Автомир

Водіям розповіли, що відмовляє в автомобілі у снігопад

Зима завдає чимало клопоту водіям. Іноді буває, що мороз раптово відмовляє так чи інша система. До яких поломок варто готуватися цього сезону, розповість «Твоя МАШИНА».

Зазвичай автомобіль попереджає про відключення будь-якої системи. Але під час пухнастого снігу слід очікувати повідомлення «Система N недоступна» на панелі приладів. Відбувається це через те, що сніг закриває датчик.

Зазвичай у сніг першими відмовляються працювати датчики парктроніка, тому варто покладатися лише на дзеркала. Також вимкнутись можуть камери зовнішнього вигляду – задня, передня, бічні. Про це автомобіль не сповістить, просто при включенні задньої передачі замість картинки будуть лише темно-сірі плями. Якщо самостійно не обійтися, але перед паркуванням слід вийти з машини і протерти камеру.

Може відмовити і серйозніше обладнання, як адаптивний круїз-контроль. Сніг, що летить назустріч, не дає прихованому в радіаторній решітці радару правильно оцінювати відстань, і головний модуль вимикає цю систему.

У деяких машинах системи автоматичного гальмування, адаптивного круїз-контролю, дотримання смуги руху, зчитування дорожніх знаків, попередження про об’єкт попереду або початок його руху працюють за рахунок камер, що знаходяться під лобовим склом. Під час снігопаду камера не зможе коректно працювати, тому ці системи будуть недоступні.

Також варто забути про систему дотримання смуги руху, оскільки дорога буде вкрита снігом і розмітки не буде видно. Камери, що знаходяться в дзеркалах, або радари в задньому бампері, використовуються системами попередження про небезпеку в мертвих зонах. У снігову погоду вони також будуть обліплені снігом, тому система не працюватиме.

У снігопад відмовляє як електроніка, а й компоненти, пов’язані з «фізичної» видимістю. Так, якщо температура повітря близька до нуля, то можуть стати двірники. Щоб склоочисники могли працювати, їх треба періодично очищати.

Під час морозу можуть обмерзати фари та задні ліхтарі, особливо якщо в них встановлені LED-лампи, які не нагріваються. Мокрий сніг та брудна снігова каша з дороги можуть заліплювати оптику, причому водій помітити це не одразу. Тому взимку треба покладатися більше на свої навички керування автомобілем, а не сподіватися на електронних помічників.

Recent Posts

Як врятувати кузов від солі й морозу: зимовий догляд, про який забувають навіть досвідчені водії

Зима не прощає лінощів. Сіль, реагенти й волога швидко руйнують метал, а водії часто помічають…

06.12.2025

Пасок чи ланцюг ГРМ: що вибрати, щоб мотор не помер раніше часу

Коли мова про купівлю авто з пробігом, питання ГРМ часто лишається поза увагою. Дарма. Саме…

06.12.2025

ТОП-6 хетчбеків, що відмінно підходять для міста: кращі бюджетні варіанти

Міський рух стає щільним, і люди частіше дивляться на малі авто. Це видно щодня, коли…

06.12.2025

ТОП-10 кращих вживаних універсалів: практичні, місткі й доступні

Кросовери зараз на піку популярності, але універсали не здають позицій. Вони пропонують те, чого часто…

06.12.2025

Шість автобрендів, які зберегли якість, не завищуючи ціну

На тлі постійного подорожчання автомобілів знайти модель, що поєднує якість і розумну ціну, стає дедалі…

06.12.2025

ТОП-10 економічних гібридів: вони рідко просяться на АЗС

Гібридні авто давно перестали бути екзотикою для українських доріг. Попит зростає не лише через екологічність,…

06.12.2025