Гальмівна система – найважливіший елемент конструкції автомобіля, що складається з багатьох компонентів, більша частина з яких відноситься до дорогих та складних з погляду технологій.
Гальмування починається в головному циліндрі гідроприводу. Це один з головних елементів гідравлічного приводу гальм – у ньому водій педаллю створює тиск робочої рідини, який передається трубопроводами до робочих циліндрів у кожного колеса.
Робочі гальмівні циліндри розташовані біля коліс. За рахунок тиску, створеного в системі головним циліндром (ногою водія через педаль) ці циліндри рухають колодки, притискаючи їх до дисків або барабанів колісних механізмів.
Далі йдуть металеві трубки, які з’єднують головний циліндр з колісними гальмівними механізмами та (за наявності ABS) з гідроблоком. По них передається тиск від головного циліндра до робочого.
Також важливим елементом гальмівної системи є гумові шланги, які з’єднують нерухому частину гідросистеми з її частинами, які рухаються – тобто з колісними гальмівними механізмами, що рухаються в різних площинах разом з колесами при роботі підвіски і рульового управління.
Гідроблок ABS (модулятор) розташований під капотом, до нього входять блок клапанів (модулятор), насос та електронний модуль. Гідроблок регулює тиск у трубопроводах, що ведуть до колес, таким чином, щоб вони не блокувалися (не йшли юзом) на дорозі.
Крім дисків (або барабанів) та робочих циліндрів у кожного колеса є певний набір механічних деталей, що забезпечують рух колодок. У дискових гальмах це складний за формою супорт, а в барабанних – опори і дві пружини. Також на кожному колесі є датчики ABS, які дають електроніці гідроблоку інформацію про швидкість обертання коліс.
Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…
Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…