Верховна Рада України під час пленарного засідання 12.01.2023 року ухвалила в першому читанні законопроєкт № 8300, в якому прописані зміни до Закону «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів». Цей Закон серед водіїв відомий, як «автоцивілка» (ОСЦПВ).
Про ухвалення законопроєкту повідомив автор проєкту, голова Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев.
Депут зазначив, що чинний закон вже застарів та не відповідає потребам учасників ринку обов’язкового страхування. А найголовніше те, що він, не враховує вимоги Директиви Європейського Парламенту та Ради 2009/103/ЄС, тож вимагає якнайшвидшого осучаснення.
Якщо законопроєкт затвердять, система ОСЦПВ буде змінена докорінно. Зокрема в законопроєкті йдеться про збільшення суми страхових виплат у разі ДТП, розширення списку транспортних засобів, які обов’язково потребуватимуть страхування, термінів розгляду заяви про страхову виплату тощо.
«Проблемами, які має вирішити законопроєкт, є недосконалість процедур розрахунку, низький ліміт відповідальності страховика, державне регулювання ціноутворення, низька ефективність системи управління Моторного (транспортного) страхового бюро України, обмежена роль держави в контролі за його діяльністю», – зазначив Гетманцев.
Що зміниться в разі затвердження законопроєкту
У чинному законі процедура розрахунку з учасниками дорожньо-транспортної пригоди досить недосконала, а суми виплат значно відрізняються від розмірів, встановлених у Європейському Союзі. Щоб наблизитися до вимог Директиви Європейського Парламенту, пропонуються наступні оновлення:
– поступово підвищити максимальні розміри страхової виплати;
– пришвидшити гарантійні виплати потерпілим замість страховиків-банкрутів (максимум 60 днів, а не роки);
– запровадити пряме врегулювання у всіх випадках ДПТ, коли пошкодження завдано лише транспорту;
– поширити дію страхового покриття на всіх пасажирів автомобіля, через який сталася пригода;
– запровадити вільне ціноутворення для включення у систему ринкових механізмів;
– зменшити строк розгляду заяви про виплати з 90 до 60 днів;
– встановити стандартний перелік документів та визначити підстави для відмови у здійсненні страхової виплати.
Тепер потрібно проголосувати за ухвалення законопроєкту у другому читанні в сесійній залі Верховної Ради, а потім направити на підпис президенту Володимиру Зеленському. Данило Гетманцев впевнений, що здійснити заплановане вдасться у поточному році.
Длительное пребывание человека за рулем автомобиля может быть опасно, предупреждают медики. Как отметил врач-уролог Андрей…
Переход с автомобиля с механической трансмиссией на машину с «автоматом» всегда становится вызовом для любого…
Последние исследования показывают, что автомобилисты всё чаще повреждают свои машины при парковке, хотя ещё относительно…
Некоторые автомобилисты своим безответственным вождением создают угрозу не только своей безопасности, но и безопасности окружающим.…
Одним из самых жестких административных наказаний за нарушение ПДД в Украине остается лишение водительских прав…
Остановка автомобиля полицией в Украине считается привычным делом. И хотя у инспекторов должны быть конкретные…