В Інституті досліджень авторинку пояснили, що буде з імпортом машин із пробігом та як вчинити тим, хто не встиг “легалізувати” подібне авто до 1 липня.
Зазначається, що таке рішення “заморозить” імпорт вживаних авто з-за кордону та призведе до підвищення цін на автомобілі в Україні. Більшість автомобілів вартістю до $5 тисяч — а саме в таких машинах є найбільша потреба — розмитнювати за “новими-старими” ставками не буде жодного сенсу. Акцизний збір на ввезення таких авто може складати 200-300% від їхньої вартості, що економічно невигідно. Тому замість десятків тисяч ввезених вживаних легковиків у місяць, імпортуватимуть лише кілька тисяч, а замість додаткових надходжень бюджет отримає лише втрати, повідомляють в ТСН.
Водночас найгірших показників слід очікувати у серпні та вересні, впевнений Левко Прокіпчук, екс-начальник Львівської митниці та асоційований експерт Інституту досліджень авторинку із питань практичного застосування митного законодавства.
У липні вимушено буде оформлена та частина машин, які не встигли цього зробити за нульовим розмитненням. Зокрема, ті, кого новина застала вже на кордоні чи в черзі на митний термінал. У разі, якщо в системі нарахування митних платежів не буде змін, надалі імпортуватимуть в незначній кількості лише такі категорії вживаних авто:
Авто з Америки. Нижча ціна машини “там” порівняно з європейським ринком робить такий крок все ще більш-менш вигідним. Окрім того, є значна частина транспортних засобів, які вимушено “зависли” в Європі через тимчасову зупинку українських портів;
Дорогі автомобілі. Йдеться в основному про автомобілі віком до 5 років та преміумсегмент. Оскільки податки на такі авто складають лише 35-40% від їхньої вартості, їх ввозитимуть і надалі;
Електромобілі. На авто з електричним двигуном залишився єдиний платіж: акциз, що становить 1 євро за кіловат батареї. Збір до пенсійного фонду на електроавто від 1 липня скасували одночасно зі скасуванням нульового розмитнення;
Вантажівки, автобуси та спецтехніка. Кількість імпорту цих категорій транспорту завжди була значно меншою у порівнянні з іншими, проте потреба в них залишається високою.
Якщо все ж вас спіткала халепа і ви не встигли розмитнити автомобіль за нульовим розмитненням, і шукаєте, що тепер робити з машиною, існує кілька варіантів розв’язання цієї проблеми, пояснила учасниця правління Інституту досліджень авторинку Юлія Риковська. Отже, ви можете зробити таке:
– Залишити авто у Польщі. Тут можна або продати його, або залишити на стоянці (вартість — 20 злотих за добу);
– Оформити реекспорт, тобто вивезти авто назад за кордон без розмитнення;
– Передати на склад митниці або СТЗ для тимчасового зберігання. Це допоможе виграти час та зібрати кошти на розмитнення;
– Віддати на користь державі. Автомобілі зараз дуже потрібні нашій армії;
– Розмитнити за звичайною процедурою, сплативши у повному розмірі всі митні платежі.
Нерідко буває, що прямо на під’їзді до світлофора активується жовтий сигнал. Така ситуація може спантеличити…
Японський автовриобник Nissan офіційно представив оновлення для свого популярного мінівена Serena. Як повідомляє Carscoops, покупцям…
Німецький автомобільний гігант Volkswagen офіційно повідомив, що більше не буде виробляти в Європі малі бензинові…
Обмеження на рух транспорту по трасі М-15 біля села Маяки, що на Одещині, знято. Про…
В Україні вимоги щодо знаходження водія в автомобілі під час зупинки поліцією є чітко регламентованими.…
Японський автовиробник Suzuki анонсував вихід нового компактного кросовера Across 2026. Фото нової моделі з’явились на…