Історія створення автотранспорту РАФ (Rigas Avtobusu Fabriku) починається з 1949 року, коли на базі Ризького авторемонтного заводу №2 був створений Ризький завод автобусних кузовів (РЗАК), який в 1951 році об’єднали з Ризькою експериментальною автомобільною фабрикою.
У 1953 році підприємство стало випускати капотні автобуси на шасі ГАЗ-51, розраховані на 24 пасажирів (місць для сидіння – 20). У 1954-55 рр. було виготовлено 445 машин.
РАФ-251
У листопаді 1955 року до серійного виробництва був прийнятий автобус вагонної компоновки РАФ-251, розроблений в Ризі на подовженому спереду і ззаду шасі ГАЗ-51А. Він був розрахований на 29 пасажирів (місць для сидіння було 20). По 1960 рік було виготовлено 1460 машин.
РАФ-10 «Фестиваль»
У 1958 році в Ризі був створений перший ризький мікроавтобус, який мав 10 місць і призначався для обслуговування учасників Всесвітнього фестивалю молоді і студентів. Ось чому його так і назвали РАФ-10 «Фестиваль». Машина була створена на вузлах автомобіля ГАЗ-М20 «Победа».
РАФ-977 Latvia
Пізніше був випущений мікроавтобус РАФ-977 Latvia, створений вже на базі «Волги» ГАЗ-21А. Він мав 10 місць включаючи водія. У 1958 – 61 рр. випустили 41 тис. машин РАФ-977 і його доопрацьовану версію РАФ-977В.
РАФ-977Д
У 1961 – 68 рр. виробляли модернізовану версію РАФ-977Д, а в 1968 – 76 рр. – серійно випускався мікроавтобус 977ДМ. Він істотно відрізнявся конструкцією кузова. З’явилися нові, широкі вікна з кватирками і широкі двері в салоні, а число місць збільшилася до 11.
РАФ-977ДМ
Мікроавтобус РАФ-2203 Latvia відрізнявся абсолютно новим кузовом, на шасі ГАЗ-24 «Волга» і був розрахований на 12 пасажирів.
РАФ-2203 Latvia
Перші його зразки з’явилися в 1970 році, а в 1975-му після випробування і доведення його виробництво розгорнули на новозбудованому підприємстві в Єлгаві. Всього до 1987 року було вироблено близько 180 тис. таких машин всіх модифікацій. Це була наймасовіша модель за всю історію заводу.
З 1983 року завод випускав модернізовану версію – 22038 – з новими дисковими гальмами і безшкворневою підвіскою передніх коліс. Однак з початком ринкових відносин в країні і набуттям Латвією незалежності виробництво мікроавтобусів РАФ почала різко падати і в 1996 році завод припинив існування.
Поява роботизованої трансмісії дала змогу суттєво спростити процес керування автомобілем без вкладення в конструкцію істотних…
Седани сьогодні все ще досить популярні, особливо в люксовому сегменті, проте іноді їх купівля пов'язана…
Замерзання лобового скла в автомобілі стає головною проблемою українських водіїв у зимовий період. Ранок багатьох…
Німецькі спорткари вирізняються своєю високою продуктивністю, витриманим стилем і видатною якістю збірки, однак і коштують…
Більшість українських водіїв регулярно порушують щонайменше одне правило ПДР і ризикують отримати за це штраф.…
Осінь поступово змінюється зимою, що лише посилює погодні умови, роблячи процес експлуатації автомобіля ще більшим…