Чому пітніє скло зсередини автомобіля, і як з цим впоратися

У зимовий час скло автомобіля має тенденцію пітніти зсередини. Це дуже неприємна проблема. По-перше, це заважає огляду під час керування автомобілем. До того ж, водій змушений відволікатися на протирання скла, що небезпечно під час руху. По-друге, це викликає питання у патрульних, адже вони в першу чергу схильні думати, що скло запітіло через те, що водій напередодні прийняв велику кількість спиртного.

1. Конденсат на автомобільному склі

Конденсат – це дрібні частинки води, що осідають в більш прохолодних місцях салону, якими є вікна. Він утворюється на склі не тільки в старих машинах, а й у нових, і наявність суперсучасних систем клімат-контролю – цьому не завадить. Чому це відбувається, і як упоратися з проблемою?

Відразу розвіємо стійкий міф про те, що запотівання скла зсередини викликає активне вживання водієм міцних спиртних напоїв. Саме на скло насамперед дивляться патрульні у спробах виловити порушника тверезого способу життя у потоці машин.

Справді, у людини, яка вживала алкоголь, підвищується температура тіла, дихання стає частішим. Останній фактор може вплинути на утворення у салоні підвищеної кількості вологи. Але! Щоб сильно запотіли шибки, всі люди в машині, включаючи не тільки водія, а й чотирьох пасажирів, повинні протягом тривалого часу інтенсивно дихати. В іншому випадку скло не запітніє так, як це буває при морозі.

Тож запітніння викликають не пари алкоголю. Це конденсат, що з’являється у результаті перепаду температур.

2. Причини запітніння скла

Запітніння скла може викликати:

– некоректна робота пічки;

– порушення режиму рециркуляції повітря;

– попадання вологи в салон у дощову погоду;

– забивання салонного фільтра вентиляції;

Інші фактори.

Надмірна вологість у салоні небезпечна ще й тим, що через неї можуть іржавіти металеві деталі. До того ж, вона веде до появи цвілі, що супроводжується неприємним запахом. Але із цими проблемами можна цілком успішно боротися.

3. Як боротися із запотіванням скла?

Якщо вікна у вашому автомобілі запітніли в теплу, але дощову або туманну погоду, через те, що в салон просочилася волога, увімкніть кондиціонер або піч на обдування. Використання цих приладів допоможе осушити повітря усередині автомобіля.

У холодну пору року вікна в машині пітніють з інших причин. Тут кондиціонер не буде ефективним, та й включати його в мороз – досить суперечливе рішення. Після запуску мотора на скло прямує потік холодного повітря, а оскільки скло ще холодніше, то на ньому конденсується волога. Протирання вікон жодного ефекту не дає: морозні візерунки з’являються знову.

Якщо конденсат на вікнах з’являється у прогрітому автомобілі, це може бути пов’язане із забиттям фільтра системи вентиляції. Через це потік повітря стає менш інтенсивним, і скло отримуює меншу кількість тепла. Перестаючи ефективно прогріватись, вони стають ідеальним середовищем для накопичення конденсату.

Буває, що запотівання вікон викликає несправність у блоці керування кліматом. Через це температура повітряних потоків регулюється некоректно. Іноді пітніє не лобове скло, а вікно у двері з боку водія. Це також пов’язано з неправильною роботою блоку керування кліматом.

У холодну пору року водії змушені постійно вмикати пічку. У верхній частині капота поруч із пластмасовим захистом розташований пічний отвір, який забирає повітря. Туди потрапляє сніг. Теплий двигун викликає його танення – відповідно, волога потрапляє до салону, викликаючи утворення конденсату на вікнах.

Крім того, лобове скло іноді пітніє через те, що забиваються сливи короба притоку повітря. Вони знаходяться під підводками щіток двірників і забезпечують забір повітря в обігрівач. При дренажі, що не працює, виникають проблеми не тільки з запотівання скла, але і з механізмом склоочисників.

Якщо у вашому автомобілі є кондиціонер, перевірте, чи не забилася трубка зливу конденсату з випарника. Це також може викликати підвищений рівень вологості в салоні. Якщо запотівання скла відбувається у поєднанні з неприємним хімічним запахом у салоні, то, швидше за все, з радіатора обігрівача витікає антифриз. Його пари дуже небезпечні здоров’ю людини. Відповідно, технічні несправності у фільтрі системи вентиляції, блоці управління кліматом, салонному опалювачі тощо, потрібно швидко діагностувати та усувати.

Коли машину обганяє вантажівка або старий дизельний позашляховик, водій зазвичай включає режим рециркуляції повітря, щоб позбутися неприємно пахнучого шлейфу. Але якщо забути вимкнути цей режим, повітря не зможе безперешкодно виходити з салону назовні, а це необхідно для провітрювання і, відповідно, зменшення кількості вологи, що призводить до утворення конденсату.

Перевірте, наскільки герметичні ущільнювачі дверей, вікон, кришки багажника та люка. Якщо волога проникає крізь щілини, то від запотівання стекол буде дуже важко позбутися.

Якщо в мороз ви їдете занадто швидко, то скло інтенсивно охолоджується потоком повітря, що набігає, і через це пітніє. Щоб уникнути проблем із поганою видимістю, просто зменште швидкість.

4. Правила догляду за салоном авто

Якщо всі системи працюють справно, необхідно регулярно доглядати салон і виконувати прості правила.

Взимку для зниження факторів появи конденсату можна порадити регулярно просушувати салонні килимки, які вбирають воду з відтаючого снігу з взуття. Якщо килимки з щільної гуми або пластику, то вони не вбирають вологу, але сніг, що розтанув, скупчується в них у вигляді калюжок.

При напрямку гарячого потоку повітря в ноги відбувається активне випаровування вологи та її осідання на холодному склі. Обмітання або обстукування взуття від снігу перед посадкою в авто зменшить рівень вологості всередині – відповідно, вікна менше запітніватимуть.

Перед тим, як залишити автомобіль на парковці, візьміть за правило провітрювати салон. Особливо це актуально, якщо перевозили пасажирів у мокрому одязі та взутті. Це зменшить запотівання вікон у наступній подорожі.

Можна також практикувати їзду з трошки відкритими вікнами на останній ділянці шляху перед стоянкою. При цьому тепле вологе повітря піде із салону, що призведе до рівняння температур із внутрішньої та зовнішньої сторони скла. Щоправда, у сильні морози їхати з відчиненими вікнами мало того, що некомфортно, але ще можна підхопити застуду.

На внутрішній стороні скла з часом з’являється малопомітна грязьова плівка, яка активно притягує вологу. Не допускайте її утворення, регулярно протирайте вікна з внутрішньої сторони, навіть коли на них не з’явилися характерні «морозні візерунки». Але взимку це потрібно робити у повністю прогрітому салоні та за допомогою спеціальних засобів автохімії.

Антизапотіватель можна виготовити самостійно: змішайте 20 частин спирту та 1 частину гліцерину та залийте рідину у флакон з пульверизатором, щоб було зручніше користуватися.

Для протирання скла використовуйте чисті, сухі ганчірки. Паперові рушники та серветки для цих цілей краще не застосовувати, тому що вони залишають розводи.

Обробляйте скло вологовідштовхуючими засобами у вигляді спреїв або аерозолів. Вони випускаються у двох варіантах: перші утворюють на склі прозору плівку, яка запобігає конденсуванню вологи, другі відштовхують воду. Наносьте їх на сухе, чисте скло. Отже, це потрібно робити перед подорожжю, а не під час неї.

Щоправда, дії цих засобів вистачає ненадовго, але за цей час шибки не будуть замерзати або запітнівати. Особливо це актуально для коротких поїздок у холодну чи дощову погоду.

Струшуйте сніг з ґрат капота, щоб, розтанути при включенні обігрівача, волога від нього не проникла в салон. Періодично просушуйте та провітрюйте салон за допомогою режиму рециркуляції, тільки не забувайте його відключати після виконання процедури. Не допускайте утворення на стеклах льоду.

Заливайте взимку в бачок склоомивача рідину-незамерзайку, яка містить спирт. Він перешкоджає зледеніння скла. Щоправда, у разі не уникнути характерного запаху, на який може звернути увагу патрульний.

Перед початком руху завжди прогрівайте автомобіль. Але прогрівати скло потрібно поступово, щоб не відбулося різких температурних перепадів. Краще, якщо одночасно з роботою пічки включити забір повітря з вулиці, направивши дефлектори на запітнілі зони. Важель циркуляції повинен перебувати в крайньому лівому положенні. На допомогу салонній пічці можна використовувати електричний фен із нагрівачем – він швидко сушить повітря.

Слідкуйте за чистотою й справністю кондиціонера, пічки, повітряних фільтрів. Можна трохи модернізувати повітроводи багажника: проріжте невеликі отвори в бічних обшивках багажного відділення, встановіть в віконця пластикові решітки. Це суттєво збільшить відтік повітря, покращить вентиляцію та зменшить запотівання вікон.

Важливо розуміти, що всі перелічені процедури допоможуть впоратися із запітнінням лише частково, оскільки утворення конденсату в теплому салоні – природне явище холодної, вологої погоди. Але все ж таки вони дозволяють зменшити небезпеку, яка може бути викликана порушенням видимості через сильне запотівання скла.

Не пропустите

Этот веб-сайт использует файлы cookie чтобы вам было удобно пользоваться сайтом Принять