Повернення легенди: опубліковані перші зображення майбутнього мікроавтобуса РАФ

На території СНД ще добре пам’ятають мікроавтобуси РАФ. Після розвалу СРСР колись великий латвійський виробник залишився без основного ринку збуту і згодом збанкрутував. Але в найближчому майбутньому знайомий багатьом бренд планують відродити. Опубліковані перші ескізи майбутньої моделі.

Як розповів генеральний директор підприємства Rigas Autobusu Fabrika (RAF) Кирило Шумейко, поки остаточний вигляд нового мікроавтобуса до кінця не визначений. Незалежно один від одного працюють дизайнери і групи інженерів з різних країн.

Дизайном займаються і фахівці зі світовим ім’ям. До них Шумейко відніс доктора мистецтвознавства кафедри промислового дизайну Санкт-Петербурзької державної художньо-промислової академії імені А. Л. Штігліца Світлану Вагаршаковну Мірзоян і кандидата мистецтвознавства Дмитра Азрікана. Їх досвід важко переоцінити. Азрікан ще в 70-80-ті роки минулого століття був особою радянського промислового дизайну, а після емігрував в США.

Історія Світлани Мірзоян і зовсім тісно пов’язана з оригінальним «Рафіком»: вона прийшла на Ризьку автобусну фабрику ще в 1959 році і розробила вигляд легендарного десятимісного мікроавтобуса RAF-977 «Латвія». До роботи над проектом залучені і молоді фахівці – група студентів СПГХПА ім. А. Л. Штігліца.

Передбачається, що перспективна модель стане новим прочитанням ідей, закладених в RAF-977. При цьому технічно між ними буде мало спільного. Розроблюваний мікроавтобус виявиться повністю електричним. Салон буде мати 15 стаціонарних сидячих місць, три відкидних і до 18 стоячих. Також не обійдеться без спеціального майданчика для людей з обмеженими можливостями та дитячих колясок.

Перед інженерами стоїть завдання розробити два варіанти нового «Рафіка»: з можливістю підключення до тролейбусної контактної мережі для підзарядки в русі і з допоміжним генератором. Про позамежні показниках мова поки не йде: автомобіль повинен отримати трифазний асинхронний двигун потужністю 48 кВт, запас автономного ходу оцінюється в 150-180 кілометрів.

Кирило Шумейко очікує появу прототипу або експериментального зразка вже в 2020 році. У той же час глава RAF поки не будує грандіозних планів щодо відродження великого заводу: спочатку потрібно оцінити потенційний попит на ринку.

Раніше повідомлялося, що для створення електричного мікроавтобуса залучать європейського партнера з досвідом створення платформ для електромобілів.

Інформація про відродження марки RAF з’явилася в жовтні 2018 року. Оригінальний завод РАФ почав працювати в 1949 році. Однією з його найвідоміших моделей був мікроавтобус РАФ-2203 «Латвія». Протягом багатьох років він експлуатувався в СРСР в якості карети швидкої допомоги. Виробництво РАФ-2203 здійснювалося з 1976 по 1997 роки.

Recent Posts

Volvo анонсує вихід «розумного» електричного кросоверу: фото

Шведський автовиробник Volvo офіційно повідомив про підготовку презентації нового електричного кросоверу EX60 21 січня 2026…

24.12.2025

Hyundai готується презентувати свій найбільший електромобіль: фото

Корейський автовиробник Hyundai проводить останні приготування до майбутньої прем’єри свого найбільшого електромобілю. Як повідомляє Telegrafi,…

24.12.2025

Skoda Karoq показали у новому образі – натяк на спортивну версію RS

Кросовер Skoda Karoq вже давно потребує оновлення, а фанати бренду не можуть дочекатись зарядженої версії.…

24.12.2025

Зимовий бензин: що це таке і чим він відрізняється від звичайного

Багато хто з українських водіїв не знає, що пальне поділяється за сезонними ознаками. Звичайний літній…

24.12.2025

Ніколи так не робіть: що суворо заборонено водієві авто при зупинці поліцією

Кожного дня поліція в Україні зупиняє тисячі водіїв. Здавалось би, звичайна процедура, яка навіть не…

24.12.2025

Водіїв штрафують на 55 000 гривень за рукавички за кермом

Взимку за кермом може бути прохолодно, особливо, якщо машина довгий час стояла на морозі. Триматися…

24.12.2025