Статьи

Де Україна бере паливо для автомобілів: німецький бензин та американський газ

Директор “Консалтингової групи А-95” Сергій Куюн розповів про ситуацію на ринку нафтопродуктів.

«Дефіцит продовжується. З одного боку, черг на заправки немає, хоча з іншого – багато станцій по всій країні простоює, а станції, які працюють, не мають всього асортименту і відпускають всього по 20 л. Останнім часом спостерігаю за запровадженням обмежень і для комерційних клієнтів. Єдині недоторканні та повністю забезпечені силовики та муніципалітети» – каже експерт.

Перша причина дефіциту палива, на його думку, у знищенні окупантами єдиного Кременчуцького НПЗ в Україні.

«У березні основним завданням був пошук ресурсів у Європі, більшу частину ринку закривав Кременчук. З початку квітня заводу немає, імпортні ресурси законтрактовані, але тепер перед імпортерами інше завдання – привезти пальне», – зазначає Куюн.

Водночас Європа постала перед несподіваною для себе проблемою.

«У Європі немає зайвих цистерн та локомотивів. Більше того, ситуація стала несподіваною для самих європейців: виявилося, що вагони з однієї країни не завжди можуть пересуватися залізницею сусідів через додаткові технічні вимоги», — розповів експерт.

З позитиву – активізувався автомобільний імпорт, розширивши географію вперше за роки незалежності.

«Для розуміння всеосяжного пошуку ресурсу українцями – вперше (на мою пам’ять) відзначено імпорт бензину з Німеччини. Спойлер – чекаємо на продукт з Нідерландів та Бельгії», — каже Куюн.

Однак цей позитив тягне за собою проблеми в логістиці.

«Багато машин не завезеш. Напруга по всіх видах пального, але по дизелю вона найбільша. Своє слово сказав і попит із боку аграріїв. Хоча за всіма ознаками, він менший, ніж очікувалося. Мені невідомі випадки, щоби хтось не зміг купити пальне або десь були черги з бензовозів. Серед версій – стоки пального, скорочення посівних робіт, вибір на користь менш «капризних» культур і спрощення технологій з метою економії пального та добрив, тощо», — вважає експерт.

Щодо цін, уряд продовжує держрегулювання, яке, на думку Сергія Куюна, через дефіцит дає зворотний ефект.

«Встановлена ​​ціна є, але немає продукту. Як у радянському магазині. Сподіватимемося, що ми просто не все знаємо, а в уряді знають більше і роблять те, що потрібно. Найбільш тривожна ситуація з ДП, але останніми днями знову виникла стурбованість і з приводу бензину», — сказав він.

Позитивна сторона цього процесу – через дефіцит на ринку з’явився продукт із міні-НПЗ.

«Не дуже багато і не дуже якісний, але й за те спасибі. Тим більше, що для підвищення октану «малі нафтопереробні» змушені додавати біоетанол нашого виробництва, а це добре», — наголосив експерт.

Залишається проблема з автогазом.

«Газ перетворився на примару: тобто його немає. Ціна підкрадається до вартості бензину. Із хорошого – імпорт автогазу почав заходити стабільно, поступово збільшуючись. Із екзотики – американський LPG! Хтось уже їде на «молекулах свободи», — заявляє Куюн.

В опті ціна на дизпаливо стартує з 39,5 грн/л та закінчується на 44 грн/л. Пропозицій небагато.

Перевищують граничну “урядову” ціну, за даними експерта, несистемні станції.

«На обмеження почали забивати, повідомляють навіть про 45 грн./л. Проте без обмежень щодо літражу. Справжній ринковий прояв», – вважає експерт.

За словами Куюна, така ситуація може тривати до двох тижнів.

«Є надія, що через тиждень-другий сезонний попит трохи «присяде» і стане дещо легше», — зазначив він.

«З іншого боку, люди повертаються, Київ оживає, стає в пробках, спалює дороге пальне, зокрема й вищезгадані «молекули свободи»… Коли продукт є через раз, говорити про прогноз цін якось дивно. Тим не менш, залишаємось орієнтовані на світові ціни, які хоч і продовжують сумніватися, але, здається, намацали якийсь коридор. Зашморг на шиї російського нафтового експорту ще триматиме світ у напрузі, поки ОПЕК не перестане зображати із себе скривдженого і не почне давати на ринок більше нафти. Водночас очікуємо на збільшення видобутку Штатами та іншими країнами з високою собівартістю виробництва вуглеводнів», – підкреслив експерт.

Recent Posts

Найкращі компактні кросовери: названі ТОП-7 моделей для покупки у 2024 році

Сучасний ринок автомобілів пропонує різноманітні компактні кросовери, які поєднують у собі елементи стилю позашляховика та…

27.04.2024

Механік розповів, що категорично не можна мити в автомобілі

Догляд за автомобілем є обов'язковим елементом його експлуатації, якщо ви хочете, щоб транспортний засіб служив…

27.04.2024

Чому машина погано заводиться в дощову погоду: названо причини

Останніми днями в Україні встановилася дощова погода. У цей період автомобілісти можуть зазнавати труднощів із…

27.04.2024

Найкращі автомобілі з повним приводом: ТОП-10 вседорожніх моделей

Вибір правильного автомобіля з повним приводом може бути ключовим рішенням для тих, хто шукає надійний…

27.04.2024

Водіям розповіли, як скоротити витрату палива в автомобілі за лічені хвилини

Водіям автомобілів пропонується простий і ефективний спосіб знизити витрату пального своїх автомобілів всього за кілька…

27.04.2024

Ручник на смітник: чому в автомобілях скоро перестануть ставити важіль стоянкового гальма

У світі автомобілів відбуваються постійні зміни, і однією з них стає дедалі поширеніше застосування електронних…

27.04.2024