Норми автомобільного страхування в Україні планують оновити. Законопроєкт №8300 “Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів” пройшов перше читання. Повідомляє “Апостроф”
Автори проєкту, зокрема, голова Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев, розповіли, що законодавство у галузі автострахування не оновлювалось із 2005 року. Тому вони розробили проєкт, який передбачає збільшення страхових сум та інші покращення у даній сфері.
Адвокатка Тетяна Даниленко прокоментувала його норми, закон регулює відносини у сфері обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів, покликаний забезпечити здійснення виплати за шкоду, завдану життю, здоров’ю та/або майну потерпілих осіб під час використання наземного транспорту.
Зміни до чинного законодавства обумовлені “недосконалістю процедур розрахунку та здійснення страхової виплати з відшкодуванням шкоди, завданої внаслідок дорожньо-транспортної пригоди, низьким лімітом відповідальності страховика, державним регулюванням ціноутворення за цим видом страхування, а також низькою ефективністю системи управління Моторного (транспортного) страхового бюро України та обмеженою роллю держави в контролі за його діяльністю”.
За словами юристки, у разі затвердження законопроєкту система ОСЦПВ зміниться докорінно. Зокрема, збільшаться суми страхових виплат у разі аварій, розшириться список транспортних засобів, які обов’язково потребуватимуть страхування, зміняться терміни розгляду заяви про страхову виплату.
Чинна процедура розрахунку з учасниками ДТП доволі недосконала, а суми виплат відрізняються від розмірів, встановлених у Європейському Союзі.
Очікуються такі оновлення, які наблизять до вимог Директиви 2009/103/ЄС:
– поступове підвищення максимальних розмірів страхової виплати;
– пришвидшення гарантійних виплат потерпілим замість страховиків-банкрутів (щонайбільше 60 днів);
– запровадження прямого врегулювання в усіх випадках ДТП, коли пошкодження завдано тільки транспорту;
– поширення дії страхового покриття на всіх пасажирів авто, через який сталася аварія;
– запровадження вільного ціноутворення для включення в систему ринкових механізмів;
– зменшення терміну розгляду заяви про виплати з 90 до 60 днів;
– встановлення стандартного переліку документів і визначення підстави для відмови у здійсненні страхової виплати.
Після пояснення адвоката стало зрозуміло, що ухвалення закону підвищить тарифи ОСЦПВ, проте суми виплат за полісами стануть суттєво більшими, а страховики компенсуватимуть збитки швидше, тоді як контроль за їхньою платоспроможністю посилиться. Планують впровадити електронні технології.
Із позитивного, отримаємо зменшені строки розгляду заяви про здійснення страхової виплати з 90 до 60 днів з дня подання такої заяви страховику. Скасують максимальні розміри страхової виплати за шкоду, заподіяну майну потерпілих, у разі оформлення документів про ДТП, шляхом складення Європротоколу.
Посилиться рівень захисту потерпілих в аваріях: суми з часом приведуть до розмірів, встановлених в країнах ЄС. Для порівняння, зараз ліміт відповідальності страховика за шкоду, заподіяну життю та здоров’ю, становить 320 тис. грн на одного потерпілого (незалежно від кількості потерпілих), а за шкоду, заподіяну майну потерпілих, – 160 тис. грн на одного потерпілого, проте не більше 800 тис. грн на одну страхову подію.
За чотири роки після введення закону в дію сума за шкоду, завдану життю та здоров’ю потерпілих осіб, збільшиться:
– на першому етапі до 1 млн гривень на одного потерпілого;
– до 20 млн гривень на один страховий випадок (незалежно від кількості потерпілих осіб);
– до 2 млн гривень за шкоду, завдану майну потерпілим на один страховий випадок (незалежно від кількості).
Розмір виплати згодом підвищиться ще.
Автомобильные стекла — это не только важный элемент защиты и обзора, но иногда и пример…
Поиск недорогого, но надёжного автомобиля с пробегом может превратиться в настоящий квест, если не знать…
В мире автомобильного дизайна существуют компании, которые предпочитают не изобретать колесо, а адаптировать уже существующие…
Дым из выхлопной трубы является не только продуктом отходов деятельности ДВС, но и важным индикатором…
Электромобили прочно занимают свою нишу на рынке, однако гибридные технологии продолжают привлекать внимание покупателей, которые…
В Украине наблюдается существенный обвал продаж дизельных автомобилей. Как сообщает ассоциация “Укравтопром”, в октябре было…