Статьи

Водіям розповіли, перекачані шини, це економія чи витрати

Тиск у шинах – дуже важливий параметр. Недаремно автовиробники нормують його залежно від завантаження машини та інших обставин. Напевно, кожен автомобіліст знає, що якщо перекачати шини на кілька десятих атмосфери, можна заощадити чимало пального. Та й диски на нерівній дорозі будуть цілішими. Але чи це так насправді?

Для початку розберемося з перевагами підвищеного тиску у шинах

Менша витрата пального. Слід зазначити, що економія становить дуже невелику цифру: близько 1,5%. Причому працює ефект економії у певному діапазоні середніх швидкостей, оскільки на швидкості понад 90 км/год найбільша частка палива витрачається на подолання опору повітря.

Краща динаміка автомобіля. Це фактично продовження переваги №1. Низький опір коченню, природно, покращує прискорення автомобіля. Але знову ж таки відсоток приросту динаміки – суто теоретичний, такий, що навряд чи варто брати його до уваги.

Менший ризик розрізати шину і погнути диск на вибоїнах. Більш жорстка шина менше змінюється при грубому ударі об край колдобини і колісний диск не дістає до асфальту, не розрубуючи гуму.

Недоліки перекачаних шин

З перевагами начебто все зрозуміло – хоч невеликі, але вони є. Але ж мають бути і недоліки, і важливо, щоб вони не виявилися вагомішими.

Гірший комфорт. Для того, хто обмежений у фінансах, зайві потряхування на нерівностях в обмін на економію палива не будуть великою проблемою. Але саме “дубовий” хід – перше, що помічає водій, який щойно закачав піватмосфери зайвого тиску у свої колеса. І це не дивно, адже шина (звичайно, правильно накачана) поглинає більшу частину енергії ударів, які сприймаються колесами на нерівній дорозі. Якщо, звичайно, вона не накачується до дерев’яного стану.

Скорочення ресурсу. Надмірно жорсткі колеса всі поштовхи, удари та вібрації від дороги передають на елементи підвіски та кермового управління. Вони не можуть не реагувати на це і передчасно зношуються, якщо не руйнуються. Підшипники маточини, кульові опори, шарнірні стійки стабілізаторів, шарніри рульової трапеції, сайлентблоки, втулки важелів – це ще не повний перелік деталей, яким вкорочують життя занадто жорсткі колеса. При цьому і самі запчастини ходової, і робота щодо їх заміни коштують чимало – вищезгадані 1,5 відсотка заощадженого пального їх не перекриють і за весь термін служби автомобіля.

Погіршення керованості. Насамперед, покришка з ненормованим тиском усередині має нештатну пляму контакту з асфальтом, через що автомобіль керується не так, як слід. А якщо йдеться про перекачане колесо, то зрозуміло, що пляма контакту в нього менша, тому машина керується гірше і гірше тримається дороги. Навіть гальмівний шлях буде більшим.

Прискорене зношування. Якщо колесо спирається на дорогу через зменшену площу протектора, то протектор буде зношуватися набагато швидше. До того ж – нерівномірно, з “лисою” доріжкою посередині протектора.

Recent Posts

Toyota Corolla 2026 залишився без змін – і це його головна перевага

Toyota вирішила не поспішати з новим поколінням Corolla. Як пише Motor.es, замість цього японці оновили…

04.12.2025

Ford замінить популярний кросовер позашляховиком: подробиці

Після завершення виробництва Ford Focus компанія вже готує його наступника. І він стане не хетчбеком,…

04.12.2025

Kia готує наступника Stinger: електричний фастбек з характером Porsche Taycan

Kia опублікувала загадковий тизер нового спортседана, який може стати духовним спадкоємцем легендарного Stinger, повідомляє Carscoops.…

04.12.2025

Toyota і Lexus готують спільну сенсацію: три спорткари з гібридними V8

Уже 4 грудня Toyota покаже одразу три нові спорткари, повідомляє Carscoops. Головна інтрига – довгоочікуваний…

04.12.2025

Alfa Romeo несподівано повернула легендарний V6 у Giulia та Stelvio

Alfa Romeo вирішила не прощатися з бензиновими емоціями, повідомляє Motor1. Після короткої паузи і прощальної…

04.12.2025

Як вигідно продати авто: через ці помилки власники втрачають десятки тисяч

Продати старий автомобіль вигідно – не така проста справа, як здається. Більшість водіїв втрачають частину…

04.12.2025