Статті

Українцям розповіли, чому держрегулювання цін на пальне нерозривно пов’язане із дефіцитом

В Україні зберігається дефіцит автомобільного палива, який має інші, крім логістичних, причини, каже директор енергетичних програм Центру Разумкова Володимир Омельченко.

17 травня 2022 року чиновники заявили про скасування державного регулювання цін на нафтопродукти. Цей крок був покликаний спровокувати збільшення постачання нафтопродуктів. Постачання зросли, але про наповнення ринку не йдеться. Про це написав на своїй сторінці у соцмережі Володимир Омельченко.

“Домовленість між урядом і так званими “системними операторами ринку” полягала в тому, що останнім залишають безпрецедентно пільговий режим роботи (відсутність акцизного збору, знижений ПДВ до 7%, заборона на перевірки якості пального) в обмін на збереження граничних цін — 52 грн/л на бензин і 58 грн/л на дизпаливо. Це абсолютно обґрунтована ціна, яка гарантує трейдерам високі прибутки”, — вважає експерт.

На думку Омельченка, порівняно з березнем, імпорт нафтопродуктів у червні значно зросте за прогнозом — до 600 тис. т. Проте дуже багато АЗС із загальної чисельності близько 7,5 тис. залишаються “сухими”, особливо це стосується бензину, йдеться в матеріалі Авто24.

“У неділю 20 червня я зробив візуальне дослідження у Києві — з приблизно 100 АЗС, на стелах лише двох заправок побачив ціну на бензин, що свідчило про його наявність у відкритому доступі. Водночас, кількість автомобілів у Києві порівняно з початком квітня збільшилося, мабуть, як мінімум, утричі.

“Це означає, що бензин продається, скажу м’яко, поза прозорими умовами. Його можна купити на інтернет-платформі OLX через систему талонів і чеків, а можна і без платіжних документів взагалі за кеш. Однак це коштуватиме значно дорожче за домовлену між урядом і трейдерами ціни. Але ця ціна вважається оптовою, а домовленості були про роздрібні ціни», – пише Володимир Омельченко.

За його словами, “всі задоволені” — уряд тим, що він може звітувати Офісу Президента про стабільну цінову ситуацію на ринку, трейдери — що вони отримують прибутки на пільгових умовах.

“Є лише один невеликий недолік цієї цікавої конструкції — нововведення гібридного регулювання оплачує рядовий споживач та державний бюджет, а решта просто чудова”, — зазначив Володимир Омельченко.

Він підкреслив: навіть у післявоєнний період зазначене державне регулювання може приносити велику користь тим, хто його побудував, оскільки воно гарантує дефіцит за будь-яких сценаріїв, а отже, хороші заробітки для тих “хто в темі”.

Recent Posts

Уряд анонсував нові пільги для українських водіїв: хто їх отримає

В Україні з’явиться нова програма підтримки водіїв з обмеженими можливостями. Про це у себе в…

18.12.2025

Volkswagen повністю електрифікує свій Polo: яким буде оновлений хетчбек

Німецький автовиробник Volkswagen планує відродити легендарний хетчбек Polo, але вже в електричному виконанні. Як повідомляє…

18.12.2025

Фари Mercedes стануть замінюваними: власники авто зможуть економити

Інженери Mercedes підготували революційні зміни для оптики власних автомобілів. Як повідомляє Carscoops, фари в нових…

18.12.2025

Штраф за їзду з увімкненим світлом в салоні: правда чи міф

Серед водіїв інколи можна почути дивні теорії щодо вимог ПДР та безпеки руху. Одна з…

18.12.2025

ТОП-4 бренди авто, що реально проходять понад 400 000 км

Дослідження показують – вірогідність того, що звичайне авто пройде без серйозного ремонту 400 000 кілометрів,…

18.12.2025

Яку оливу заливати в старий двигун: поради фахівців

З часом практично всі двигуни внутрішнього згоряння втрачають компресію та починають сильно споживати мастило. В…

18.12.2025