Український автомобільний ресурс

Тривалий тест Smart fortwo – авто, яке можна носити в кишені (ФОТО)

0

«Смарт» створений не для того, щоб купити його і на наступний день забути, що саме ти вчора придбав

Та ти ж у нього не влізеш, говорили вони. Куди ти посадиш своїх дітей, знущалися вони. Навіщо ти взагалі на це підписався, питали мене ті ж самі колеги. Заспокойтесь! Я проїздив у двох дверному  Smart fortwo вже два тижні і мені було суперово!

І так – з ростом 189 см і масою в 81-82 кілограми (в залежності від того, наскільки щільним був сніданок) всі ці два тижні я застрибував і вистрибував з найменшого «Смарта» з витонченістю старої газелі. Тому що тут величезні двері, що певною мірою перешкоджає в разі тісної парковки (адже саме для них Smart, начебто, і створений), і зручна висока посадка, як на дизайнерському стільчику в хіпстерській кав’ярні. Двері, до речі, без рамок – що красиво. Але вони великі і легкі, тому плескати ними доводиться від душі – що незвично. І від чого себе потім доводиться довго відучувати, пересідаючи в інший тестовий автомобіль.

Всередині теж немає приводів для клаустрофобії. Просторий салон, вертикальна посадка, відмінна оглядовість. Ну так, машинка вузька – зате можна відкривати і закривати пасажирські двері навіть не відстібаючи ремінь безпеки. Так, заднє скло знаходиться на відстані витягнутої руки – зате речі з багажника можна діставати прямо в заторі.

Взагалі, інтер’єр дводверного «Смарта» спланований на рідкість вдало. У дверях – великі кишені для пляшок з водою і всяку всячину. Є пара підстаканників, куди відмінно уміщається мобільник, а під ними – висувна скринька для дріб’язку. Плюс нормальний бардачок.

Поздовжнього діапазону регулювань водійського крісла вистачає із запасом, кермо можна налаштувати і по висоті, і по вильоту. Багажник? Він є! У нього легко влазять пара валіз і ще рюкзак-другий.

А тепер я повинен зізнатися, що на тест мені дісталася, скажімо так, недешева комплектація passion, ціни на яку починаються від (раджу сісти) 596 401 грн! Це більше як на 100 тисяч дорожче базової комплектації. Втім, такі гроші ви витратите не даремно. Якщо у найдешевшої модифікації будуть штамповані колеса, темний і жорсткий пластик в салоні, і не буде кондиціонера (але при цьому будуть електросклопідйомники, підігрів заднього скла, центральний замок і набір подушок безпеки), то наша тестова версія хизуватися 15- дюймовим литими дисками, кольоровою оббивкою передньої панелі, кольоровими вставками в салоні (якщо забажаєте), кермом з кнопками і приладовим щитком з кольоровим дисплеєм бортового комп’ютера і іншими милими опціями.

Правда, і ця сума – далеко не межа. Вам доведеться окремо докуповувати і музику з кондиціонером, і електроприводи дзеркал, і можливість регулювати кермо по висоті. І це я ще не розповів вам про каталог аксесуарів і всяких примочок, на вивчення якого можна витратити кілька годин.

Цей автомобіль для того, щоб перетворювати кожну поїздку в маленьке, як він сам, пригода. Щоб просочуватися в ті дірки в потоці, в які на великому седані навіть не подумаєш лізти. Щоб приїжджати в гості і з імовірністю 99 відсотків знаходити місце для паркування містечко в тому ж кварталі, а не в двох станціях на метро. Щоб ганяти, веселитися і отримувати задоволення від кожної поїздки – нехай навіть вона буде в магазин за рогом.

Новий Smart для цих цілей підходить набагато краще, ніж раніше. У нього повністю перероблене шасі і приємно налаштоване кермо, тому тепер на ньому не страшно розганятися швидше 60 кілометрів на годину. На трасі М4 ми з цим пуголовком можна легко маневрувати при обгонах попутних вантажівок. Для цього, до речі, у «Смарта» тепер є розумний алгоритм системи стабілізації, який допомагає впоратися з поривами вітру і аеродинамічними ударами від великих машин. У порівнянні з попередньою версією, у новій – практично ідеальна підвіска: м’яка, тиха, пружна. Так, на лежачих поліцейських Smart раніше підстрибує всім своїм маленьким тільцем, але робить це мовчки і навіть благородно.

Новий «робот» з двома зчепленнями – справжнє щастя на тлі того неподобства, що було у попередника. З 90-сильним турбомоторчиком авто ладнає. Не ідеально, але давайте не забувати, що ми говоримо про автівку, вся силова установка в зборі якої вміщується в поліетиленовий пакет «Сільпо».

Проблем, які я виявив за перші тижні тесту Smart fortwo, всього дві. Перша: мені доводиться вибирати, хто зможе поїхати зі мною – дружина, хтось із двох дітей або собака. Або доводиться брати зі стоянки «Фієсту» дружини (теж тридверну, між іншим), яка на тлі «Смарта» здається мало не мінівеном.

Друга проблема – інші водії. Вони нас зі «Смартом» відверто ігнорують. А ті, що помічають, роблять вигляд, що нас не існує. Тому швидко виїхати з прилеглої дороги, відразу перебудуватися в сусідній ряд або просто вижити у швидкому потоці – неймовірне досягнення. Єдиний вихід – включити режим смартовода зі стажем і робити все з певною часткою нахабства і гранично швидко.

Двигунів для «Смарта» є аж три штуки на вибір. Всі – однолітрові й трьохциліндрові. Базовий, без турбонадуву, видає 71 кінську силу і йде в парі з п’ятиступінчастою “механікою”, так що навряд чи ви отримаєте хоч якесь задоволення від пересування на такій моделі. Такий же двигун, але з турбонадувом, видає 90 кінських сил і комплектується безальтернативним шестиступінчастим «роботом» з двома зчепленнями. І відразу ж збільшує базову ціну автівки!

Є ще версія Brabus, яка комплектується вже 109-сильним турбомоторчика, відкушувати ще майже дві секунди часу розгону 0-100 км / ч – до 9,5 секунди. Вона теж оснащується тільки «роботом», і коштує 894 481грн!

Загалом, «мій» тестовий 90-сильний Smart c панорамним дахом, музикою, кондиціонером, пакетом безпеки і різними електроприводами коштує десь 1,3 мільйона рублів з копійками – майже як версія Brabus! Або як базова Toyota Camry. Або як топова Hyundai Creta з автоматом і повним приводом. Або…

Насправді, порівнювати «Смарт» з іншими – як вибирати між їдальню і соковитим бутербродом з вагончика на колесах. Перший варіант у всіх сенсах надійніше, але гастрономічний екстаз він вам навряд чи подарує.