Статті

Українцям розповіли, чому держрегулювання цін на пальне нерозривно пов’язане із дефіцитом

В Україні зберігається дефіцит автомобільного палива, який має інші, крім логістичних, причини, каже директор енергетичних програм Центру Разумкова Володимир Омельченко.

17 травня 2022 року чиновники заявили про скасування державного регулювання цін на нафтопродукти. Цей крок був покликаний спровокувати збільшення постачання нафтопродуктів. Постачання зросли, але про наповнення ринку не йдеться. Про це написав на своїй сторінці у соцмережі Володимир Омельченко.

“Домовленість між урядом і так званими “системними операторами ринку” полягала в тому, що останнім залишають безпрецедентно пільговий режим роботи (відсутність акцизного збору, знижений ПДВ до 7%, заборона на перевірки якості пального) в обмін на збереження граничних цін — 52 грн/л на бензин і 58 грн/л на дизпаливо. Це абсолютно обґрунтована ціна, яка гарантує трейдерам високі прибутки”, — вважає експерт.

На думку Омельченка, порівняно з березнем, імпорт нафтопродуктів у червні значно зросте за прогнозом — до 600 тис. т. Проте дуже багато АЗС із загальної чисельності близько 7,5 тис. залишаються “сухими”, особливо це стосується бензину, йдеться в матеріалі Авто24.

“У неділю 20 червня я зробив візуальне дослідження у Києві — з приблизно 100 АЗС, на стелах лише двох заправок побачив ціну на бензин, що свідчило про його наявність у відкритому доступі. Водночас, кількість автомобілів у Києві порівняно з початком квітня збільшилося, мабуть, як мінімум, утричі.

“Це означає, що бензин продається, скажу м’яко, поза прозорими умовами. Його можна купити на інтернет-платформі OLX через систему талонів і чеків, а можна і без платіжних документів взагалі за кеш. Однак це коштуватиме значно дорожче за домовлену між урядом і трейдерами ціни. Але ця ціна вважається оптовою, а домовленості були про роздрібні ціни», – пише Володимир Омельченко.

За його словами, “всі задоволені” — уряд тим, що він може звітувати Офісу Президента про стабільну цінову ситуацію на ринку, трейдери — що вони отримують прибутки на пільгових умовах.

“Є лише один невеликий недолік цієї цікавої конструкції — нововведення гібридного регулювання оплачує рядовий споживач та державний бюджет, а решта просто чудова”, — зазначив Володимир Омельченко.

Він підкреслив: навіть у післявоєнний період зазначене державне регулювання може приносити велику користь тим, хто його побудував, оскільки воно гарантує дефіцит за будь-яких сценаріїв, а отже, хороші заробітки для тих “хто в темі”.

Recent Posts

Як очистити каталізатор автомобіля: два перевірені методи

Каталітичний нейтралізатор або каталізатор є невід'ємною частиною сучасного автомобіля з ДВЗ. Їхнім головним завданням є…

22.11.2024

Помилки під час заміни свічок запалювання, які вбивають двигун автомобіля

Заміна свічок запалювання, поряд з оновленням моторного мастила, є базовою процедурою, яку часто виконують українські…

22.11.2024

Гідравлічний vs механічний домкрат: який обрати для автомобіля

Коли справа доходить до заміни коліс, проведення технічного обслуговування або виконання інших завдань, пов'язаних з…

22.11.2024

Як розпізнати неякісний бензин: поради для автомобілістів

На тлі подорожчання автомобільного палива, а також важкого фінансового становища українців на ринку став частіше…

22.11.2024

Що робити, якщо пробив колесо на автомобілі, а запаски немає: поради для водіїв

Сьогодні автовиробники заради економії стали частіше випускати машини без штатного запасного колеса, що підвищує ризик…

22.11.2024

Коли краще не заряджати смартфон через прикурювач в автомобілі

Сьогодні гаджети є частиною повсякденного життя більшості українських автомобілістів. Тож не дивно, що великою популярністю…

22.11.2024