Статьи

Що найбільше впливає на знос батареї електромобіля: названі основні причини

Втрата ємності батареї електромобіля, а, отже, зниження запасу ходу – річ неминуча і залежить від хімічного складу елемента, частоти зарядки батареї і безлічі інших чинників. Але існує чотири основних елементи, які сприяють зносу акумулятора електромобіля, а саме: швидка зарядка, температура навколишнього середовища, пробіг і час.

Що стосується швидкісної зарядки, то вона небезпечна не самою швидкістю поповнення заряду, а нагріванням батареї. Це може спровокувати пошкодження внутрішньої системи акумулятора, що в свою чергу призводить до зменшення кількості іонів літію, які переходять від катода до анода. Як показали дослідження Національної лабораторії Айдахо, відсоток зносу батареї при швидкісний зарядці незначний. У тестах використовувалися чотири Nissan Leaf 2012 року виготовлення, два з яких заряджалися від домашнього зарядного пристрою потужністю 3,3 кВт, а два – від швидкісних станцій постійного струму потужністю 50 кВт. Як з’ясувалося, при зарядці від швидкісного терміналу знос батареї після 40000 миль (64374 км) пробігу всього на 3% більше, ніж при використанні домашньої зарядки.

Що стосується температурних режимів, то шкідливі для акумуляторів як низькі, так і високі температури. Низькі – уповільнюють швидкість зарядки, високі – негативно позначаються на самому елементі при тривалих перебуваннях в жарких умовах.
Також знос батареї безпосередньо залежить від циклів зарядки. За даними Tesla, акумуляторний блок Model S за 25000 миль (40234 км) пробігу зношується приблизно на 5%. Наступні 5% батарея втрачає приблизно через 125 000 миль (201 168 км).

Але найбільше на батарею впливає час. Наприклад, Nissan Leaf першого покоління втрачав близько 35% ємності батареї за вісім років. Моделі з рідинним охолодженням акумуляторів повинні мати набагато менший відсоток втрати ємності.

Уникнути зносу батареї дозволить дотримання деяких правил. Так в літні місяці, якщо електромобіль простоює протягом тривалого часу, то його краще залишати підключеним до мережі. У той же час, авто з батареєю без рідинного охолодження в спекотні дні краще тримати в тіні, а перед виїздом – попередньо «прогріти», приблизно 10 хвилин, що дозволить запобігти перегріву акумулятора навіть у найспекотніші дні. Також необхідно уникати розрядки батареї більш ніж на 80-90%.

Варто зазначити, що майже на кожен електромобіль надається гарантія на батарею 8 років/100 000 миль (160 934 км), яка покриває деградацію, якщо ємність батареї впаде нижче 70%.

Recent Posts

Новий бюджетний седан Nissan засвітився перед прем’єрою: фото

Компанія Nissan еде активні приготування до презентації свого оновленого седану Versa. Про це повідомляє Carscoops,…

23.12.2025

В США роботаксі паралізували рух через блекаут: відео

В американському Сан-Франциско місцевий сервіс безпілотних таксі Waymo зіткнувся з серйозною проблемою, коли на міській…

23.12.2025

BMW намагається заборонити сторонній ремонт своїх автомобілів: що зробив виробник

Німецький автовиробник BMW зробив перший крок до монополізації послуг ремонту своїх автомобілів. Як повідомляє Carscoops,…

23.12.2025

Знак зі стрілкою та червоною крапкою: що він означає

Дорожні знаки в різних країнах іноді змінюються настільки часто, що водії просто не встигають їх…

23.12.2025

ТОП-4 вживаних авто, що живуть довше, ніж нові

В Україні вторинний ринок домінує, однак є водії, які упереджено відносяться до вживаних автомобілів. А…

23.12.2025

Нові шини – це шахрайство: блогер пояснив, чим кращі вживані покришки

Користувач TikTok Кевін (@iamkevinperson) опублікував вірусне відео, в якому підняв болючу для багатьох автовласників проблему.…

23.12.2025