Біопаливо – це свого роду “суміш” традиційного палива та біоетанолу, простіше кажучи спирту, отриманого з рослинних компонентів, наприклад, кукурудзи. Тому такий вид палива ще називають “спиртовим” бензином. Якщо сировиною для отримання спирту використовуються не рослинні продукти, отриманий з нього етанол не може обзаводитися приставкою “біо”, повідомляють в Авто24.
Даний вид палива став альтернативним для автомобілів у деяких країнах світу, а основними його виробниками та споживачами у світі вважається Бразилія. Біопаливо дозволяє заощаджувати нафту для виробництва традиційного бензину, а також вважається більш екологічним, оскільки має менше хімічних сполук, які через викиди із вихлопної труби потрапляють в атмосферу.
Щоправда загалом частка біопалива у світовому споживанні палива поки що мізерна і становить від 3 до 4%.
Потенційно Україна має величезні можливості для виробництва біопалива, оскільки, будучи одним з головних виробників зернових у світі, має велику кількість сировини, з якої можна виробляти “біоетанол”.
Біопаливом в Україні, за даними Інституту споживчих експертиз, у 2021 році торгували 4 мережі АЗС — БРСМ-Нафта, Авіас, Моttо та регіональна BVS. Цікаво, що хоч “спиртовий” бензин до війни коштував на 4-5 гривень за 1 літр дешевше за звичайний (через різницю в акцизах), його не дуже охоче купували.
З початком бойових дій та утворенням дефіциту різниця в ціні значно знизилася, наприклад, у мережі АЗС “БРСМ-Нафта”, мабуть, найбільшого продавця біопалива, традиційний бензин марки A95 euroPlus коштує – 51,99 грн, а марка A95 Біо – 50,99 грн.
У перелік переваг біопального у його прихильників зазвичай входять:
– екологічність – використання біоетанолу з рослинних елементів суміші дозволяє зменшити кількість шкідливих викидів в атмосферу;
– відновлюваність – оскільки біоетанол виробляється з вирощених землі компонентів, його виробництво дозволяє зберегти нафту, формування якої у землі відбуватися набагато повільніше, а запаси обмежені;
– економія коштів – загалом біопаливо коштує дешевше за традиційний бензин, хоча в Україні з початком війни ця різниця майже зникла, крім того, це дозволяє економити кошти при закупівлі традиційних нафтопродуктів імпортозалежним країнам.
Водночас, список “проти” такий:
– більша витрата пального в порівнянні з традиційними бензинами;
– миючі властивості спирту вищі, ніж у звичайного бензину. Тож усі відкладення з баку та інших деталей паливної системи змиваються, шо призводить до швидкого засмічення паливних фільтрів та іноді – до поломки паливного насосу.
Що стосується шкідливості для двигуна, то за словами прихильників біоетанолу, за дотримання технології ця небезпека насправді сильно перебільшена.
“Спирт у будь-якому випадку залишається агресивною речовиною, навіть з використанням різноманітних присадок, до того ж дане паливо має властивість “розпадатися” з часом і тоді шкода авто вже наноситиметься. Тобто якщо паливо довго не купують на АЗС і втратило свої характеристики, автовласник, що заправився ним, може постраждати”, — зазначає директор “Консалтингової групи А-95” Сергій Куюн.
Розкішні німецькі кросовери - це поєднання стилю, технологій, високих якості та продуктивності. Все це і…
Зима - складний час для автомобілістів, особливо в умовах українських морозів. Однією з поширених проблем,…
Автомобілебудівна промисловість активно електрифікується і сегмент позашляховиків, зважаючи на свою популярність, не стоїть осторонь. Щороку…
Купівля вживаного автомобіля завжди пов'язана з ризиками. Такі фактори як вік і пробіг враховуються як…
Розкішні автомобілі здебільшого мають захмарні цінники, проте в деяких випадках їхня вартість дуже швидко падає…
Автомобільне скло - це не тільки важливий елемент захисту та огляду, але іноді й приклад…