Експерти Інституту досліджень авторинку прогнозують, що з поверненням «довоєнних» ставок розмитнення, імпорт знову призупиниться, до рівня кількох тисяч авто в місяць.
Цьому будуть сприяти, зокрема:
– зниження купівельної спроможності українців внаслідок повномасштабної війни;
– подорожчання автомобілів за кордоном внаслідок кризи автомобільної промисловості та дефіциту пропозиції на ринку;
– подорожчання та ускладнення доставлення транспортних засобів з-за кордону, найбільше з країн Америки та Південної Кореї;
– зміна курсу валют, знецінення гривні.
Після повернення податків зразка 2018 року ввезення автомобіля з-за кордону буде невигідним. Тому перший час автомобілі купуватимуть на внутрішньому ринку, де почнеться зростання цін на більшість популярних моделей, в межах 20-30%.
Окрім прямого впливу, є ще й непрямий: різке зростання корупційних ризиків на митниці. Оскільки формула нарахування податків передбачає залежність від митної вартості авто, яку своєю чергою визначають працівники митниці, можна припустити, що відновляться схеми для зменшення розміру цих платежів. Зокрема, підробка інвойсів, зазначення вигаданих пошкоджень авто, підміна документів, тощо.
Скасування збору до Пенсійного фонду для електромобілів, передбачене законопроєктом № 7418, жодним чином не покращить ситуацію на авторинку. Перш за все, через зовсім невеликий відсоток автомобілів з електродвигуном в структурі імпорту внаслідок дорожнечі таких машин за кордоном.
Враховуючи усі вищеописані негативні моменти, можна передбачити не додаткові надходження, а навпаки, втрати української економіки внаслідок зменшення обсягів імпорту, зростання рівня корупції, зменшення економічної активності та мобільності українців.
Німецький автовиробник Volkswagen планує відродити легендарний хетчбек Polo, але вже в електричному виконанні. Як повідомляє…
Інженери Mercedes підготували революційні зміни для оптики власних автомобілів. Як повідомляє Carscoops, фари в нових…
Серед водіїв інколи можна почути дивні теорії щодо вимог ПДР та безпеки руху. Одна з…
Дослідження показують – вірогідність того, що звичайне авто пройде без серйозного ремонту 400 000 кілометрів,…
З часом практично всі двигуни внутрішнього згоряння втрачають компресію та починають сильно споживати мастило. В…
Нічого «вічного» в автомобільній промисловості не існує. Це факт. Однак є моделі, які виробляють максимально…