Водіям назвали 13 живучих міфів про покришки, в які вже час перестати вірити
Здавалося б, колесо автомобіля — предмет невигадливий і на вигляд, і по конструкції. Це круглий виріб, зовні якого гумова покришка, а всередині металевий корд. Тож простим його назвати не можна. Однак існує ціла низка міфів про автомобільні покришки, в які давно вже час перестати вірити. Більшість із них відноситься до зимової гуми, але не тільки.
Міф 1. Краще широкі колеса
Багато автолюбителів до тоненьких покришок, що на вигляд нагадують «докатку», ставляться несерйозно. Їм більше до вподоби широкі «катки» – не такі, як у болідів «Формули-1», але наближені до них. Ось кілька аргументів на користь вузьких коліс:
— ідентичні характеристики при їзді по твердому покриттю, що й широкі аналоги;
— знижений аеродинамічний опір;
— установка на сучасні електромобілі та автентичні масл-кари.
А на зимовій дорозі в більшості випадків ефективніші саме вузькі шини. Так що при купівлі літніх покришок віддавайте перевагу ширшим (але без фанатизму), а при купівлі зимових покришок – вужчим.
Міф 2. На широких шинах краще прискорюватись та гальмувати
Насправді, для кращого зчеплення з дорожнім покриттям при прямолінійному русі машини важлива не ширина покришок, а діаметр коліс. Чим він більший, тим довша пляма контакту шини з асфальтом. Саме це сприяє кращому прискоренню та гальмування.
Міф 3. Головне – досвід, а не покришки
Деякі водії помилково вважають, що досвід водіння головніший за якість покришок, і немає різниці в зимових та літніх шинах. Насправді одне без іншого не гарантує безпеки, особливо на зимовій дорозі. Уважність, обережність, швидка реакція – це безперечно важливо. Але якісна гума сезону дозволяє не так сильно напружуватися під час їзди і реально рятує в екстремальних ситуаціях.
Міф 4. У Європі зимова гума заборонена
Це не зовсім так. У деяких країнах Євросоюзу заборонено шиповані шини, а не зимові. Але задля справедливості треба згадати про те, що за останні роки в деяких європейських державах скасовано перехід на зимові покришки. Однак це не говорить про їхню тотальну заборону.
Міф 5. Купувати зимові шини необов’язково
Цей міф походить із попереднього: якщо ним можна, то й нам теж. Але тут слід розуміти різницю між європейським і нашим кліматом, і навіть станом зимових доріг.
Їзда взимку на літній гумі є небезпечною! Зимові та літні шини відрізняються за величиною протектора, складом гумової суміші та іншими параметрами. Виробники серйозно ставляться до якості продукції, що випускається. Зимові покришки забезпечують на зледенілій дорозі таке ж зчеплення, як літні на сухому асфальті. А за температури нижче 5 градусів літня гума дубіє, тому їздити на ній небезпечно.
Літні шини на зимовій дорозі часто стають винуватцями аварійних ситуацій із фатальним результатом.
Міф 6. Влітку можна їздити і на зимових колесах
Це зворотний варіант. Деякі автомобілісти вважають так: якщо взимку не можна їздити на літній гумі, то влітку на зимовій точно можна. Тут знову ж таки не варто забувати про те, що зимові покришки відрізняються від літніх за багатьма параметрами, у тому числі складом гуми, величиною протектора і т.д. Тому в теплу погоду зимові шини втрачають свої властивості, що знову ж таки призводить до небезпеки на дорогах.
Міф 7. Їзда на спущеному колесі псує шини
Насправді проїхати на спущеному колесі можна 100 км, жодної шкоди гумі та протектору це не завдасть. Щоправда, рухатись потрібно зі швидкістю не більше 60 км/год. При цьому зім’ята шина нагріватиметься в межах допустимих параметрів і її цілісність не порушиться. Але зловживати цим не треба. Якщо колесо пробите і сильно спущене, можна доїхати на ньому до найближчої автомайстерні. Але продовжувати експлуатувати такий автомобіль у звичайному режимі не варто.
Міф 8. На повнопривідному автомобілі взимку можна їздити на будь-яких шинах
Ця небезпечна помилка може призвести до аварії. Повний привід не є гарантією безпеки при екстреному гальмуванні. Повну зупинку взимку в критичній дорожній ситуації гарантують якісні зимові покришки.
Міф 9. Сучасні шини в процесі руху не накопичують статичну електрику
Така проблема була раніше. Через статичну електрику колеса часто горіли. Згодом ця проблема зникла, але тепер знову повернулася! Щоб зменшити вагу шин, сучасні виробники додають в гумову суміш електропровідну сажу. І тепер під час руху авто у покришках знову «виробляється електроенергія». Щоправда, внесено зміни до конструкції коліс: тепер там є ділянки із спеціальної гуми, які відповідають за заземлення.
Міф 10. Зимові шини можна поставити на одну вісь
Ця помилка є дуже небезпечною! Зрозуміло, що це робиться задля економії, але через це сильно страждає безпека на зимовій дорозі. Якщо хочете заощадити, то краще купіть комплект зимових покришок подешевше, але обов’язково на всі чотири колеса!
Міф 11. Органічні олії у складі шин – маркетингові хитрощі
Справді, у рецептурі гумових сумішей містяться органічні олії та інші «дивні» інгредієнти. Але не варто вважати це виключно рекламним трюком. До речі, до боротьби за екологію органічні олії у складі автомобільної гуми теж мають непряме відношення. Але те, що олія цитрусових нормалізує в’язкість гуми при перегріві – це факт.
Що стосується кремнієвих з’єднань («силики», «силани» та ін.), то вони покращують зчеплення коліс з мокрим або зледенілим дорожнім покриттям.
Міф 12. Зимова гума коштує дуже дорого
Якщо ви витратилися на придбання автомобіля, то маєте бути готові до того, що його обслуговування теж коштує грошей. Мати зимовий та літній комплект гуми потрібно обов’язково! Не варто відкладати покупку зимових шин до найкращих часів, на безпеці заощаджувати не можна. До того ж зимові покришки коштують не набагато дорожче, ніж літні, але служать довше. А ще їхнє використання допомагає економити паливо.
Міф 13. На зиму краще брати покришки із низьким профілем
Це ще один міф. Ті, хто вважають, що низькопрофільні шини краще управляються, не мають рації. На думку експертів, високопрофільні шини краще долають нерівності зимової дороги. До того ж, з ними дуже складно пошкодити диски.
Слід пам’ятати про те, що вибирати шини потрібно в залежності від манери їзди, регіону експлуатації транспортного засобу та інших важливих факторів.