Біопаливо – це свого роду “суміш” традиційного палива та біоетанолу, простіше кажучи спирту, отриманого з рослинних компонентів, наприклад, кукурудзи. Тому такий вид палива ще називають “спиртовим” бензином. Якщо сировиною для отримання спирту використовуються не рослинні продукти, отриманий з нього етанол не може обзаводитися приставкою “біо”, повідомляють в Авто24.
Даний вид палива став альтернативним для автомобілів у деяких країнах світу, а основними його виробниками та споживачами у світі вважається Бразилія. Біопаливо дозволяє заощаджувати нафту для виробництва традиційного бензину, а також вважається більш екологічним, оскільки має менше хімічних сполук, які через викиди із вихлопної труби потрапляють в атмосферу.
Щоправда загалом частка біопалива у світовому споживанні палива поки що мізерна і становить від 3 до 4%.
Потенційно Україна має величезні можливості для виробництва біопалива, оскільки, будучи одним з головних виробників зернових у світі, має велику кількість сировини, з якої можна виробляти “біоетанол”.
Біопаливом в Україні, за даними Інституту споживчих експертиз, у 2021 році торгували 4 мережі АЗС — БРСМ-Нафта, Авіас, Моttо та регіональна BVS. Цікаво, що хоч “спиртовий” бензин до війни коштував на 4-5 гривень за 1 літр дешевше за звичайний (через різницю в акцизах), його не дуже охоче купували.
З початком бойових дій та утворенням дефіциту різниця в ціні значно знизилася, наприклад, у мережі АЗС “БРСМ-Нафта”, мабуть, найбільшого продавця біопалива, традиційний бензин марки A95 euroPlus коштує – 51,99 грн, а марка A95 Біо – 50,99 грн.
У перелік переваг біопального у його прихильників зазвичай входять:
– екологічність – використання біоетанолу з рослинних елементів суміші дозволяє зменшити кількість шкідливих викидів в атмосферу;
– відновлюваність – оскільки біоетанол виробляється з вирощених землі компонентів, його виробництво дозволяє зберегти нафту, формування якої у землі відбуватися набагато повільніше, а запаси обмежені;
– економія коштів – загалом біопаливо коштує дешевше за традиційний бензин, хоча в Україні з початком війни ця різниця майже зникла, крім того, це дозволяє економити кошти при закупівлі традиційних нафтопродуктів імпортозалежним країнам.
Водночас, список “проти” такий:
– більша витрата пального в порівнянні з традиційними бензинами;
– миючі властивості спирту вищі, ніж у звичайного бензину. Тож усі відкладення з баку та інших деталей паливної системи змиваються, шо призводить до швидкого засмічення паливних фільтрів та іноді – до поломки паливного насосу.
Що стосується шкідливості для двигуна, то за словами прихильників біоетанолу, за дотримання технології ця небезпека насправді сильно перебільшена.
“Спирт у будь-якому випадку залишається агресивною речовиною, навіть з використанням різноманітних присадок, до того ж дане паливо має властивість “розпадатися” з часом і тоді шкода авто вже наноситиметься. Тобто якщо паливо довго не купують на АЗС і втратило свої характеристики, автовласник, що заправився ним, може постраждати”, — зазначає директор “Консалтингової групи А-95” Сергій Куюн.
Високі ціни на пальне іноді підштовхують українців до необдуманих рішень. Зокрема багато хто з автомобілістів…
Бум на кросовери не оминув Україну. Ці автівки цінують за їх практичність, комфорт та непогану…
Японський автовиробник Honda офіційно презентував оновлений седан Accord 2026. Як пише Carscoops, перелік змін невеликий,…
Американський автовиробник Ford офіційно повідомив про відкликання 272 645 автомобілів. Як повідомляє Reuters з посиланням…
Міністерство закордонних справ України звернулось до українців із попередженням про тимчасові ускладнення дорожнього руху на…
Прем’єра гібридної версії компактного кросовера Mitsubishi Xforce останнього покоління у Таїланді викликала справжній ажіотаж. Як…