Статьи

Водіям розповіли, які гальма кращі, дискові чи барабанні

Часто вид гальм залежить від сегмента: у дорогих моделях застосовуються дискові гальма, а бюджетних – барабанні. Які найкращі і чому, розповість «Твоя МАШИНА».

Різниця криється у формі деталі, яка обертається разом із колесом. На неї тиснуть колодки, тим самим здійснюючи гальмування. У барабанних гальм на ступиці є циліндр, який називається барабаном. Він обертається разом із нею, а зсередини до нього гідравліка притискає дві колодки.

Головний недолік барабанних гальм – це точність дозування зусилля. Якщо дискові механізми дозволяють філігранно дозувати уповільнення силою натискання на педаль, для барабанних гальм зусилля між початком гальмування і початком блокування коліс розподіляється менш рівномірно. Також мінусом є повільне охолодження гальмівного механізму.

З переваг варто відзначити те, що у колодок барабанних гальм більше поверхня взаємного торкання, тому ресурс у них помітно більше, ніж у дискових. Також робочі поверхні колодок та барабана захищені від бруду та пилу, що теж збільшує термін служби. Завдяки простоті конструкції барабанні гальма легкі в обслуговуванні.

У дискових гальм замість барабана встановлений плоский диск, який з обох боків стискається парою колодок. Механізм відкритий, диск має невелику металоємність, тому швидко розсіює тепло та не має проблем із охолодженням.

При цьому немає пружин та деталей, які повертають колодки у положення «розторможено». Колодки повертає на місце гумова манжета супорта. Зовні дискові гальма здаються простішими, але ремонтувати їх складніше, оскільки є деталі з високою точністю розмірів та вузли з мінімальними зазорами.

Якщо порівнювати барабанні та дискові гальма, то можна відзначити, що перші на відміну від других більш надійні та витривалі, але менш ефективні. Дискові гальма, у свою чергу, виділяються точним дозуванням зусилля та краще охолоджуються, проте бояться бруду. Якщо говорити про колодки, то в дискових гальмах їх міняти простіше, але робити це доведеться частіше, ніж у барабанних гальмах.

Recent Posts

Peugeot анонсував квадратне кермо Hypersquare: фото

Французький автобренд Peugeot готується презентувати революційне технологічне рішення у світі автомобілебудування. Як повідомляє Carscoops, інженери…

14.12.2025

Volkswagen створив авто без керма і без педалей: фото

Німецький автовиробник Volkswagen тестує автомобіль, які не потребує водія. Як пише Carscoops, на тестовий трек…

14.12.2025

BMW готується адаптувати X7 до епохи Neue Klasse: флагман стане розумнішим

Німецький автогігант BMW активно працює над майбутньою прем’єрою нової версії свого флагманського кросовера X7. Як…

14.12.2025

Із 1 січня в Україні вводять ПДВ на електромобілі: що це означає для покупців

Вже через два тижні, з 1 січня 2026 року, в Україні наберуть чинності нові правила…

14.12.2025

Дешеву версію Mercedes G-Class помітили на тестах: фото

Німецький автовиробник Mercedes активно працює над виробництвом дешевої версії легендарного позашляховика G-Class. Як пише Carscoops,…

14.12.2025

Літак впав просто посеред траси прямо на авто: відео

57-річний водій Toyota Camry у Флориді, США нещодавно зіткнувся з ДТП, яку він запам’ятає на…

14.12.2025