Статьи

Водіям розповіли чим відрізняються різні типи приводу: RWD, FWD, AWD

Автомобілі експерти розповіли про різні типи приводу, які зустрічаються в традиційних ДВС-автомобілях.

Задній привід RWD

Дане компонування виявляється досить об’ємним і забирає багато простору в салоні автомобіля, а довгий карданний вал – це досить вразливий і вимогливий елемент конструкції. Водночас класичне компонування має і свої переваги. По-перше, із заднім приводом легше реалізувати високу потужність при динамічному розгоні: автомобіль ніби присідає на задні колеса, попутно навантажуючи їх. По-друге, автомобілі із заднім приводом зазвичай відрізняються хорошим виворотом коліс, зважаючи на те, що передні колеса не мають ШРУС-ів (шарніри рівних кутових швидкостей) і не навантажені крутним моментом.

Прикладами автомобілів із заднім приводом можуть бути середньорозмірні та великі седани Mercedes-Benz, BMW, Lexus, а також спортивні купе різних марок.

Передній привід FWD

Мотор у такому компонуванні розташовується поперек кузова, поруч із ним міститься компактна коробка передач («механіка» чи «автомат»), і з неї виходять приводні вали для передніх коліс.

Ця схема пропонує одразу кілька переваг. По-перше, всі ключові елементи автомобіля (двигун, трансмісія, кермо) «упаковані» під капотом і практично не позначаються на просторі салону або об’ємі багажника. По-друге, через відсутність карданного валу і заднього редуктора, не тільки вдається виграти в просторі салону (є лише невеликий тунель під вихлопну систему), але також і в значно меншій вазі автомобіля. З мінусів можна виділити обмеження за потужністю та можливостями розгону: автомобіль ніби піднімається з передніх коліс і вони частково втрачають зчеплення з дорогою, через що можуть бути пробуксовки.

Передній привід став використовуватися не тільки на компактних автомобілях, а й на досить габаритних седанах та кросоверах.

Повний привід AWD

Повний привід дозволяє підвищити прохідність на бездоріжжі, а також покращити керованість автомобіля на слизькій дорозі.

Проте він має і свої мінуси. По-перше – це складність конструкції. По-друге, повний привід позначається на вазі автомобіля, плюс через більшу кількість елементів, тут вищі інерційні маси — у результаті гірший розгін і вища витрата палива автомобіля.

Сьогодні автомобілі з повним приводом зустрічаються у різних виробників, включаючи BMW, Mercedes, Lexus, Volkswagen.

Recent Posts

Для чого досвідчені водії возять в машині пляшку соняшникової олії: три хитрі лайфхаки

Мало хто знає, та соняшникова олія є не лише заправкою для салату чи смаження продуктів,…

13.12.2025

ТОП-5 двигунів, що не пройдуть і 100 тисяч кілометрів

Під час підбору вживаного автомобіля основний акцент завжди робиться на стані та ресурсі двигуна. Якщо…

13.12.2025

ТОП-5 надійних кросоверів, що живуть довше за Toyota RAV4

Сьогодні Toyota RAV4 є найбільш популярним кросовером у світі. В Україні дана модель також користується…

12.12.2025

Код 78 в водійських правах: за нього в Україні можна отримати 3400 грн штрафу

Останнім часом в Україні все частіше почали з’являтись нові водійські посвідчення, в яких ставлять спеціальні…

12.12.2025

На якій колонці АЗС небезпечно заправлятись: можете вбити двигун

Більшість водіїв в Україні не зважає на те, на якій саме колонці вони заправляються на…

12.12.2025

ТОП-5 найкращих трирядних кросоверів 2025 року за версією J.D. Power

Недивлячись на зростання цін на автомобільному ринку явно не бракує пропозиції. Сьогодні вибір максимально широкий…

12.12.2025