Експерти представили п’ятірку найнадійніших гідромеханічних “автоматів” останнього десятиліття.
Jatco JF613E
6-ступінчаста автоматична коробка Jatco JF613E випускалася з 2006 року і встановлювалася на багато моделей Nissan, Mitsubishi та Renault. АКП призначена для поперечно розташованих двигунів об’ємом до 3,5 л і крутним моментом до 330 Нм. Причому для автомобілів Nissan цей “автомат” відомий як RE6F01A, для Renault під індексом AJ0 та для Mitsubishi – F6AJA або W6AJA. Компактний агрегат зарекомендував себе надійним, хоч і відрізнявся характерними болячками. Ця коробка не любить їзди по пробках та різкі старти зі світлофорів. При спокійній їзді вона виходжує до 250 000 км і більше, якщо регулярно міняти оливу.
ZF 6HP26
Агрегат серії 6НР розроблявся ZF спільно з BMW, пішов у серію ще в 2001 році та вироблявся до 2017 року. Коробка ставилася на автомобілі BMW, Audi, Ford та Jaguar, а також великі задньопривідні Kia та Volkswagen. Всі автомати призначені для подовжньо розташованих двигунів до 6 літрів робочого об’єму і крутного моменту від 250 до 750 Нм. Модифікація 6HP26 розрахована на передачу моменту 600 Нм. Коробка вважається дуже надійною, хоча без проблем все ж таки не обійшлося. На перших агрегатах часто виходив з ладу блок мехатроніка, особливо в спеку, під час руху в пробках. Надходили скарги на ривки і посмикування АКП через знос втулок і забитих шлаком соленоїдів. Коробка надмірно теплонавантажена, через що страждали блок її керування та електрична шина, а також деформувався пластиковий піддон. До речі, під час заміни трансмісійної рідини змінюється і недешевий піддон. Але якщо стежити за її технічним станом, ZF 6HP26 прослужить до 300 000 км.
Aisin TR-80 SD
Цей 8-ступінчастий Aisin TR-80 SD призначався потужним кросоверам і позашляховикам з подовжньо розташованим силовим агрегатом об’ємом до 6 літрів і крутним моментом до 850 Нм. Коробка ставилася на Audi Q7, Volkswagen Touareg та Porsche Cayenne, а також потужні кросовери Lexus та Cadillac. При створенні трансмісії були враховані всі болячки попередника, тому вона вийшла більш надійною. Механіки стверджують, що навіть без заміни оливи АКП може легко проїхати 200 000 км. З болячок, викликаних надмірно активним стилем їзди, можна назвати тільки соленоїди, які забиваються продуктами зношування фрикціонів, а також підтікання сальника масляної помпи. Ресурс коробки сягає 350 000 км, хоча часто зустрічаються екземпляри з пробігом 500-700 тисяч кілометрів.
ZF 8HP 45/90
Автоматична 8-ступінчаста коробка від німецької компанії Zahnrad Fabrik прийшла на зміну 6НР та випускається з 2010 року. Вона ставилася на всі моделі BMW, а також на автомобілі Volkswagen та Audi, Land Rover та Jaguar, Bentley та Rolls-Royce, Alfa Romeo та Lamborghini, Chrysler та Dodge, Jeep та Aston Martin. Коробка призначена для машин з подовжньо розташованим двигуном та заднім або повним приводом. Залежно від модифікації німецький автомат здатний передавати крутний момент від 500 до 1000 Нм – для 8HP 45 і 8НР 90 відповідно. Агрегат відрізняється не тільки блискавичними та плавними перемиканнями передач, компактністю та економічністю, але й видатною надійністю. Щоправда, у цій версії коробки масло рекомендується міняти кожні 60-70 тисяч кілометрів пробігу. У 2014 році її модернізували і замість позначення «45» вона отримала індекс 8НР 50. З недоліків відзначимо слабкий блок сателітів і масляний насос, який передчасно виходить з ладу. У свою чергу, низький рівень масла негативно впливає на механічні елементи коробки. Різкі старти з пробуксовкою провокують швидше стирання фрикціонів, а продукти зношування забивають соленоїди гідроблоку та мехатроніка. З віком від високого теплонавантаження корчиться пластиковий піддон. Олива може підтікати з конектора електричної плати. Ресурс 8-ступінчастої коробки не менший, ніж у попередниці, тому свої 350 тисяч км відпрацює чесно. Механіки взагалі визначають термін служби на рівні півмільйона кілометрів і навіть більше.
Jatco JF414E
Ця коробка від Jatco з’явилася в 2010 році, але нехай вас не вводить в оману ця дата – насправді JF414E є лише модернізацією 4-ступінчастого «автомата» зразка 1989 року. Просто компанії Nissan знадобився недорогий і компактний “автомат”, який працює в парі з поперечно розташованим двигуном. Звичайно, спочатку у «автомата» були деякі проблеми, як слабкі підшипники та збої блоку управління, який розташований над переднім підкрилком і страждає від вологи. Також відмовляв датчик педалі гальма, що призводить до блокування важеля перемикання передач. Проте за більш як 30 років виробництва майже всі болячки вдалося “вилікувати”. Навіть якщо коробка починає штовхатися і сіпатися, механіки рекомендують лише замінити масло зі зняттям піддону, а при великих пробігах встановити зовнішній фільтр – згодом у маслі накопичується шлак від зносу фрикціонів, який може забити канали гідроблоку. Нехай цей «автомат» задумливий, флегматичний і не надто економічний, проте заявлений ресурс у 300 000 км, який насправді набагато більший, виправдовує все.
В Японії місцеві компанії давно освоїли розробку і масовий випуск гібридних автомобілів, ставши лідером у…
Постійне зростання цін на автомобільне паливо часто змушує українців запасатися бензином завчасно. При цьому варто…
Якщо ви купуєте старий кросовер із прицілом на вигідний перепродаж через кілька років, то варто…
Сучасні автомобілі - це вже не просто засіб пересування, а справжній технологічний шедевр. Більшість водіїв…
Кросовери сьогодні на піку популярності, а середньорозмірні моделі додатково привертають до себе увагу за рахунок…
Каталітичний нейтралізатор або каталізатор є невід'ємною частиною сучасного автомобіля з ДВЗ. Їхнім головним завданням є…