Статьи

Мікроавтобуси марки РАФ: як вони створювалися

Історія створення автотранспорту РАФ (Rigas Avtobusu Fabriku) починається з 1949 року, коли на базі Ризького авторемонтного заводу №2 був створений Ризький завод автобусних кузовів (РЗАК), який в 1951 році об’єднали з Ризькою експериментальною автомобільною фабрикою.

У 1953 році підприємство стало випускати капотні автобуси на шасі ГАЗ-51, розраховані на 24 пасажирів (місць для сидіння – 20). У 1954-55 рр. було виготовлено 445 машин.

РАФ-251

У листопаді 1955 року до серійного виробництва був прийнятий автобус вагонної компоновки РАФ-251, розроблений в Ризі на подовженому спереду і ззаду шасі ГАЗ-51А. Він був розрахований на 29 пасажирів (місць для сидіння було 20). По 1960 рік було виготовлено 1460 машин.

РАФ-10 «Фестиваль»

У 1958 році в Ризі був створений перший ризький мікроавтобус, який мав 10 місць і призначався для обслуговування учасників Всесвітнього фестивалю молоді і студентів. Ось чому його так і назвали РАФ-10 «Фестиваль». Машина була створена на вузлах автомобіля ГАЗ-М20 «Победа».

РАФ-977 Latvia

Пізніше був випущений мікроавтобус РАФ-977 Latvia, створений вже на базі «Волги» ГАЗ-21А. Він мав 10 місць включаючи водія. У 1958 – 61 рр. випустили 41 тис. машин РАФ-977 і його доопрацьовану версію РАФ-977В.

РАФ-977Д

У 1961 – 68 рр. виробляли модернізовану версію РАФ-977Д, а в 1968 – 76 рр. – серійно випускався мікроавтобус 977ДМ. Він істотно відрізнявся конструкцією кузова. З’явилися нові, широкі вікна з кватирками і широкі двері в салоні, а число місць збільшилася до 11.

РАФ-977ДМ

Мікроавтобус РАФ-2203 Latvia відрізнявся абсолютно новим кузовом, на шасі ГАЗ-24 «Волга» і був розрахований на 12 пасажирів.

РАФ-2203 Latvia

Перші його зразки з’явилися в 1970 році, а в 1975-му після випробування і доведення його виробництво розгорнули на новозбудованому підприємстві в Єлгаві. Всього до 1987 року було вироблено близько 180 тис. таких машин всіх модифікацій. Це була наймасовіша модель за всю історію заводу.

З 1983 року завод випускав модернізовану версію – 22038 – з новими дисковими гальмами і безшкворневою підвіскою передніх коліс. Однак з початком ринкових відносин в країні і набуттям Латвією незалежності виробництво мікроавтобусів РАФ почала різко падати і в 1996 році завод припинив існування.

Recent Posts

Картон під радіатор: чому водії ризикують спалити двигун, користуючись цим лайфхаком

Українські водії з досвідом добре знають старий спосіб зимового прогріву авто – шматок картону під…

05.12.2025

Купівля вживаного авто: які машини краще обійти стороною

Купівля машини з пробігом схожа на гру з непередбачуваним фіналом. Зовні авто може виглядати доглянутим,…

05.12.2025

Японці масово орендують авто, але на них не їздять: для чого їм машини

У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…

05.12.2025

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025