Новини

Страхування автомобіля по-новому: що може змінитися для українців у 2023 році

Верховна Рада України під час пленарного засідання 12.01.2023 року ухвалила в першому читанні законопроєкт № 8300, в якому прописані зміни до Закону «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів». Цей Закон серед водіїв відомий, як «автоцивілка» (ОСЦПВ).

Про ухвалення законопроєкту повідомив автор проєкту, голова Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев.

Депут зазначив, що чинний закон вже застарів та не відповідає потребам учасників ринку обов’язкового страхування. А найголовніше те, що він, не враховує вимоги Директиви Європейського Парламенту та Ради 2009/103/ЄС, тож вимагає якнайшвидшого осучаснення.

Якщо законопроєкт затвердять, система ОСЦПВ буде змінена докорінно. Зокрема в законопроєкті йдеться про збільшення суми страхових виплат у разі ДТП, розширення списку транспортних засобів, які обов’язково потребуватимуть страхування, термінів розгляду заяви про страхову виплату тощо.

«Проблемами, які має вирішити законопроєкт, є недосконалість процедур розрахунку, низький ліміт відповідальності страховика, державне регулювання ціноутворення, низька ефективність системи управління Моторного (транспортного) страхового бюро України, обмежена роль держави в контролі за його діяльністю», – зазначив Гетманцев.

Що зміниться в разі затвердження законопроєкту

У чинному законі процедура розрахунку з учасниками дорожньо-транспортної пригоди досить недосконала, а суми виплат значно відрізняються від розмірів, встановлених у Європейському Союзі. Щоб наблизитися до вимог Директиви Європейського Парламенту, пропонуються наступні оновлення:

— поступово підвищити максимальні розміри страхової виплати;
— пришвидшити гарантійні виплати потерпілим замість страховиків-банкрутів (максимум 60 днів, а не роки);
— запровадити пряме врегулювання у всіх випадках ДПТ, коли пошкодження завдано лише транспорту;
— поширити дію страхового покриття на всіх пасажирів автомобіля, через який сталася пригода;
— запровадити вільне ціноутворення для включення у систему ринкових механізмів;
— зменшити строк розгляду заяви про виплати з 90 до 60 днів;
— встановити стандартний перелік документів та визначити підстави для відмови у здійсненні страхової виплати.

Тепер потрібно проголосувати за ухвалення законопроєкту у другому читанні в сесійній залі Верховної Ради, а потім направити на підпис президенту Володимиру Зеленському. Данило Гетманцев впевнений, що здійснити заплановане вдасться у поточному році.

Recent Posts

«А что так можно было?»: сеть поразило видео идеальной парковки за 5 секунд

На днях соцсети всколыхнуло вирусное видео, на котором водитель седана на заснеженной стоянке паркует свой…

23.12.2025

ТОП-4 премиальных кроссовера с пробегом по цене новой Corolla

Существует стереотип, что автомобили представительского класса стоят, как квартира. На самом деле на вторичном рынке…

23.12.2025

Зимний бензин: что это такое и чем он отличается от обычного

Многие украинские водители не знают, что топливо делится по сезонным признакам. Обычный летний бензин не…

23.12.2025

Skoda Karoq показали в новом образе – намек на спортивную версию RS

Кроссовер Skoda Karoq уже давно нуждается в обновлении, а фанаты бренда не могут дождаться заряженной…

23.12.2025

Nissan представил обновленный кроссовер Ariya: фото

Японский бренд Nissan официально представил обновление для своего электрического кроссовера Ariya. Как сообщает Carscoops, рестайлинг…

23.12.2025

Новый бюджетный седан Nissan засветился перед премьерой: фото

Компания Nissan ведет активные приготовления к презентации своего обновленного седана Versa. Об этом сообщает Carscoops,…

23.12.2025