Статьи

Мікроавтобуси марки РАФ: як вони створювалися

Історія створення автотранспорту РАФ (Rigas Avtobusu Fabriku) починається з 1949 року, коли на базі Ризького авторемонтного заводу №2 був створений Ризький завод автобусних кузовів (РЗАК), який в 1951 році об’єднали з Ризькою експериментальною автомобільною фабрикою.

У 1953 році підприємство стало випускати капотні автобуси на шасі ГАЗ-51, розраховані на 24 пасажирів (місць для сидіння – 20). У 1954-55 рр. було виготовлено 445 машин.

РАФ-251

У листопаді 1955 року до серійного виробництва був прийнятий автобус вагонної компоновки РАФ-251, розроблений в Ризі на подовженому спереду і ззаду шасі ГАЗ-51А. Він був розрахований на 29 пасажирів (місць для сидіння було 20). По 1960 рік було виготовлено 1460 машин.

РАФ-10 «Фестиваль»

У 1958 році в Ризі був створений перший ризький мікроавтобус, який мав 10 місць і призначався для обслуговування учасників Всесвітнього фестивалю молоді і студентів. Ось чому його так і назвали РАФ-10 «Фестиваль». Машина була створена на вузлах автомобіля ГАЗ-М20 «Победа».

РАФ-977 Latvia

Пізніше був випущений мікроавтобус РАФ-977 Latvia, створений вже на базі «Волги» ГАЗ-21А. Він мав 10 місць включаючи водія. У 1958 – 61 рр. випустили 41 тис. машин РАФ-977 і його доопрацьовану версію РАФ-977В.

РАФ-977Д

У 1961 – 68 рр. виробляли модернізовану версію РАФ-977Д, а в 1968 – 76 рр. – серійно випускався мікроавтобус 977ДМ. Він істотно відрізнявся конструкцією кузова. З’явилися нові, широкі вікна з кватирками і широкі двері в салоні, а число місць збільшилася до 11.

РАФ-977ДМ

Мікроавтобус РАФ-2203 Latvia відрізнявся абсолютно новим кузовом, на шасі ГАЗ-24 «Волга» і був розрахований на 12 пасажирів.

РАФ-2203 Latvia

Перші його зразки з’явилися в 1970 році, а в 1975-му після випробування і доведення його виробництво розгорнули на новозбудованому підприємстві в Єлгаві. Всього до 1987 року було вироблено близько 180 тис. таких машин всіх модифікацій. Це була наймасовіша модель за всю історію заводу.

З 1983 року завод випускав модернізовану версію – 22038 – з новими дисковими гальмами і безшкворневою підвіскою передніх коліс. Однак з початком ринкових відносин в країні і набуттям Латвією незалежності виробництво мікроавтобусів РАФ почала різко падати і в 1996 році завод припинив існування.

Recent Posts

Які звички водія «вбивають» роботизовану трансмісію в автомобілі

Поява роботизованої трансмісії дала змогу суттєво спростити процес керування автомобілем без вкладення в конструкцію істотних…

23.11.2024

Шість вживаних кросоверів класу люкс, які вигідніше купувати, ніж новий седан

Седани сьогодні все ще досить популярні, особливо в люксовому сегменті, проте іноді їх купівля пов'язана…

23.11.2024

Ісландці розкрили свій секрет боротьби з обмерзанням лобового скла в автомобілі

Замерзання лобового скла в автомобілі стає головною проблемою українських водіїв у зимовий період. Ранок багатьох…

23.11.2024

Надійні німецькі спорткари: ТОП-10 уживаних моделей для купівлі

Німецькі спорткари вирізняються своєю високою продуктивністю, витриманим стилем і видатною якістю збірки, однак і коштують…

23.11.2024

Порушує кожен другий: кому з українських водіїв загрожує штраф у 500 гривень

Більшість українських водіїв регулярно порушують щонайменше одне правило ПДР і ризикують отримати за це штраф.…

23.11.2024

Що водієві категорично не можна робити під час дощу або снігу

Осінь поступово змінюється зимою, що лише посилює погодні умови, роблячи процес експлуатації автомобіля ще більшим…

23.11.2024