Статьи

Українцям розповіли, чому бензину до кінця весни може не вистачити

Наразі в Україні закрилося близько 70% заправок. Через війну наша держава зіткнулася як із зупинкою постачання з росії та білорусі, скороченням вітчизняного виробництва, так і з порушенням ланцюжків західних постачань.

Найбільша автозаправна мережа країни, яка належить групі “Приват”, до якої входять такі бренди, як “Авіас”; ANP; та “Укрнафта”, підвищила ціни на пальне понад межу встановлену урядом.

Бензин марки А-92 подорожчав до 35,10 гривні за літр, А-95 – до 36,10, ДП – до 40,66. У той час як гранична ціна пального – 34,55 гривні за літр бензину та 38,21 гривні за літр дизпалива. Варто зазначити, що станції компанії “Укрнафта” цін на пальне не підвищували. Так, бензин марки А-92 залишився на рівні 33,10 грн/л, А-95 – 34,10 грн/л, ДП – 38,66 грн/л.

Дефіцит уже зазнають водії. Якщо минулого тижня обмеження були в 20 л, то зараз на багатьох АЗС це вже 10 л у бак.

За словами гендиректора “Консалтингової групи А-95” Сергія Куюна, через дефіцит оптові ціни стали вищими за роздрібні, а багато імпортних ресурсів, які особливо везуть автотранспортом, також дуже дорогі.

“Все більше станцій намагатимуться продавати пальне за ринковими цінами та ігноруватимуть встановлені Кабміном граничні ціни на бензин та дизель. Національні мережі дотримуватимуться урядових рекомендацій. Втім, через дефіцит вільний продаж пального скорочуватиметься”, — каже він.

Керівник енергетичних проектів науково-технічного центру “Психея” Геннадій Рябцев запевнив, що чекати на здешевлення бензину в травні навряд чи варто. Втім, він переконаний, що було б гірше, якби держава не регулювала ціни на ринку нафтопродуктів.

“Під час воєнного стану державне регулювання цін має посилюватись і переходити в держуправління де-інде. Адже якщо та чи інша мережа не здатна забезпечити функціонування власних автозаправних станцій, відмовляючись постачати нафтопродукти в необхідних обсягах силам оборони та інфраструктури та тим, хто їх потребує, то в таких суб’єктах господарювання має вводитися пряме державне управління”, — розповів експерт.

Дефіцит пального все ще може іноді з’являтися навіть у західних областях, де ситуація спокійніша. Гострий недолік відчуватиметься у регіонах, де продовжуються активні бойові дії. З цінами на автогаз ситуація поки що виглядає кращою — на нього держрегулювання не поширюється. Імпорт зростає, хоча обсяги ще далекі від потреб українських водіїв. Щоправда, саме на автогазі видно, як працює ринок. Тобто, газ дорогий, але його вистачає. На даний час літр коштує, в середньому, 29 грн 81 копійку.

Recent Posts

Як подорожче продати свою машину: 5 порад від автоекспертів

У житті кожного автовласника може настати момент, коли доводиться розлучатися зі своїм автомобілем. Це може…

27.04.2024

Їздити вночі стало небезпечніше: водіїв попередили про ризик аварій через “неправильні” фари

У Великій Британії б'ють на сполох через зростання небезпеки, пов'язаної з "неправильною" роботою автомобільних фар.…

27.04.2024

Дотримуйтесь 4 спецправил – інакше штраф: поліція “оголосила полювання” на одну категорію водіїв

Патрульна поліція Волинської області звернула увагу однієї категорії водіїв на важливістю дотримання 4 спеціальних правил.…

27.04.2024

Мобілізація-2024: чи забиратимуть водійські права в ухилянтів, пояснив юрист

Міністерство оборони України оприлюднило ключові положення нового закону про мобілізацію, який набуває чинності з 18…

27.04.2024

Зміни в ПДР-2024: з 27 квітня водіям потрібно встановлювати нові розпізнавальні знаки

Багато водіїв в Україні за повсякденними справами забувають оновлювати знання з ПДР, що загрожує неприємностями…

27.04.2024

Найкращі кросовери для купівлі у 2024 році: ТОП-10 моделей

Сьогодні кросовери в Україні є одним із найбільш затребуваних видів легкових авто. Українські водії цінують…

27.04.2024