Статьи

Водіям розповіли чим відрізняються різні типи приводу: RWD, FWD, AWD

Автомобілі експерти розповіли про різні типи приводу, які зустрічаються в традиційних ДВС-автомобілях.

Задній привід RWD

Дане компонування виявляється досить об’ємним і забирає багато простору в салоні автомобіля, а довгий карданний вал – це досить вразливий і вимогливий елемент конструкції. Водночас класичне компонування має і свої переваги. По-перше, із заднім приводом легше реалізувати високу потужність при динамічному розгоні: автомобіль ніби присідає на задні колеса, попутно навантажуючи їх. По-друге, автомобілі із заднім приводом зазвичай відрізняються хорошим виворотом коліс, зважаючи на те, що передні колеса не мають ШРУС-ів (шарніри рівних кутових швидкостей) і не навантажені крутним моментом.

Прикладами автомобілів із заднім приводом можуть бути середньорозмірні та великі седани Mercedes-Benz, BMW, Lexus, а також спортивні купе різних марок.

Передній привід FWD

Мотор у такому компонуванні розташовується поперек кузова, поруч із ним міститься компактна коробка передач («механіка» чи «автомат»), і з неї виходять приводні вали для передніх коліс.

Ця схема пропонує одразу кілька переваг. По-перше, всі ключові елементи автомобіля (двигун, трансмісія, кермо) «упаковані» під капотом і практично не позначаються на просторі салону або об’ємі багажника. По-друге, через відсутність карданного валу і заднього редуктора, не тільки вдається виграти в просторі салону (є лише невеликий тунель під вихлопну систему), але також і в значно меншій вазі автомобіля. З мінусів можна виділити обмеження за потужністю та можливостями розгону: автомобіль ніби піднімається з передніх коліс і вони частково втрачають зчеплення з дорогою, через що можуть бути пробуксовки.

Передній привід став використовуватися не тільки на компактних автомобілях, а й на досить габаритних седанах та кросоверах.

Повний привід AWD

Повний привід дозволяє підвищити прохідність на бездоріжжі, а також покращити керованість автомобіля на слизькій дорозі.

Проте він має і свої мінуси. По-перше – це складність конструкції. По-друге, повний привід позначається на вазі автомобіля, плюс через більшу кількість елементів, тут вищі інерційні маси — у результаті гірший розгін і вища витрата палива автомобіля.

Сьогодні автомобілі з повним приводом зустрічаються у різних виробників, включаючи BMW, Mercedes, Lexus, Volkswagen.

Recent Posts

ТОП-5 електромобілів, які надто дорого утримувати

Існує поширена думка, що утримувати електромобілі дешево. Пального не потребують, через малу кількість деталей прості…

21.12.2025

Toyota оновила свою найдоступнішу модель: фото

Японський автобренд Toyota представив оновлення для свого найбільш доступного автомобілю Corolla. Як пише Carscoops, рестайлінг…

21.12.2025

Катастрофи не буде: можливі наслідки для паливного ринку після ударів по Одещині

Останні дні російські військові нещадно б’ють по Одещині, вражаючі об’єкти енергетичної та транспортної інфраструктури. Одним…

21.12.2025

BMW тестує новий електричний M3: подробиці

Німецький автовиробник BMW активно готується до майбутньої прем’єри електричного седану M3. Новинку помітили в камуфляжі…

21.12.2025

В Україні підліток за кермом авто вирвав заправний пістолет на АЗС та втік

Днями в Сумах стався курйозний, але в той же час небезпечний інцидент за участю 16-річного…

21.12.2025

Суддя не гальмувала взагалі: з’явились моторошні подробиці кривавої ДТП з підлітками

18 грудня в Харкові сталась серйозна ДТП. Легковик під керуванням судді Валківського районного суду Алли…

21.12.2025