними обертовими щітками. На території західних країнах подібний різновид автоматизованих мийок найбільш поширений, але у нас прижилися безконтактні — з «експлуатацією людської праці». Проте, пошкодити лакофарбове покриття можна з однаковим успіхом і там, і там. Результат отримуємо із таких складових як технологія очищення кузова, хімічні засоби і, звичайно, людський фактор.

Автоматизована механічна мийка погіршує кондицію лакофарбового покриття — покриває його поверхневими подряпинами-потертостями і змушує мутніти — при регулярному використанні. Відповідь на питання «чому» очевидна: щітки труть по поверхні і, як мінімум, кузов від постійного контакту з ними страждає.

Передчасний змив піни

Безконтактна мийка, при якій спеціально навчена людина обходить вашу машину «Керхером», теж аж ніяк не безневинна, хоча в теорії ця процедура елементарна. Але уявіть, чи виконують бійці зі шлангами в руках негласні розпорядження, коли до них вишиковується черга із п’яти машин? Ні, не хочемо висловлюватися погано про співробітників автомийок, але прецеденти, на жаль, є.

Два приклади з життя. У першому випадку «мойдодири» поливають машину миючою піною, але не чекають, поки вона стече, а починають розмазувати бруд губками. У другому — навіть після фінальної змивки бруд залишається на кузові. Його потім урочисто розмазують в процесі сушіння. Думаємо, немає сенсу описувати, що відбувається з вашим авто після такого абразиву.

Близький водний контакт

Є правила, про які автомобілісти навіть не здогадуються. Чи знаєте ви, що близько підносити сопло «Керхера» до кузова небажано? Але ж саме так робить більшість мийників, коли змиває бруд з колісних арок, забуваючи про те, що в районі арок лак і фарба помітно «втомлюються» і водяний напір лише погіршує ситуацію.

Недостатньо ретельна сушка кузова взимку теж не безневинна, як може здатися — вода, що залишилася на поверхні, замерзає і «коробить» лакофарбове покриття. Після одного разу навряд чи щось буде помітно, але з часом ефект проявить себе у всій красі.

Неякісна хімія і брудні ганчірки

Отже, якщо вам небайдужий стан лакофарбового покриву вашого авто, стежте, щоб машина не стояла в хімічній піні довше декількох хвилин. Справа в тому, що поверхнево-активні речовини миючих засобів — лужні і можуть бути досить агресивними до всього, з чим стикаються. У тому числі до лакофарбового покриття. Контролюйте чистоту матерії, якою кузов протирають насухо — періодично її повинні полоскати. А взагалі дуже бажано сушити автомобіль мікрофіброю — можете возити з собою кілька рушників і урочисто вручати співробітникам мийок, щоб вони використовували їх для протирання насухо.

«Висушування» водозгоном

Ефект, схожий на сушіння недостатньо чистого кузова ганчіркою, забезпечить спеціальна гумова смужка, відома як водозгон. Його слід використовувати при видаленні води зі скла, але деякі хлопці не напружуються і використовують його для кузова — очевидно, це лайфхак окремо взятих мийок.

Якщо перед цим машина погано вимита і на ній залишилися піщинки, які ви навряд чи побачите, але відчуєте, провівши пальцем, то… розслабтеся, з першого разу нічого не буде, особливо на білій машині. Але систематична сушка подібним чином забезпечить пошкодження лакофарбового покриття.

Використання посудного мила

Є ще один варіант миття машини — вручну, на дачі. Деякі автолюбителі в літній період економлять на «водних процедурах», об’їжджаючи автомийки стороною і роблячи все самостійно за містом. Тут, як ви розумієте, ризик зіпсувати ЛФП теж немаленький, особливо, якщо немає свого «Керхера», а набір засобів зводиться до відра з ганчіркою.

Загальні ж рекомендації, щоб всі були задоволені, прості — не соромтеся використовувати побільше води для змивання бруду. На ринку є маса миючих засобів і в цьому запіненому океані варто звернути увагу на ті, що містять поліролі або віск. Їх перевага в тому, що після застосування бруд трохи менше пристає до кузова, а наступні мийки, як стверджують фахівці, трохи легші. І боже вас збав самостійно мити машину засобами для миття посуду — вони містять луги, кислоти та абразиви, які можуть завдати шкоди ЛФП.

Загалом, в миття автомобіля, як і в чищенні зубів, і наданні першої медичної допомоги діє головне правило — не нашкодь.

Джерело: autokiev.info


Не пропустіть