Втрата ємності батареї електромобіля, а, отже, зниження запасу ходу – річ неминуча і залежить від хімічного складу елемента, частоти зарядки батареї і безлічі інших чинників. Але існує чотири основних елементи, які сприяють зносу акумулятора електромобіля, а саме: швидка зарядка, температура навколишнього середовища, пробіг і час.
Що стосується швидкісної зарядки, то вона небезпечна не самою швидкістю поповнення заряду, а нагріванням батареї. Це може спровокувати пошкодження внутрішньої системи акумулятора, що в свою чергу призводить до зменшення кількості іонів літію, які переходять від катода до анода. Як показали дослідження Національної лабораторії Айдахо, відсоток зносу батареї при швидкісний зарядці незначний. У тестах використовувалися чотири Nissan Leaf 2012 року виготовлення, два з яких заряджалися від домашнього зарядного пристрою потужністю 3,3 кВт, а два – від швидкісних станцій постійного струму потужністю 50 кВт. Як з’ясувалося, при зарядці від швидкісного терміналу знос батареї після 40000 миль (64374 км) пробігу всього на 3% більше, ніж при використанні домашньої зарядки.
Що стосується температурних режимів, то шкідливі для акумуляторів як низькі, так і високі температури. Низькі – уповільнюють швидкість зарядки, високі – негативно позначаються на самому елементі при тривалих перебуваннях в жарких умовах.
Також знос батареї безпосередньо залежить від циклів зарядки. За даними Tesla, акумуляторний блок Model S за 25000 миль (40234 км) пробігу зношується приблизно на 5%. Наступні 5% батарея втрачає приблизно через 125 000 миль (201 168 км).
Але найбільше на батарею впливає час. Наприклад, Nissan Leaf першого покоління втрачав близько 35% ємності батареї за вісім років. Моделі з рідинним охолодженням акумуляторів повинні мати набагато менший відсоток втрати ємності.
Уникнути зносу батареї дозволить дотримання деяких правил. Так в літні місяці, якщо електромобіль простоює протягом тривалого часу, то його краще залишати підключеним до мережі. У той же час, авто з батареєю без рідинного охолодження в спекотні дні краще тримати в тіні, а перед виїздом – попередньо «прогріти», приблизно 10 хвилин, що дозволить запобігти перегріву акумулятора навіть у найспекотніші дні. Також необхідно уникати розрядки батареї більш ніж на 80-90%.
Варто зазначити, що майже на кожен електромобіль надається гарантія на батарею 8 років/100 000 миль (160 934 км), яка покриває деградацію, якщо ємність батареї впаде нижче 70%.
У найближчому майбутньому в Україні може з'явитися нова категорія автомобільних штрафів, які виписують тільки в…
Автоматична трансмісія давно домінує в індустрії, у зв'язку з чим автомобілі на «механіці» поступово відходять…
Сучасні автомобілі оснащені безліччю прихованих функцій, які можуть істотно полегшити життя водієві. Експерти розповіли про…
В умовах насиченого ринку кросоверів легко пропустити моделі, які пропонують чудове поєднання ціни, стилю та…
Сучасні автомобілі буквально «напхані» різного роду технологіями, які роблять процес водіння більш комфортним і простим.…
Багато позашляховиків відомі своєю вражаючою надійністю. Правильне обслуговування і помірний стиль водіння дає змогу деяким…