Статьи

Українцям розповіли, чому бензину до кінця весни може не вистачити

Наразі в Україні закрилося близько 70% заправок. Через війну наша держава зіткнулася як із зупинкою постачання з росії та білорусі, скороченням вітчизняного виробництва, так і з порушенням ланцюжків західних постачань.

Найбільша автозаправна мережа країни, яка належить групі “Приват”, до якої входять такі бренди, як “Авіас”; ANP; та “Укрнафта”, підвищила ціни на пальне понад межу встановлену урядом.

Бензин марки А-92 подорожчав до 35,10 гривні за літр, А-95 – до 36,10, ДП – до 40,66. У той час як гранична ціна пального – 34,55 гривні за літр бензину та 38,21 гривні за літр дизпалива. Варто зазначити, що станції компанії “Укрнафта” цін на пальне не підвищували. Так, бензин марки А-92 залишився на рівні 33,10 грн/л, А-95 – 34,10 грн/л, ДП – 38,66 грн/л.

Дефіцит уже зазнають водії. Якщо минулого тижня обмеження були в 20 л, то зараз на багатьох АЗС це вже 10 л у бак.

За словами гендиректора “Консалтингової групи А-95” Сергія Куюна, через дефіцит оптові ціни стали вищими за роздрібні, а багато імпортних ресурсів, які особливо везуть автотранспортом, також дуже дорогі.

“Все більше станцій намагатимуться продавати пальне за ринковими цінами та ігноруватимуть встановлені Кабміном граничні ціни на бензин та дизель. Національні мережі дотримуватимуться урядових рекомендацій. Втім, через дефіцит вільний продаж пального скорочуватиметься”, — каже він.

Керівник енергетичних проектів науково-технічного центру “Психея” Геннадій Рябцев запевнив, що чекати на здешевлення бензину в травні навряд чи варто. Втім, він переконаний, що було б гірше, якби держава не регулювала ціни на ринку нафтопродуктів.

“Під час воєнного стану державне регулювання цін має посилюватись і переходити в держуправління де-інде. Адже якщо та чи інша мережа не здатна забезпечити функціонування власних автозаправних станцій, відмовляючись постачати нафтопродукти в необхідних обсягах силам оборони та інфраструктури та тим, хто їх потребує, то в таких суб’єктах господарювання має вводитися пряме державне управління”, — розповів експерт.

Дефіцит пального все ще може іноді з’являтися навіть у західних областях, де ситуація спокійніша. Гострий недолік відчуватиметься у регіонах, де продовжуються активні бойові дії. З цінами на автогаз ситуація поки що виглядає кращою — на нього держрегулювання не поширюється. Імпорт зростає, хоча обсяги ще далекі від потреб українських водіїв. Щоправда, саме на автогазі видно, як працює ринок. Тобто, газ дорогий, але його вистачає. На даний час літр коштує, в середньому, 29 грн 81 копійку.

Share
автор
Artem Boyko

Recent Posts

Водіям із сіл та райцентрів загрожують штрафи до 40 тисяч гривень за популярне порушення

З настанням літа в невеликих населених пунктах місцеві жителі з метою економії стали активніше використовувати…

24.06.2025

Українських водіїв штрафують за відкриті вікна в автомобілі

З приходом літа багато українських автомобілістів намагаються врятуватися від спеки, відкриваючи вікна в своїх транспортних…

24.06.2025

Топ-7 надійних дизельних кросоверів, які здатні проїхати майже 1 000 000 км

Дизельні кросовери залишаються популярними в Україні завдяки економічності та витривалості, особливо для тих, хто багато…

24.06.2025

Топ-5 вживаних автомобілів, які краще обходити стороною, щоб не жити на СТО

Вживані автомобілі – популярний вибір в Україні, адже вони дозволяють заощадити кошти порівняно з новими…

24.06.2025

Які аксесуари в авто дратують поліцію: проблем не уникнути

Більшість водіїв вважають, що, раз автомобіль є їхньою особистою власністю, то і робити з ним…

24.06.2025

Нові правила техогляду в Україні: що зміниться з 1 липня

З 1 липня в Україні набувають чинності нові правила проведення обов'язкового технічного огляду транспортних засобів.…

24.06.2025