Хронологія створення “Таврії”, що почалась у 70-х роках

У 2011 році з конвеєра Запорізького автомобільного заводу зійшла остання ЗАЗ 1103 “Славута” – передньопривідний ліфтбек сімейства автомобілів “Таврія”, що виготовлялась на автомобільному заводі з 1999 року. Виробництво ж оригінальної “Таврії” – передньопривідного хетчбеку було завершено за чотири роки до цього – у 2007-му, а розпочалось у 1988 році.

Під час її серійного виробництва на підприємстві було проведено декілька її модернізацій, найбільш відома з яких “Таврія-Нова”.

Але давайте згадаємо історію цього автомобіля – перший прототип, що був розроблений спеціалістами заводу “Комунар” (таку назву мав Запорізький автозавод у 1960-70х роках), був готовий за 18 років до початку серійного випуску – у 1970 році.

Розробкою перспективного автомобіля керував головний конструктор заводу – Володимир Стешенко.

Вже у 1972 році конструкторами “Комунару” було розроблено двохдверний седан, що мав індекс 1104:

Тоді ж було виготовлено прототипи у кузові хетчбек:

Які відрізнялись в першу чергу зовнішнім виглядом окремих елементів кузова, зокрема і передньої частини авто:

Через рік з’явився новий прототип у кузові седан та з хромованими молдингами, в угоду тогочасній моді, на зовнішніх елементах авто:

Загалом екстер’єр цього прототипа став нагадувати поставлений на конвеєр ВАЗу модель 2103 – подвійні фари, “клики” на бампері, молдинги вздовж кузова та інше.

Також у 70-х розроблялись варіанти для експлуатації у сільгосподарській місцевості, для чого на автомобілі був збільшений кліренс та продовжувався пошук майбутнього вигляду авто:

В 1976-78 роках був розроблений та виготовлений повнопривідний прототип автомобіля, що візуально відрізнявся іншим розташуванням поворотів та індикаторів габаритів авто:

Наприкінці 70-х років зовнішній вигляд майбутнього легкового автомобіля вже став більш впізнаваним для нас – в основних лініях вже з’явились елементи які згодом були використані на серійному зразку:

Один з дослідних зразків того періоду навіть був представлений тогочасному керівництву СРСР, на що з легенд було дано “зелене світло” для виробництва.

Проте серійне виробництво авто було розпочато значно пізніше…

Джерело: Національний промисловий портал

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти