Статті

Водіям розповіли, як продовжити життя шин спекотним літом

У тому, що шини зношуються, влітку винна не лише спека: набагато більше залежить від дій водія, йдеться в матеріалі Авто24.

Небажаний перегрів шин може статися з кількох причин. Мабуть, хтось здивується, але головна причина – аж ніяк не літня спека. Адже в умовах українського клімату навіть на сонці гума навряд чи нагріється більше 50 – 60°C. А ось якщо їздити на напівспущеній шині, та ще по гарячому асфальту, її температура може легко сягнути і 100°C – а це вже близьке до критичного значення.

До речі, тиск у шинах треба контролювати, коли колеса перебувають у холодному стані – тобто не після поїздки і не після перебування на літньому сонці. Крім низького тиску в шині, також впливає на її температуру швидкість руху – чим більше вона, тим гарячішими будуть певні зони покришки.

Майте на увазі: щодо зимових шин, які вимушено експлуатують влітку, існує декілька своїх, особливих зауважень.

Зимові моделі шин виготовляють з особливого виду гумової суміші. По-перше, вона надто м’яка за літної температури, гірше тримається за асфальт. Через це суттєво зростає гальмівний шлях та збільшується схильність машини до заносу та зносу при енергійних маневрах на швидкості. Це обов’язково треба враховувати тим, кому доводиться їздити влітку на зимових шинах.

По-друге, гума, з якої виготовлені зимові шини, більше боїться ультрафіолету, а саме його у літному сонячному світлі більш ніж достатньо. Тому машину на зимовій гумі не варто залишати надовго на відкритих парковках у сонячні літні дні.

Нарешті, температурна стійкість зимових шин (мається на увазі верхній ліміт) теж обмежена – чим вище температура, тим гірше вони тримаються за асфальт і тим дужче зношується протектор.

Правила продовження ресурсу шин влітку

Тиск. Контролюйте його раз в один – два тижні. Помітити напівспущене колесо “на око” часто неможливо, притому, що кількох днів такої їзди може вистачити, щоб шина втратила форму і незабаром відправилася на смітник.

Швидкість руху. Висока – понад 90 – 100 км/год швидкість взагалі не товариш економії. Та й шини у такому режимі більше нагріваються, що у поєднанні з гарячим асфальтом буде помітно скорочувати ресурс покришок. Врахуйте також, що на високій швидкості важче вчасно роздивитися небезпечні вибоїни, на яких можна безнадійно розрубати шину.

Різкі маневри. Уникайте маневрування з різким повертанням керма, гальмування “у підлогу” та прискорень “на повний дросель”. Навіть якщо явного буксування, юзу та заносу не відбувається, протектор зазнає прискореного зношення.

На сонці. В першу чергу це стосується зимових моделей шин, але в умовах війни використання їх влітку – доволі частий випадок: намагайтеся не залишати машину надовго на яскравому сонці.

Share
автор
Artem Boyko

Recent Posts

За зйомку ДТП можна потрапити за грати: де такі суворі правила

В Україні зйомка ДТП не заборонена, але в Європі за це можуть жорстко штрафувати чи…

23.05.2025

Нові штрафи для водіїв до 34 000 гривень: що готують у Верховній Раді

В Україні готують нові штрафи для водіїв до 34 000 гривень за перевищення швидкості, шум…

23.05.2025

Штрафи до 40 тисяч: поліція посилила контроль за водіями в селах

Поліція активізувала контроль за водіями в селах, штрафи за відсутність прав та реєстрації можуть сягати…

23.05.2025

ТОП-7 дизельних двигунів із легендарною надійністю, які не вбити

Досліджуйте ТОП-7 найнадійніших дизельних двигунів, які вражають довговічністю та економічністю. Відкрийте для себе легенди автомобільної…

23.05.2025

Оштрафують при першій зупинці: без чого водію заборонено сідати за кермо

З 1 січня 2025 року в Україні заборонено керувати авто без поліса ОСЦПВ. Штраф за…

23.05.2025

Білий рушник на дзеркалі автомобіля: що він означає для водіїв

Білий рушник на дзеркалі автомобіля сигналізує про проблеми з транспортом. Дізнайтеся, що він означає в…

23.05.2025