Статті

Українцям показали унікальну маршрутку, виробництва ЗАЗ

Небагато людей знають, але радянський уряд розглядав Запорізький автомобільний завод (ЗАЗ) як виробника малолітражних легкових автомобілів, зокрема ЗАЗ-965. Але насправді на заводі були спроектовані цікаві маленькі фургони, які існували у єдиному екземплярі.

На початку 1960-х років у СРСР виникла потреба в малотоннажних вантажних автомобілях для потреб народного господарства. З цією метою фахівці Запорізького заводу самовільно розпочали розробку власних легких вантажівок з вагонним компонуванням та повним приводом.

Активна робота над цими машинами розпочалася у 1961 році, і до наступного року був створений перший прототип, який отримав назву ЗАЗ-970. Ця машина мала вантажне компонування та заднє розташування двигуна. 0,9-літровий двигун з потужністю 27 к.с. забезпечував задовільну динаміку, і ЗАЗ-970 міг розвивати швидкість до 70 км/год та перевозити близько 400 кг вантажу.

Зазначена вантажівка ЗАЗ-970 стала основою для створення серії автомобілів під назвою “Целіна”, до якої увійшли вантажний фургон 970Б, вантажопасажирський фургон 970В та пікап 970Г.

ЗАЗ-970Б був суцільнометалевим фургоном з вантажопідйомністю 350 кг та корисним об’ємом 2,5 куб.м. Вантажний відсік був відокремлений від кабіни глухою перегородкою. Доступ до нього здійснювався через двостулкові праві навантажувальні двері та додаткові задні двері, які виступали над моторним відсіком.

ЗАЗ-970В був шестимісним мікроавтобусом. Сидіння другого і третього рядів були складними, тому автомобіль був вантажопасажирським. При складених двох сидіннях він міг перевозити 175 кг вантажу, а при складених двох рядах сидінь – 350 кг. В салоні був вентиляційний люк у даху, а двері для пасажирів були лише одні – праворуч.

ЗАЗ-970Г був розрахований на перевезення 400 кг вантажу між осями. Така конструкція була спільною для всіх моделей.

У 1962 році була випущена модель ЗАЗ-971, яка вже мала повний привід. Було зібрано лише один автомобіль цієї моделі, але отриманий досвід став в пригоді при розробці інших повнопривідних прототипів. Кузов цієї моделі був спрощений, і ЗАЗ-971 був розроблений з орієнтацією на замовлення військових.

Recent Posts

Чому досвідчені водії досі тримають у бардачку шматок господарського мила

У більшості машин сьогодні можна знайти все – від зарядок до аптечок. Але якщо побачите…

05.12.2025

Картон під радіатор: чому водії ризикують спалити двигун, користуючись цим лайфхаком

Українські водії з досвідом добре знають старий спосіб зимового прогріву авто – шматок картону під…

05.12.2025

Купівля вживаного авто: які машини краще обійти стороною

Купівля машини з пробігом схожа на гру з непередбачуваним фіналом. Зовні авто може виглядати доглянутим,…

05.12.2025

Японці масово орендують авто, але на них не їздять: для чого їм машини

У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…

05.12.2025

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025