Водіям дали 8 слушних порад про те, як купити автомобіль з рук і не помилитися

Купуючи автомоліль на вторинному ринку слід розумітися на основних нюансах, які потребують особливої уваги при пошуку старого «залізного друга». Адже не всі екземпляри, опубліковані в інтернеті або доступні на авторинках, придатні для експлуатації, зазначають автомобільні експерти.

Тому вони підготували перелік порад, які допоможуть обрати вживане авто:

1. Ретельна перевірка юридичної чистоти транспортного засобу

На першому етапі знайомства з автомобілем, що цікавить, з вторинного ринку слід ретельно ознайомитися з документами до нього. Щоб заощадити час і сили, потрібно дізнатися, чи має автомобіль митне оформлення, і чи немає в нього будь-яких обмежень на продаж, перереєстрацію тощо. Добропорядні продавці, які не планують вдаватися до шахрайських схем, відразу скажуть все, як є, і не витрачатимуть свого часу.

Крім того, рекомендується уточнити інформацію про VIN-код вживаного авто, щоб мати можливість провести перевірку через електронні бази. Не завадить звернення до сервісного центру МВС, де можна отримати інформацію про те, чи не знаходиться автомобіль у розшуку, запитати зведення за арештами, штрафами та іншими адміністративними обмеженнями. Також буде корисно уточнити, чи не було зареєстровано машину як заставу за будь-який кредит.

2. Оцінка поведінки продавця під час зустрічі

Дивна поведінка власника машини під час продажу (зухвалість, спроби тиску, хамство тощо) повинні насторожити вас. І тут можливі дві причини: або продавець відверто не вміє спілкуватися з людьми, або його товар сумнівної якості.

За відсутності серйозних проблем з автомобілем людина не відмовлятиметься від ретельнішого огляду і навіть з радістю поділиться своїм досвідом експлуатації транспортного засобу. Якщо ж він поводиться дивно, намагаючись пригрозити або натиснути на вас, з великою ймовірністю можна судити про зустріч з шахраєм або перекупником.

Обидва персонажі керуються однією метою – якнайшвидше продати автомобіль. На жаль, актуальна ситуація на автомобільному ринку виглядає таким чином, що хороші машини швидко переходять до рук перекупників. Тому, щоб не стати «жертвою» одного з них, потрібно ретельно оцінювати історію автомобіля, перевіряти VIN-код та юридичну чистоту.

Існують спеціалізовані сервіси, де можна провести аналіз машини за VIN-кодом або державним номером. Там можна отримати наступну вкрай важливу та корисну інформацію:

– кількість попередніх власників;

– наявність ДТП, їх тип та складність;

– оцінка ремонтних заходів;

– ймовірність скрутки пробігу;

– обмеження юридичного характеру: штрафи, застави, розшук, лізинг тощо;

– дані про експлуатацію авто у службах таксі і т.д.

3. Зіставлення вартості машини в оголошенні із середньоринковою

Якісний автомобіль у шикарному стані ніколи не коштуватиме дешевше за середньостатистичні екземпляри на ринку. Можливо, вас запевнятимуть у тому, що «залізний кінь» експлуатувався виключно як сімейна машина, а причина продажу полягає в бажанні терміново отримати гроші.

Але на практиці, щоб швидко реалізувати хороший товар у великому місті, потрібно знизити його ціну хоча б на 10-15% нижче за ринкову, але ніяк не в 2-3 рази. Такі знижки зазвичай вказують на шахрайські схеми чи наявність серйозних технічних поломок, кримінального минулого та інших проблем.

4. Оцінка пробігу

Середній показник щорічного пробігу в автомобілів, що знаходяться у розпорядженні приватних осіб, а не комерційних підприємств (служби таксі, кур’єрські компанії, транспорт для перевезення персоналу і т.д.) становить 6-15 тис. км. І якщо вам намагаються “впарити” 10-річну Skoda Rapid з показниками на одометрі в 10-30 тис. км., це відвертий розвод, так як над значеннями пробігу ретельно попрацювали у сусідньому гаражі.

Оптимальні результати для такого віку становлять 60-150 тис. Звичайно, бувають винятки, але вони поодинокі.

Можна довго слухати історії про те, що автомобіль весь час був у гаражі, але який сенс вірити їм? Якщо ж показники перевищують 300 тис. км, це теж привід засумніватися в угоді, оскільки, можливо, машина була на балансі у таксопарку, службі кур’єрської доставки тощо.

5. Якісний технічний огляд

Ретельна перевірка технічного стану транспортного засобу дозволяє повністю розкрити його недоліки і проблеми. Тому на етапі знайомства з екземпляром, що цікавить, слід оглянути його з усіх боків. Кузовні переходи мають бути ідеально рівними, а зазори – однаковими.

Проста, але слушна порада при візуальній оцінці авто – посвітити на кузов ліхтариком. Усі проблемні ділянки та замінені деталі відображатимуть світловий потік інакше. А при огляді з боку багажного відділення вся кривизна буде моментально оголена.

Наявність шорстких ділянок, перепадів кольору чи надміру яскравих глянсових точок – явна ознака перефарбовування кузова. Відповідальні автомобілісти не бояться зізнатися, що машина потрапляла в ДТП, і розповісти про проведений ремонт, підтвердивши якість виконаних робіт.

Але якщо кузовні деталі були відремонтовані в кустарних умовах, а на поверхню нанесений товстий шар шпаклівки, то нічого хорошого це не приведе. Це можна перевірити за допомогою простого магніту. Якщо ремонт проводився в кустарних умовах, елемент просто відпаде.

Багато корисної інформації можна отримати в оцінці стану коліс. Якщо “залізний кінь” пережив серйозну аварію з деформацією кузова, знос шин відбуватиметься нерівномірно. Також слід звернути увагу на дверні зазори. Самі двері повинні зачинятися з однаковим зусиллям та схожим звуком.

6. Практичний тест-драйв

Наступний етап передбачає перевірку автомобіля в дорожніх умовах. Насамперед слід звернути увагу на якість запуску двигуна. Він повинен заводитися легко без сторонніх звуків, вібрацій та скрегота.

Не рушаючи з місця, слід кілька разів натиснути на педаль газу, піднявши цим оберти. При істотній зміні частоти оборотів коленвала можливі постукування, що вказують на капітальний ремонт. Також можна спробувати динамічно набрати швидкість, а потім пригальмувати. Доглянута машина не буде сіпатися чи глухнути.

7. Оцінка кузова та інших деталей щодо корозії

Окремі автомобілі просто немають права продаватися на вторинному ринку, так як вони перебувають у критичному стані. Розпізнати сліди значної корозії кузова нескладно. В цьому випадку двері будуть відкриватися нерівномірно або важко. А якщо поверхня кузова оброблена неякісно, насамперед постраждають його пороги.

Якщо провести світлою тканиною або рукавичкою по нижній площині порогу, яка не доступна під час візуального огляду, можна визначити явні сліди іржі.

8. Нехтування другорядними формальностями та прагнення торгуватися

Для багатьох покупців автомобілів на “вторинці” ключовим критерієм вибору є ціна. Якщо явних недоліків в автомобілі немає, не варто боятися торгуватися і скидати ціну. Але й нахабніти в цьому питанні не можна.

За згодою у зниженні вартості можна запитати у власника, що він дасть з машиною в комплекті. Далі можна призначити місце та дату зустрічі, залишити заставу (але невелику) та попросити у господаря стандартну фінансову розписку. Сума задатку не повинна перевищувати 1/5 або навіть 1/20 вартості автомобіля. Якщо продавець запитує велику суму, від покупки краще відмовитися.

Крім того, на останньому етапі слід запросити вторинну документацію, сервісну книжку, акти передачі та інші корисні документи, які стануть у нагоді в майбутньому.

Тепер ви знаєте, як правильно вибирати автомобіль на вторинному ринку, щоб не стати мішенню для перекупників або недобросовісних продавців, які використовують сумнівні схеми та шахрайські хитрощі.

Не пропустите

Этот веб-сайт использует файлы cookie чтобы вам было удобно пользоваться сайтом Принять