Сучасні автомобілі здебільшого не пристосовані до хитрих маніпуляцій водія біля заправної горловини. Далеко не в усіх країнах світу на АЗС є заправники, які працюють біля бензоколонок: дуже часто пальне з пістолета в бак заливають водії. Більше того, на деяких європейських АЗС навіть зрідженим газом LPG водії заправляються без допомоги персоналу! На жаль, українські заправки в умовах війни теж звернулися до подібної практики.
Для того, щоб зі шланга бензоколонки пішов бензин, потрібні дві речі. По-перше, оператор АЗС на своєму комп’ютері повинен дати колонці команду відпустити певну кількість вибраного сорту пального – і воно потече саме з маркованого пістолета: А-95, 95 “Преміум”, “Дизель”, тощо. А по-друге, на пістолеті має бути натиснутий спусковий гачок – важіль клапана.
“Взаємодія” із зазначеним клапаном, ймовірно, є найскладнішим моментом для автолюбителя без досвіду самостійної заправки. Так, з одного боку, є позитивний нюанс – спусковий гачок можна зафіксувати в натиснутому стані окремим стопором, щоб не тримати його весь час, доки йде подача пального шлангом. Завдяки цьому фіксатору можна залишити пістолет у горловині бензобака з натиснутим важелем та піти до оператора – замовляти свою порцію пального. Поки ви ходитимете, колонка наллє бензин у бак.
З іншого боку, в паливороздавальному пістолеті є запобіжний пристрій – клапан відсічення, який автоматично припиняє подачу пального, коли бак наповниться. Неприємність у тому, що часто надто чутливе відсічення спрацьовує не через наповнення бака, а через хвилю палива, яка випадково утворюється в горловині. В умовах дефіциту нафтопродуктів, коли кожен хоче залити максимальну кількість літрів, це дуже небажаний момент.
Коли спрацює запобіжний клапан переповнення (ви зрозумієте це по клацанню в пістолеті та зупинці лічильника на колонці), потрібно витягнути пістолет із глибини горловини – але не до кінця! – І почати повільно натискати спуск пістолета, поки паливо знову не потече з нього. Далі давити на гачок не потрібно, намагайтеся тримати потік палива слабким до остаточного наповнення бака або до виснаження замовленого ліміту.
Якщо вам потрібно заправити автомобіль з каністри, то складність полягає в тому, що у сучасних автомобілів заправна горловина дуже вузька, а крім того, має клапан у вигляді металевої пелюстки. Обійти ці проблеми можна двома способами:
– Використовувати воронку з тонким носиком;
– Скористатися замість лійки шлангом.
Придбати “іномарочну” лійку не велика проблема, в магазинах та на авторинках такі відомі як “лійка під клапан”. Зручною буде лійка з косим розташуванням носика, оскільки горловини у сучасних легковиків розташовані на боковині кузова.
У дизельних автомобілів останніх поколінь у горловині може стояти запобіжний клапан, який не дає вставити тонкий бензиновий пістолет (і відповідно тонку лійку). Обдурити його, натиснувши на пелюсток шлангом, не вдасться – клапан відкривається, коли на нього тиснуть відразу в кількох точках по периметру. Тому потрібно мати лійку відповідного “великого” діаметра або оригінальну лійку-перехідник, яка йде в комплекті з машиною або продається у дилера.
Якщо з лійкою чомусь не склалося, можна заправити машину з каністри через шланг. Під шлангом слід розуміти еластичну синтетичну трубку діаметром 8–10 мм. Схема така: каністра ставиться поруч із заправною горловиною на те, що буде вище за рівень бака – наприклад, на багажник, якщо у вас седан.
Другий кінець шланга потрібно взяти до рота і рішуче засмоктати з нього ваш бензин. Точніше, зробити вигляд, що ви хочете його засмоктати, а насправді після двох-трьох (залежить від діаметра та довжини шланга) потужних “підсмоктувань” швидко переставити шланг з рота в бак. За законом сполучених судин пальне піде вниз – тобто в бак, і вашим завданням буде тільки стежити, щоб шланг не був надто закручений на дні каністри і не виявився вищим за рівень рідини.
Німецький автопром давно асоціюється з якістю, надійністю та витривалістю. І навіть якщо ваш бюджет обмежений…
Автомобільний світ 2025 року вражає розмаїттям, але серед десятків новинок є ті, що задають тон.…
Встановлення газобалонного обладнання (ГБО) — популярне рішення серед українських водіїв, які хочуть знизити витрати на…
Німецький автопром давно асоціюється з якістю, технічною досконалістю та ресурсом, якого вистачає на сотні тисяч…
Чому слово "Toyota" стало майже синонімом надійності? Багато хто чув історії про ці автомобілі, що…
Обираючи вживаний автомобіль, більшість покупців звертають увагу не лише на ціну, а й на надійність,…