Статті

Українцям показали унікальну маршрутку, виробництва ЗАЗ

Небагато людей знають, але радянський уряд розглядав Запорізький автомобільний завод (ЗАЗ) як виробника малолітражних легкових автомобілів, зокрема ЗАЗ-965. Але насправді на заводі були спроектовані цікаві маленькі фургони, які існували у єдиному екземплярі.

На початку 1960-х років у СРСР виникла потреба в малотоннажних вантажних автомобілях для потреб народного господарства. З цією метою фахівці Запорізького заводу самовільно розпочали розробку власних легких вантажівок з вагонним компонуванням та повним приводом.

Активна робота над цими машинами розпочалася у 1961 році, і до наступного року був створений перший прототип, який отримав назву ЗАЗ-970. Ця машина мала вантажне компонування та заднє розташування двигуна. 0,9-літровий двигун з потужністю 27 к.с. забезпечував задовільну динаміку, і ЗАЗ-970 міг розвивати швидкість до 70 км/год та перевозити близько 400 кг вантажу.

Зазначена вантажівка ЗАЗ-970 стала основою для створення серії автомобілів під назвою “Целіна”, до якої увійшли вантажний фургон 970Б, вантажопасажирський фургон 970В та пікап 970Г.

ЗАЗ-970Б був суцільнометалевим фургоном з вантажопідйомністю 350 кг та корисним об’ємом 2,5 куб.м. Вантажний відсік був відокремлений від кабіни глухою перегородкою. Доступ до нього здійснювався через двостулкові праві навантажувальні двері та додаткові задні двері, які виступали над моторним відсіком.

ЗАЗ-970В був шестимісним мікроавтобусом. Сидіння другого і третього рядів були складними, тому автомобіль був вантажопасажирським. При складених двох сидіннях він міг перевозити 175 кг вантажу, а при складених двох рядах сидінь – 350 кг. В салоні був вентиляційний люк у даху, а двері для пасажирів були лише одні – праворуч.

ЗАЗ-970Г був розрахований на перевезення 400 кг вантажу між осями. Така конструкція була спільною для всіх моделей.

У 1962 році була випущена модель ЗАЗ-971, яка вже мала повний привід. Було зібрано лише один автомобіль цієї моделі, але отриманий досвід став в пригоді при розробці інших повнопривідних прототипів. Кузов цієї моделі був спрощений, і ЗАЗ-971 був розроблений з орієнтацією на замовлення військових.

Recent Posts

Наслідки можуть бути жахливими: чому не варто економити на якості бензину

У гонитві за скороченням витрат на обслуговування автомобіля в умовах подорожчання палива багато автомобілістів починають…

12.05.2024

10 способів скоротити витрату палива в автомобілі, про які мало хто замислюється

Економія палива для автомобілістів в Україні сьогодні стала необхідністю через погіршення економічної ситуації та постійне…

12.05.2024

Експерти назвали кросовери з найдешевшим техобслуговуванням

Вартість технічного обслуговування автомобілів має хвилювати власників транспортних засобів не менше, ніж ціна самої машини.…

12.05.2024

Експерти розповіли, які бюджетні автомобільні шини не варто купувати

Прагнення заощадити на утриманні автомобіля ставить багатьох водіїв перед вибором між бюджетними та преміальними шинами.…

12.05.2024

Дешеві, але потужні: названо ТОП-10 найкращих моделей із наддувом до 400 000 гривень

Жага потужності та стилю не завжди вимагає величезних витрат. Добірка експертів видання HotCars представляє 10…

12.05.2024

5 фатальних помилок водіїв, які вбивають коробку “автомат” в автомобілі

Для переважної більшості автомобілістів поява автоматичної трансмісії принесла зручність і комфорт водіння. Водночас багато хто,…

12.05.2024