Статьи

Водіям розповіли чим відрізняються різні типи приводу: RWD, FWD, AWD

Автомобілі експерти розповіли про різні типи приводу, які зустрічаються в традиційних ДВС-автомобілях.

Задній привід RWD

Дане компонування виявляється досить об’ємним і забирає багато простору в салоні автомобіля, а довгий карданний вал – це досить вразливий і вимогливий елемент конструкції. Водночас класичне компонування має і свої переваги. По-перше, із заднім приводом легше реалізувати високу потужність при динамічному розгоні: автомобіль ніби присідає на задні колеса, попутно навантажуючи їх. По-друге, автомобілі із заднім приводом зазвичай відрізняються хорошим виворотом коліс, зважаючи на те, що передні колеса не мають ШРУС-ів (шарніри рівних кутових швидкостей) і не навантажені крутним моментом.

Прикладами автомобілів із заднім приводом можуть бути середньорозмірні та великі седани Mercedes-Benz, BMW, Lexus, а також спортивні купе різних марок.

Передній привід FWD

Мотор у такому компонуванні розташовується поперек кузова, поруч із ним міститься компактна коробка передач («механіка» чи «автомат»), і з неї виходять приводні вали для передніх коліс.

Ця схема пропонує одразу кілька переваг. По-перше, всі ключові елементи автомобіля (двигун, трансмісія, кермо) «упаковані» під капотом і практично не позначаються на просторі салону або об’ємі багажника. По-друге, через відсутність карданного валу і заднього редуктора, не тільки вдається виграти в просторі салону (є лише невеликий тунель під вихлопну систему), але також і в значно меншій вазі автомобіля. З мінусів можна виділити обмеження за потужністю та можливостями розгону: автомобіль ніби піднімається з передніх коліс і вони частково втрачають зчеплення з дорогою, через що можуть бути пробуксовки.

Передній привід став використовуватися не тільки на компактних автомобілях, а й на досить габаритних седанах та кросоверах.

Повний привід AWD

Повний привід дозволяє підвищити прохідність на бездоріжжі, а також покращити керованість автомобіля на слизькій дорозі.

Проте він має і свої мінуси. По-перше – це складність конструкції. По-друге, повний привід позначається на вазі автомобіля, плюс через більшу кількість елементів, тут вищі інерційні маси — у результаті гірший розгін і вища витрата палива автомобіля.

Сьогодні автомобілі з повним приводом зустрічаються у різних виробників, включаючи BMW, Mercedes, Lexus, Volkswagen.

Recent Posts

Купівля вживаного авто: які машини краще обійти стороною

Купівля машини з пробігом схожа на гру з непередбачуваним фіналом. Зовні авто може виглядати доглянутим,…

05.12.2025

Японці масово орендують авто, але на них не їздять: для чого їм машини

У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…

05.12.2025

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025