Статті

За 80 днів навколо світу на старенькому скутері

Сорока чотирирічний Маркус Маєр знайшов для себе найкращий спосіб подорожувати світом – на класичному скутері. Крім іншого, це надійний спосіб перевірити себе, йдеться в матеріалі Авто24.

Вісім років тому Маркус розпочав своє друге, паралельне життя. Відпрацювавши рік як звичайний німецький громадянин, він брав відпустку, сідав на заздалегідь підготований скутер Vespa і вирушав у тривалу подорож.

Маркус Маєр обирає виключно тривалі маршрути. Наприклад, він об‘їхав по периметру всю Західну Європу, кілька разів влаштовував тури по кількох країнах Старого Світу відразу, встановив рекорд, подолавши 10 країн за 24 години (тривалість 1691 км). Він двічі перетнув США за класичним маршрутом “Від узбережжя до узбережжя” (10 тис. км, 52 дні у дорозі).

Але найбільшим досягненням Маркуса Маєра стала навколосвітня подорож, яку він звершив за 80 днів. Позаду залишилося 18 країн, 3 континенти, було подолано 27 тис. км плюс ще 20 тисяч – на суднах, паромах, потязі та авіалайнерах. В середньому у тій поїздці скутер Маркуса долав 399 км в день, хоча в районі Владивостока добовий пробіг сягнув 690 км.

Протягом мандрівки сталося кілька незначних ДТП, а також 4 напади тварин – одного бика та трьох собак. Частину шляху Маркус проїхав зі зламаною ключицею – одне з падінь на старій дорозі у Сибіру було невдалим. Не маючи жодного прихистку, крім маленького намету, він пережив шторм у Чорногорії, тайфун у Сибіру, по одному урагану на Гаваях та у Вірджинії.
Двічі у мандрівника закінчувався бензин, хоча до 7-літрового бака він завжди мав як мінімум 5 л у запасі.

Весь свій багаж Маркус традиційно уміщує на передньому та задньому багажниках, а вага його складала 45 – 50 кг. Сюди входили туристичне спорядження, їжа, аптечка, запчастини та пальне.

Моторолери Маркус полюбив ще у юності, коли мешкав у баварській глибинці, де не було розвиненого громадського транспорту. Саме італійську марку він обрав через її канонічність, адже саме з цього бренду починалося колись поширення скутерів у Європі та й у цілому світі.

Для навколосвітньої подорожі Маркус зі свого зібрання обрав три вінтажні моделі з механічною коробкою передач та двотактним двигуном об’ємом 125 – 175 “кубиків”. При цьому цікаво, що цей діапазон кубатур стосується першого скутера. Це він подолав найважчу частину маршруту через Європу, Кавказ, Сибір та Казахстан, і на ньому довелося двічі міняти циліндр – і кожного разу запчастини були різного “калібру”, через що змінювався робочий об’єм моторчика.

Recent Posts

Як врятувати кузов від солі й морозу: зимовий догляд, про який забувають навіть досвідчені водії

Зима не прощає лінощів. Сіль, реагенти й волога швидко руйнують метал, а водії часто помічають…

06.12.2025

Пасок чи ланцюг ГРМ: що вибрати, щоб мотор не помер раніше часу

Коли мова про купівлю авто з пробігом, питання ГРМ часто лишається поза увагою. Дарма. Саме…

06.12.2025

ТОП-6 хетчбеків, що відмінно підходять для міста: кращі бюджетні варіанти

Міський рух стає щільним, і люди частіше дивляться на малі авто. Це видно щодня, коли…

06.12.2025

ТОП-10 кращих вживаних універсалів: практичні, місткі й доступні

Кросовери зараз на піку популярності, але універсали не здають позицій. Вони пропонують те, чого часто…

06.12.2025

Шість автобрендів, які зберегли якість, не завищуючи ціну

На тлі постійного подорожчання автомобілів знайти модель, що поєднує якість і розумну ціну, стає дедалі…

06.12.2025

ТОП-10 економічних гібридів: вони рідко просяться на АЗС

Гібридні авто давно перестали бути екзотикою для українських доріг. Попит зростає не лише через екологічність,…

06.12.2025