Статьи

Що найбільше впливає на знос батареї електромобіля: названі основні причини

Втрата ємності батареї електромобіля, а, отже, зниження запасу ходу – річ неминуча і залежить від хімічного складу елемента, частоти зарядки батареї і безлічі інших чинників. Але існує чотири основних елементи, які сприяють зносу акумулятора електромобіля, а саме: швидка зарядка, температура навколишнього середовища, пробіг і час.

Що стосується швидкісної зарядки, то вона небезпечна не самою швидкістю поповнення заряду, а нагріванням батареї. Це може спровокувати пошкодження внутрішньої системи акумулятора, що в свою чергу призводить до зменшення кількості іонів літію, які переходять від катода до анода. Як показали дослідження Національної лабораторії Айдахо, відсоток зносу батареї при швидкісний зарядці незначний. У тестах використовувалися чотири Nissan Leaf 2012 року виготовлення, два з яких заряджалися від домашнього зарядного пристрою потужністю 3,3 кВт, а два – від швидкісних станцій постійного струму потужністю 50 кВт. Як з’ясувалося, при зарядці від швидкісного терміналу знос батареї після 40000 миль (64374 км) пробігу всього на 3% більше, ніж при використанні домашньої зарядки.

Що стосується температурних режимів, то шкідливі для акумуляторів як низькі, так і високі температури. Низькі – уповільнюють швидкість зарядки, високі – негативно позначаються на самому елементі при тривалих перебуваннях в жарких умовах.
Також знос батареї безпосередньо залежить від циклів зарядки. За даними Tesla, акумуляторний блок Model S за 25000 миль (40234 км) пробігу зношується приблизно на 5%. Наступні 5% батарея втрачає приблизно через 125 000 миль (201 168 км).

Але найбільше на батарею впливає час. Наприклад, Nissan Leaf першого покоління втрачав близько 35% ємності батареї за вісім років. Моделі з рідинним охолодженням акумуляторів повинні мати набагато менший відсоток втрати ємності.

Уникнути зносу батареї дозволить дотримання деяких правил. Так в літні місяці, якщо електромобіль простоює протягом тривалого часу, то його краще залишати підключеним до мережі. У той же час, авто з батареєю без рідинного охолодження в спекотні дні краще тримати в тіні, а перед виїздом – попередньо «прогріти», приблизно 10 хвилин, що дозволить запобігти перегріву акумулятора навіть у найспекотніші дні. Також необхідно уникати розрядки батареї більш ніж на 80-90%.

Варто зазначити, що майже на кожен електромобіль надається гарантія на батарею 8 років/100 000 миль (160 934 км), яка покриває деградацію, якщо ємність батареї впаде нижче 70%.

Recent Posts

Як реально зменшити витрату палива в автомобілі: 12 перевірених методів

Якщо вам конче потрібно зменшити витрати на заправку власного автомобіля, не потрібно одразу шукати якесь…

22.12.2025

Жовтий сигнал загорівся на під’їзді до світлофора: тиснути на газ чи зупинитись?

Нерідко буває, що прямо на під’їзді до світлофора активується жовтий сигнал. Така ситуація може спантеличити…

22.12.2025

Nissan оновив популярну модель, дозволивши покупцям обрати розмір решітки радіатора

Японський автовриобник Nissan офіційно представив оновлення для свого популярного мінівена Serena. Як повідомляє Carscoops, покупцям…

22.12.2025

Volkswagen офіційно виніс вирок малим бензиновим автомобілям в Європі

Німецький автомобільний гігант Volkswagen офіційно повідомив, що більше не буде виробляти в Європі малі бензинові…

22.12.2025

На критично важливій трасі Одеса-Рені відновили рух

Обмеження на рух транспорту по трасі М-15 біля села Маяки, що на Одещині, знято. Про…

22.12.2025

Названо випадки, коли поліція має право вимагати від водія вийти з авто

В Україні вимоги щодо знаходження водія в автомобілі під час зупинки поліцією є чітко регламентованими.…

22.12.2025