Таємниці забутого флагмана: чому електроседан Jaguar знищили на фініші

Ще у 2021 році Jaguar закрив проект нового XJ, який уже стояв на конвеєрі. Авто мало стати електроседаном із запасом ходу понад 500 кілометрів, але, як з’ясувалося, інженери залишили місце й під бензинову «шістку». Про це розповів колишній головний дизайнер марки Ієн Келлум у подкасті My Week In Cars, пише Carscoops.

За словами Келлума, кузов XJ був вищим, ніж у попередника, а версія з єдиною колісною базою мала замінити одразу коротку та подовжену. «Ми зробили платформу універсальною. Вона приймала батареї, але могла нести і рядний шестициліндровий мотор, якщо знадобиться», – пояснив дизайнер.

На той момент проєкт був майже завершений. Прототипи проходили тести, а зовнішність поєднувала елементи класичної XJ та електрокара I-Pace. Фото одного з цих екземплярів згодом потрапило у мережу – на ньому видно характерну лінію даху й вузькі задні ліхтарі.

Технічна частина виглядала амбітно. Якщо б компанія змінила курс, під капотом міг опинитися турбомотор 3.0 літра потужністю близько 360 к.с. та крутним моментом 500 Н·м. Це дало б XJ шанс конкурувати з Mercedes-Benz EQE та BMW i7, адже електроседани тоді тільки входили в моду.

Втім, після зміни керівництва весь проєкт зупинили разом із кількома іншими новинками, зокрема великим кросовером J-Pace та наступником F-Type. Келлум згадує той момент як «болісний удар для команди, яка вкладала душу у роботу».

Сьогодні Jaguar робить ставку на новий GT-електрокар, але його дебют уже двічі переносили. Колишній XJ так і залишився привидом у гаражах компанії – нагадуванням, що навіть найамбітніші ідеї можуть зникнути в одну ніч.

Не пропустите

Этот веб-сайт использует файлы cookie чтобы вам было удобно пользоваться сайтом Принять