Статьи

Водіям розповіли, як їздити автомобілем, щоб він менше ламався

Відвідування СТО при дбайливому поводженні з автомобілем можна скоротити, але планового обслуговування це не стосується.

Отже, як керувати машиною, щоб знизити зношування та ризик несподіваної поломки?

Обороти

Усі маніпуляції з органами керування мають бути плавними та вивіреними. Багато в чому на це впливають обороти двигуна. При русі їх слід тримати в оптимальному, середньому (кожній моделі двигуна) діапазоні. Для бензинових машин це орієнтовно 2000 – 3500 об/хв. Однак великі навантаження (прискорення, буксирування, підйоми) не можна давати мотору при оборотах нижче 2500 об/хв, а для енергійного прискорення або обгону слід розкручувати двигун до 4000 – 4500 об/хв. Для типового дизеля оптимальний, з точки зору збереження двигуна, діапазон лежить десь на 500 об/хв нижче.

Ями

На стан ходової частини та трансмісії мають великий вплив дороги, якими рухається машина. На кожній ямі вступають в активну роботу всі шарніри підвіски, кермового управління та трансмісії – це додаткове зношування. Причому пари тертя в шарнірах зазнають великих, навіть граничних навантажень, коли вибоїна глибока, і тим більше, коли машина влітає в неї на швидкості. Тому краще уникати перешкод, які призводять до роботи підвіски з великими амплітудами – тобто великі ями краще не кваплячись об’їхати.

Маршрути

Кожна зупинка та кожне прискорення після неї – скорочення ресурсу автомобіля. Адже надмірне зношування деталей виникає при так званих перемінних навантаженнях і перехідних процесах, які відбуваються саме при уповільненнях і прискореннях. Тому краще вибирати такі маршрути, де можна довгий час їхати з рівномірною швидкістю, без світлофорів, перехресть та пробок – нехай навіть по кілометражу ця дорога буде довшою.

Холодний двигун

У холодну пору року (або навіть свіжого весняного ранку) не давайте великого навантаження на холодні агрегати. Це не означає, що потрібно чверть години прогрівати двигун під вікном будинку, в умовах української зими достатньо декількох хвилин. Більш важливо перший кілометр після старту не навантажувати холодний двигун і трансмісію надмірно низькими і дуже високими обертами, прискореннями та частими перемиканнями передач. І не глушіть двигун відразу після тривалої, напруженої поїздки – дайте йому півгодини попрацювати без навантаження на холостому ходу, щоб зрівнялася температура поршнів, циліндрів та їх головок.

Сервіс

Все робіть вчасно – регламентне ТО, заміну масел, робочих рідин, фільтрів, колодок та інших витратних деталей. При цьому важливо використовувати якісні матеріали (але не обов’язково оригінальні, рекомендовані автовиробником). Так, іноді це коштує недешево, але, зрештою, позапланові ремонти обійдуться ще дорожче.

Recent Posts

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025

Чому не варто заправляти авто «під зав’язку»: пояснення автомеханіка

Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…

04.12.2025

Кнопки, що дратують: які елементи керування у сучасних авто бісать водіїв

Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…

04.12.2025