Автосвіт

Чому не можна використовувати нейтральну передачу для їзди на автомобілі

Нейтральна передача є в автомобілях з різними типами трансмісії. Але чи доводилося колись замислюватися над тим, чому їздити на «нейтралці» не можна? Відповідь на питання про те, що такого особливого в цій передачі, насправді залежить від того, про який вид зчеплення йдеться.

У механічних коробках передач рух на нейтральній передачі банально неможливо. А все тому, що в даному випадку нейтраль використовується для розмикання вхідного та вихідного валу. Це дозволяє використовувати N у МКПП для їзди накатом або для нетривалих зупинок із заведеним двигуном. Само собою, машину з «механікою» та розімкнутою передачею можна вільно буксирувати або штовхати на будь-які відстані. До речі, сьогодні їзда накатом не актуальна. Більше того, чим вище обороти двигуна в більшості сучасних машин – тим краще, тому що від них залежить ефективність роботи помпи, насоса і вакуумного підсилювача.

В автоматичних коробках нейтраль потрібна для того, щоб переводити масляний насос та інші важливі механізми в режим спокою. У цьому стані на агрегати автомобіля не повинно виявлятися хоч якась серйозна дія. В іншому випадку можлива поломка трансмісії. Використовується “нейтраль” здебільшого для буксирування автомобіля, але тільки на короткі відстані. Наприклад, на машину-евакуатор. Варто також відзначити, що часто перемикати режими D і N не рекомендується, так як це змушує виконувати АКПП не природну для неї роботу, якщо йдеться про класичний «автомат» з гідромуфтою.

Інша справа – роботизовані коробки передач, створені на базі механічних. У тому випадку скористатися нейтральною передачею можна так само, як і у звичайній «класичної» МКПП. Те саме стосується і преселективних роботів з двома зчепленнями. У цих випадках користуватися нейтраллю корисно навіть на коротких зупинках, якщо хочеться якнайдовше зберігати в хорошому стані диски зчеплення.

Recent Posts

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025

Чому не варто заправляти авто «під зав’язку»: пояснення автомеханіка

Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…

04.12.2025

Кнопки, що дратують: які елементи керування у сучасних авто бісать водіїв

Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…

04.12.2025