Статті

Розповіли, чому не можна було їздити на МТ “Дніпро” без коляски

В ті часи, коли для придбання важкого мотоциклу типу МТ доводилося кілька років стояти у черзі, “Дніпри” продавалися виключно з боковим причепом.

В окремі періоди ціна мотоцикла сягала ціни ЗАЗ-968М: МТ-16 з ведучим колесом коляски коштував 2800 крб, як “Запорожець” з 30-сильним двигуном.

Тому МТ вважався серйозним транспортом, мало хто сприймав його як мотоцикл. І тим більше мало кому приходило у голову відчепити коляску і розсікати на ньому на двох колесах. Але декому все ж таки приходило – і тоді перший же міліціонер зупиняв відчайдуха і оформляв на нього відповідний протокол. Але чому існувала така заборона?

Річ у тому, що цей важкий мотоцикл (це був офіційний клас мототранспорту) українського виробництва був погано пристосований для експлуатації в конфігурації “одинака”. Чималенька власна маса двоколісного мотоцикла (220 -230 кг), примітивна підвіска, механічні гальма ускладнювали керування одноколійним байком. Маневрування на малій швидкості ускладнював опозитний двигун, який виходив за бокові габарити і створював несприятливий розподіл мас. Все це не сприяло безпеці руху, за яку так дбала ДАІ – тодішня дорожня міліція.

Крім того, “Дніпри” та “Урали” з колясками не мали бокової підніжки. Тобто на кожній парковці 220-кілограмового мотоцикла треба було буквально витягувати на центральну підставку. Електростартерів на мотоциклах тоді не було, а це у поєднанні з відсутністю бокової підніжки ускладнювало ще й запуск двигуна.

Але, певно, найвагомішим аргументом проти дозволу на шляхи “Дніпрів” без коляски була їхня велика питома потужність. Наприклад, у мотоцикла МТ-10-36 (36 к.с., 48 Н*м) після позбавлення його бокового причепа на кожну з кінських сил приходилося лише по 6 кг маси.

Показник, який удвічі кращий за ВАЗ-2106 – найбільш швидкісний легковий автомобіль того часу у країні! Настільки динамічний мотоцикл, безумовно, створював би на тодішніх вузьких та не дуже рівних автошляхах реальну небезпеку для всіх учасників.

Кажуть, що даішники боялися, що не зможуть у випадку необхідності наздогнати “Дніпра”-“одинака”. Частково це правда. Хоча в них на службі перебував одиночний важкий мотоцикл ірбітського виробництва – “Урали” різних поколінь. У народі його називали “полегшеним”, і насправді, у більшості версій даішний байк був позбавлений не лише коляски, а й заднього сидіння. Енергоозброєність його була цілком на рівні “Дніпрів” без причепа.

Насправді Київський мотозавод також випускав свої моделі в одиночній версії. Це було три генерації спеціальних ескортних мотоциклів – потужних машин для супроводження урядових кортежів. Але ними, як і міліцейськими “Уралами”, керували спеціально навчені професіонали, тож небезпеки іншим учасникам руху ці байки не завдавали.

Вже у 1990-ті роки, коли порядки у країні стали не такими тоталітарно-суворими, МТ “Дніпро” нарешті отримав законне право їздити по дорозі без коляски. Це був заводський варіант “одинака” – “Дніпро КМЗ 8.157.01 Соло”. Він має бокову підніжку, доопрацьовану підвіску, нові колеса з шосейними шинами та крилами, а також інше вдосконалене оздоблення.

Recent Posts

Японці масово орендують авто, але на них не їздять: для чого їм машини

У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…

05.12.2025

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025

Чому не варто заправляти авто «під зав’язку»: пояснення автомеханіка

Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…

04.12.2025