Картина маслом: банкрутство ЗАЗу і безповоротно втрачені мільярди доларів

Ще буквально п’ять років тому, на виробництво автомобільних компонентів у нас в країні покладали великі надії. Планували, що якщо не вдалося залучити в країну зарубіжних автогігантів, вийде хоча б заманити до нас великих виробників запчастин та комплектуючих. Створити потужні промислові кластери, які зможуть забезпечувати всім необхідним не тільки вітчизняну автомобільну галузь, а й експортувати продукцію за кордон. Через непродуману автомобільну політику України тільки за рік втратила 19,2 млрд. грн доходів і «вбила» ЗАЗ.

Причин кілька. Деякі підприємства залишилися в зоні військових дій і в окупованому Криму. Тільки серед постачальників Запорізького автомобілебудівного заводу, за даними профільної асоціації «Укравтопром», на території Донецької області залишилося 25 підприємств. А в Луганській – 11 підприємств. Серед них виробники резино-технічних виробів, радіаторів, інструментів, пружин, виробів з кольорових металів, які використовуються у виробництві автомобілів.

Багато підприємств перестали працювати через скорочення виробництва автомобілів в Україні – адже їхня продукція у великих обсягах стала не потрібна. На прикладі ЗАЗу легко відстежується тенденція, пише MMR.

Виробництво автотранспортних засобів на ЗАЗі:
2013 – 22032 шт.
2014 – 13144 шт.
2015 – 3949 шт.
2016 – 526 шт.
2017 – 1682 шт.

За даними Асоціації «Укравтопром», в 2013 році виробництво автомобілів на ЗАЗі забезпечувало 714 постачальників (566 українських, 41 – з країн СНД, 107 – з країн далекого зарубіжжя). У минулому 2017 року кількість постачальників ЗАЗу зменшилася до 498 (383 українських, 28 з країн СНД і 87 – з далекого зарубіжжя).

І якщо ще 10 років тому Україна могла похвалитися кваліфікованою робочою силою і розраховувати на технологічне виробництво, то сьогодні картина інша. Яскравий приклад тому – спроба японської компанії Fujikura відкрити найпростіше виробництво джгутів електропроводки в м. Немирів Вінницької області. Набрати персонал під це виробництво виявилося складно, при тому, що і особливих вимог до працівників в компанії не висували. Ще складніше буде відродити машинобудівні проекти, де вже потрібні працівники високої кваліфікації.

Одним з позитивних прикладів можна вважати заснування в 2005 році ЗАЗом СП зі світовим виробником вихлопних систем Bosal Nederland BV (Боса). Тільки в 2007 році було вироблено близько 160 тис. комплектів вихлопних систем. У 2017 році СП виготовило понад 250 тис. комплектів вихлопних систем, з яких 92% поставлено на європейський ринок. У 2018 році у СП плани виготовити і поставити на ринок Європи, в торговельну мережу Боса близько 390 тис. комплектів вихлопних систем. І ці комплектуючі будуть встановлені на моделі Renault, Peugeot, Opel, VW, Audi, MB. Але, як часто буває, це, швидше, виняток із правил.

Recent Posts

Яка прихована функція є у сучасних автомобільних килимків: водії навіть не здогадуються

Безпосереднє завдання автомобільних килимків - захист підлоги від вологи та забруднень, які водій і його…

27.11.2024

В Україні водіїв позбавляють прав за неправильні номери на авто: хто під загрозою

Номерні знаки на автомобілі мають важливе значення для ідентифікації транспортного засобу та його власника, у…

27.11.2024

Навіщо водії зі стажем раніше возили в машині сіль

Мішечок або контейнер із сіллю в автомобілі може викликати подив у обивателя, але досвідчені автомобілісти…

27.11.2024

В Україні готують нові «зимові» штрафи для водіїв: за що каратимуть

У найближчому майбутньому в Україні може з'явитися нова категорія автомобільних штрафів, які виписують тільки в…

27.11.2024

Вимираючий вид: ТОП-6 найкращих спорткарів на «механіці», які залишилися у продажу

Автоматична трансмісія давно домінує в індустрії, у зв'язку з чим автомобілі на «механіці» поступово відходять…

26.11.2024

Шість маловідомих кнопок в автомобілі, які полегшать вам життя

Сучасні автомобілі оснащені безліччю прихованих функцій, які можуть істотно полегшити життя водієві. Експерти розповіли про…

26.11.2024