Статьи

Мікроавтобуси марки РАФ: як вони створювалися

Історія створення автотранспорту РАФ (Rigas Avtobusu Fabriku) починається з 1949 року, коли на базі Ризького авторемонтного заводу №2 був створений Ризький завод автобусних кузовів (РЗАК), який в 1951 році об’єднали з Ризькою експериментальною автомобільною фабрикою.

У 1953 році підприємство стало випускати капотні автобуси на шасі ГАЗ-51, розраховані на 24 пасажирів (місць для сидіння – 20). У 1954-55 рр. було виготовлено 445 машин.

РАФ-251

У листопаді 1955 року до серійного виробництва був прийнятий автобус вагонної компоновки РАФ-251, розроблений в Ризі на подовженому спереду і ззаду шасі ГАЗ-51А. Він був розрахований на 29 пасажирів (місць для сидіння було 20). По 1960 рік було виготовлено 1460 машин.

РАФ-10 «Фестиваль»

У 1958 році в Ризі був створений перший ризький мікроавтобус, який мав 10 місць і призначався для обслуговування учасників Всесвітнього фестивалю молоді і студентів. Ось чому його так і назвали РАФ-10 «Фестиваль». Машина була створена на вузлах автомобіля ГАЗ-М20 «Победа».

РАФ-977 Latvia

Пізніше був випущений мікроавтобус РАФ-977 Latvia, створений вже на базі «Волги» ГАЗ-21А. Він мав 10 місць включаючи водія. У 1958 – 61 рр. випустили 41 тис. машин РАФ-977 і його доопрацьовану версію РАФ-977В.

РАФ-977Д

У 1961 – 68 рр. виробляли модернізовану версію РАФ-977Д, а в 1968 – 76 рр. – серійно випускався мікроавтобус 977ДМ. Він істотно відрізнявся конструкцією кузова. З’явилися нові, широкі вікна з кватирками і широкі двері в салоні, а число місць збільшилася до 11.

РАФ-977ДМ

Мікроавтобус РАФ-2203 Latvia відрізнявся абсолютно новим кузовом, на шасі ГАЗ-24 «Волга» і був розрахований на 12 пасажирів.

РАФ-2203 Latvia

Перші його зразки з’явилися в 1970 році, а в 1975-му після випробування і доведення його виробництво розгорнули на новозбудованому підприємстві в Єлгаві. Всього до 1987 року було вироблено близько 180 тис. таких машин всіх модифікацій. Це була наймасовіша модель за всю історію заводу.

З 1983 року завод випускав модернізовану версію – 22038 – з новими дисковими гальмами і безшкворневою підвіскою передніх коліс. Однак з початком ринкових відносин в країні і набуттям Латвією незалежності виробництво мікроавтобусів РАФ почала різко падати і в 1996 році завод припинив існування.

Share
автор
Artem Boyko

Recent Posts

Топ-5 японських автомобілів, які можуть проїхати 500 000 км без капітального ремонту

Японські автомобілі давно вважаються еталоном надійності. Вони славляться витривалістю, простотою в обслуговуванні та доступною вартістю…

22.05.2025

Топ-10 найкращих кросоверів з пробігом, які перевершують усіх конкурентів

Експерти назвали 10 найкращих кросоверів з пробігом на вторинному ринку. Досліджуйте оптимальні варіанти для покупки…

22.05.2025

Нова Tesla Model 3 отримала функцію, якої немає в інших авто

Tesla Model 3 2025 року отримала 5 зірок Euro NCAP та унікальні функції безпеки, включаючи…

22.05.2025

Назвали найгірші моделі авто відомих брендів: від них варто триматися подалі

Досліджте топ найгірших автомобільних моделей відомих виробників, які варто уникати через технічні недоліки та низьку…

22.05.2025

Коли не можна вмикати кондиціонер в авто: 6 ситуацій, які можуть нашкодити

Дізнайтеся про основні помилки використання кондиціонера в авто, щоб уникнути поломок та забезпечити комфорт під…

22.05.2025

Як подовжити життя батареї електромобіля: важливі поради для водіїв

Дізнайтеся, як подовжити термін служби батареї електромобіля за допомогою простих порад. Зберігайте ємність акумулятора та…

22.05.2025