Стало відомо, що Mercedes-Benz хотів випускати на ЗАЗі

Голова правління корпорації “УкрАВТО” Таріел Васадзе розповів, про які проекти випуску автомобілів були перемовини з іншими світовими автовиробниками  і чим вони закінчилися.

Таріел Васадзе в інтерв’ю “Ліга.бізнес” назвав щонайменше про три автомобільні компанії, які цікавились можливістю виробництва своїх авто на Запорізькому автомобілебудівному заводі.

“Mercedes, з яким ми перебуваємо в добрих відносинах, зняв з виробництва модель Sprinter, – говорить Таріел Васадзе. – Нове покоління – це інший рівень комфорту і нова ціна. З огляду на, що попереднє покоління Sprinter популярне на багатьох світових ринках і для підтримки експлуатації такого величезного парку необхідні запасні частини, ми хотіли запустити таке сателітне виробництво на ЗАЗі. Для нас це робота, нові технології, зарубіжні інвестиції і т.д. У січні минулого року представники компанії відвідали наш завод, все сподобалося. Але коли почули про умови для виробників в Україні, мені прямо сказали: “Пане Васадзе, навіщо ми витрачаємо час? Поки у вас в країні існують такі умови, ні про яке виробництві не може бути й мови”.

Другий приклад – Magna Steyr – австрійська компанія – виробник автомобілів і автомобільних комплектуючих з багатомільярдним оборотом. На своїх заводах виготовляють Mercedes G-клас, BMW 5-ої серії і інші моделі. Хотіли налагодити виробництво у нас. Навіть свій дослідницький інститут готові були перенести в Україну. Коли глибше ознайомилися з українськими реаліями, сказали, що дешевше в Австрії розвивати своє виробництво. І їх можна зрозуміти. Там уряд компенсує 60% інвестицій, кредити дають майже задарма. І дешева робоча сила в Україні не компенсує їх витрат. У таких технологічних виробництвах на зарплати припадає максимум 5-6% собівартості продукту.

Третій приклад. Італійська компанія хотіла робити в Запоріжжі причепи для тягачів. Порахували – виявилося, вигідніше виробляти в Італії.

Щодо ефективності менеджменту на підприємстві, Таріел Васадзе сказав наступне: “Перенесіть сюди менеджмент Daimler, Nissan або будь-якого іншого світового автовиробника – хто витримає такі потрясіння? Давайте запросимо видатного менеджера Ілона Маска. Він через пару місяців з жахом поїде. Зауважте, ніхто і не береться. Тому що розуміють, що це безперспективно… Хто свідомо піде на таке”?

Recent Posts

Як врятувати кузов від солі й морозу: зимовий догляд, про який забувають навіть досвідчені водії

Зима не прощає лінощів. Сіль, реагенти й волога швидко руйнують метал, а водії часто помічають…

06.12.2025

Пасок чи ланцюг ГРМ: що вибрати, щоб мотор не помер раніше часу

Коли мова про купівлю авто з пробігом, питання ГРМ часто лишається поза увагою. Дарма. Саме…

06.12.2025

ТОП-6 хетчбеків, що відмінно підходять для міста: кращі бюджетні варіанти

Міський рух стає щільним, і люди частіше дивляться на малі авто. Це видно щодня, коли…

06.12.2025

ТОП-10 кращих вживаних універсалів: практичні, місткі й доступні

Кросовери зараз на піку популярності, але універсали не здають позицій. Вони пропонують те, чого часто…

06.12.2025

Шість автобрендів, які зберегли якість, не завищуючи ціну

На тлі постійного подорожчання автомобілів знайти модель, що поєднує якість і розумну ціну, стає дедалі…

06.12.2025

ТОП-10 економічних гібридів: вони рідко просяться на АЗС

Гібридні авто давно перестали бути екзотикою для українських доріг. Попит зростає не лише через екологічність,…

06.12.2025