Автомир

Атмосферний або турбований: який двигун краще

Вже довгий час серед автолюбителів не вщухають суперечки, який двигун краще: турбований або атмосферний. Експерти вирішили розібратися в тонкощах кожного агрегату, передає «Твоя МАШИНА».

По-перше, варто зазначити ресурс. Якщо маленький двигун змушуватиме працювати з великою віддачею, то довго він не протягне. Турбомотори можуть витримати без ремонту до 100 тис. км. Атмосферні двигуни з об’ємом понад 2 літри без проблем ходять і 500 тис. км.

Далі йтиметься про розхідники. Турбовані двигуни більш вибагливі, тому їм потрібна якісна олія, регулярна заміна повітряного та паливного фільтрів. Також їм потрібні тільки іридієві свічки запалювання, а коштують вони дорожче за звичайні.

Також варто зауважити, що турбіна дуже вимоглива до робочої температури. Тобто якщо двигун не прогрівати перед поїздкою, то незабаром буде потрібно ремонт. Після серйозних навантажень такий агрегат не можна відразу глушити – спочатку треба дати йому попрацювати на холостих обертах, щоб він остигнув до нормальної температури.

Крім того, турбовані мотори складніше ремонтувати, тому що вони мають більш наворочену конструкцію. Також це робить його більш уразливим до поломок. Та й коштує ремонт дорожчий приблизно на 20%.

Деякі водії люблять встановлювати ГБО. У разі турбомоторів зробити це можна, але складно. Такий агрегат не працюватиме стабільно, та й ціна установки буде високою. Тобто, якщо в планах розглядається доповнення двигуна ГБО, то краще на турбовані агрегати не дивитися.

Як правило, турбований двигун такої ж потужності, як і атмосферний, споживатиме на 20% менше палива. Проте мало хто їздитиме за правилами, які дозволяють ефективно витрачати паливо, тому ця різниця практично нівелюється.

Recent Posts

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025

Чому не варто заправляти авто «під зав’язку»: пояснення автомеханіка

Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…

04.12.2025

Кнопки, що дратують: які елементи керування у сучасних авто бісать водіїв

Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…

04.12.2025

Toyota Corolla 2026 залишився без змін – і це його головна перевага

Toyota вирішила не поспішати з новим поколінням Corolla. Як пише Motor.es, замість цього японці оновили…

04.12.2025

Ford замінить популярний кросовер позашляховиком: подробиці

Після завершення виробництва Ford Focus компанія вже готує його наступника. І він стане не хетчбеком,…

04.12.2025

Kia готує наступника Stinger: електричний фастбек з характером Porsche Taycan

Kia опублікувала загадковий тизер нового спортседана, який може стати духовним спадкоємцем легендарного Stinger, повідомляє Carscoops.…

04.12.2025