Український автомобільний ресурс

Тест від Top Gear: Porsche 911 проти Honda NSX

0

Ну звичайно, TopGear зібрався в Альпи. Коли женеш пару спорткарів з заводу на півдні Німеччини на трасу в австрійській глибинці, то просто зобов’язаний пройти хоча б один альпійський перевал – цього вимагає обов’язок журналіста. А то, що по обидва боки перевалу Ґросґлокнер знаходяться два музеї, присвячені одній з марок, – це просто вдалий збіг.

В першу ж чергу за допомогою Porsche 911R і Honda NSX я [Олівер Меррідж – прим. ред.] хотів показати, якими різними стали спорткари в 2016 році, продемонструвати широту поглядів на прикладі двох машин з шістнадцяти, що беруть участь у Тижні швидкості. Прямо зараз всі вони їдуть на Ред-Булл-Ринг. Хтось – у трейлері, а хтось – так. Стівен Добі зараз в 220 км від нас, на іншому альпійському перевалі з тріскучих квартетом хот-хетч, а очі Джека, треба думати, лізуть на лоба від автобану прудкості F-Type SVR. А у мене ось Ґросґлокнер. А значить, мені краще всіх.

Тест від Top Gear: Porsche 911 проти Honda NSX

У Porsche немає кондиціонера. Бог з нею, з навігацією, у мене є атлас, і я вмію ним користуватися, і ніякі колонки і підсилювачі не потрібні, коли можна награвати на чотирилітрової атмосферної оппозитной “шістці”. Але о шостій ранку, коли на вулиці 12 градусів, а скла запотівають при дощі, я починаю матюкатися.

Тест від Top Gear: Porsche 911 проти Honda NSX

Вчора ввечері на автобані по дорозі в Мюнхен було непогано. Прочиняє вікно, і в щілинку набивається повітря. Стає свіже, хоч порожні пакети з-під чіпсів починають кружляти по салону. Якщо зібралися купувати 911R, то не беріть навігацію і музику (і отримаєте зручний бардачок, який відкривається кожен раз, коли вичавлюєш газ в підлогу). Але не недооцінюєте важливість регулювання температури. Тут може бути дуже душно.

Тест від Top Gear: Porsche 911 проти Honda NSX

Але в іншому 911R цілком живемо. Ззаду ні каркаса, ні сидінь – це фургон з вікнами. Речі краще закидати за цілісний карбоновий ківш, але жертва є жертва. Вести R приємно, органи управління туговато, але все працює з бездоганною лінійністю. Ти сам відповідаєш за все. У салоні все гранично просто, адже він зовсім порожній. Оглядом тому не заважає антикрило, підвіска щільна, а мотор могутній. Ніщо, окрім телефону, не відволікає від дороги.

У NSX я розганяти швидше, розмінюючи чарівну четверту сотню під вечірнім сонцем, що опускається за горизонт. Спорткар стійкий на швидкості, V6 на високих оборотах співає чисто і голосно … Поки не скинеш швидкість. Тоді твін-турбо втрачає різкість звуку, чуються відгомони свисту турбіни, гудіння електромотора, і NSX раптом блідне до рівня CR-V, на якому за мною поспішає Джон Уічерлі.

Тест від Top Gear: Porsche 911 проти Honda NSX

Проблема в тому, що крім звичайних кліше – тісного салону, багажника, в якому пахне, як в Lotus (на жарі розм’якшується клей), і низького крісла – в очі кидається дешевизна. Пластик, дизайн, графіка, пищалки, замислений інфотейнмент – все це не відповідає ціні машини.

Тест від Top Gear: Porsche 911 проти Honda NSX

NSX важко пробачити такі промахи. А у 911R ніяких зручностей немає, тому і критикувати нічого. Проте звертатися з NSX простіше. Є табло режимів, в якому змінюються Quite, Sport, Sport + і Track. І більше нічого. Не можна залишити тільки електричний привід або вибрати найгучніший вихлоп і комфортний режим підвіски. Всі ці рішення приймає машина.

Тест від Top Gear: Porsche 911 проти Honda NSX

В цілому вона приймає їх вірно, і на світанку наступного дня, коли я переслідую колегу вгору по Ґросґлокнер (я в Porsche, він – в NSX), Honda їде стрімко і зібрано. Електромотори розподіляють крутний момент на передніх колесах, NSX вистрілює з шпильок, і 911R не відстає лише тому, що я з усіх сил стежу за балансом, тягою і зчепленням. Але це здорово. Porsche вимагає, щоб ти сам розбирався з ситуацією, думав і керував. До нього потрібно звикнути. Задні колеса підрулюють вельми агресивно, і, кинувши газ в середині повороту, можна сильно зіпсувати траєкторію.

Тест від Top Gear: Porsche 911 проти Honda NSX

Хід жорсткий, мотор найкраще працює вище 5000 оборотів. Щоб їхати реально швидко, потрібні сила, концентрація і нерви. Горбаться сильніше – поїдеш краще, тому я прибуваю до вершини, лучась енергією і ентузіазмом. Мої почуття на взводі, так що після 911R фарби ще більш насиченим, а види величніше. Який розмах, яке пишність! Один прекрасний краєвид ховається c очей, і відразу з’являється інший, ніби режисер природи – Стенлі Кубрик. Ця візуальна бомбардування не втомлюється вражати.

Тест від Top Gear: Porsche 911 проти Honda NSX

Гросглокнер – самий гладкий, багатогранний, цікавий і доглянутий перевал у всіх Альпах (тому пропуск на день коштує 35 євро). Тут є тунелі, бруківка, озера, залізна дорога, оглядові майданчики, кафе, а в одній з сідловин дорога робить петлю навколо гори тільки для того, щоб подорожні побачили ще один пейзаж. Ця дорога побудована продумано і майстерно не тільки для того, щоб проїхати через гори, а й отримати від цього максимальний кайф. Ось чому Porsche так добре сюди вписується. І ось чому о десятій ранку на дорозі вже штовханина: автобуси, велосипедисти, гонщики-любителі – і все видивляються, згортаючи шиї.

Тест від Top Gear: Porsche 911 проти Honda NSX

NSX визрівала довго і хоче стати всім для всіх, а ось родзинки немає. Це не японська, чи не американська машина, а щось середнє. Чи не економічна, але і не об’їдається бензином. Надто доброзичливі. У ній є щось від Lexus. Civic Type-R-значно більш зухвалий і агресивний автомобіль.

Текст: Олівер Меррідж / Фото: Роуен Хорнкасл / Переклад: АвтоМанія


Не пропустіть