Майже 210 мільйонів доларів хабарів зібрали митники на ввезенні «євроблях» за 8 місяців. З початку 2017 Україні набирає популярності відносно нова схема ввезення авто на єврономерах – через Білорусь. Особливо популярна вона на Волині. Про це пише журналіст Олександр Дубінський.
“Після публікації про те, як Волинські митники розмитнюють вантажівки під виглядом автобусів мені прислали цілу внутрішню базу ввезення євроблях.
Згідно з цими даними, всього на одному пункті пропуску на кордоні з Білоруссю «Доманове-Мокрани» організований канал легалізації «євроблях», який за 8 місяців приніс хабарів на 4 мільйони доларів”, – пише журналіст.
З його слів, у лютому 2018 ДФС опублікувало дані про те, що всього за 2017 рік до України ввезли більше 958,5 тисячі автомобілів на іноземній реєстрації, з яких 209,6 тисячі – авто, завезені в режимі «транзит», тобто через 5 – 10 днів ця машина повинна виїхати з країни.
Решта приблизно 748,9 тисяча втомобілей в’їхали в країну в режимі «тимчасового ввезення», тобто можуть перебувати на території країни до 1 року.
“Чому більшість автомобілів ввезено саме як «тимчасове ввезення», здогадатися не складно. Саме він дозволяє вам цілий рік умовно законно їздити на авто територією країни без її розмитнення і оформлення на український облік”, – додає Дубінський.
І наголошує, що громадянин України (резидент) не маєте права ввозити автомобіль на 1 рік. Можливо ввезення «транзитом» на 5-10 днів.
Як ввезти автомобіль, не розмитнюючи його
“На рік автомобіль може ввезти лише громадянин іншої країни (нерезидентів) в ваших інтересах.
Ось тут і починається корупція і схеми перетворення авто, ввезених на 5 днів, в авто, ввезених на 1 рік.
Схема, яку я сьогодні описую, організована на Волинській митниці за участю самих митників, виглядає так.
Саме цей документ ви будете показувати поліції, коли вас зупинять. В базі митниці машина буде значитися як така, що ввезена іноземцем”, – розписує детально схему Олександр Дубінський.
Каже, за ввезення авто за такою схемою, крім вартості самої машини, доведеться оплатити:
– хабар митникам на посту «Ягодин» та «Доманове» за закриті очі на фальшиві доручення, приблизно – 250 – 300 доларів,
– послуги «рішал», «верблюда», «перегонщиків» і саме виписування фальшивих доручень – 500-700 доларів.
Тобто, 1 млн машин приносить митникам близько 700 млн доларів хабарів.
Вирішувати через білоруського «верблюда» – дешевше
Зі слів Дубінського, точно така ж схема діє і на кордоні з Польщею. Саме там вона з’явився найперше.
“На поляків машин вже оформлено дуже багато. Наприклад, в прикордонному Перемишлі 17 жителях (верблюдах) числиться 12.5 тисячі автомобілів. Це стало приносити полякам проблеми, тому знайти верблюда там стає все складніше.
Окрім того, ввезення на поляка дорожче. За ці послуги європейські «верблюди» беруть не 20 доларів як білоруські, а від 40 до 150 доларів.
До того ж поляки везуть машини, як на Волинську, так і Львівську митницю”, – йдеться у матеріалі журналіста.
З його слів, схема з білоруськими «верблюдами» – монопольна тема Волинської митниці, яка з’явилася на початку 2017 і місцеві пов’язують її появу з призначенням в грудні 2016 начальником Волинської митниці вінницького екс-фіскала і депутата Віктора Кривицького.
“Мої джерела стверджують, що велика частина суми, отриманої від цієї схеми, надходить саме керівництву Волинської митниці.
З 250 доларів хабара за кожне авто, 100 залишається на посаді, 150 йде на верх, в кабінети начальника митниці та його кураторів.
Згідно з моїми даними, керівництво Волинської митниці дало особовому складу розпорядження приймати липові довіреності згідно з прайсом”, – пише журналіст Олександр Дубінський.
Нагадаємо, останнім часом у регіоні спалахнув скандал у зв’язку із заявами працівника митниці про те, що її очільник Віктор Кривіцький налагодив незаконну схему ввозу товарів із Польщі. Так, переповнені товаром автомобілі на митниці нібито фіксують як порожні. Своєю чергою, на міжнародних пунктах пропуску це заперечують, а за справу взялися прокуратура та СБУ
Голова Волинської обласної ради Ігор Палиця звернувся до Генерального консула Польщі в Луцьку Вєслава Мазура з пропозицією об’єднати зусилля в боротьбі з контрабандою на волинській митниці. Для цього він пропонує забезпечити спільний доступ до польських митних баз, аби мати достовірну інформацію щодо товарів, які ввозять в Україну, а також створити спільну групу фахівців із представників обох держав, що займатиметься подоланням корупційних схем.
Джерело: volynnews.com
Глобальний тренд на електрифікацію не вбив попит на дизельні автомобілі, особливо в сегменті SUV. В…
Японські автомобілі традиційно вважаються надійними та безвідмовними. Mazda тут не виключення. Це підтверджує і останнє…
Існує поширена думка, що утримувати електромобілі дешево. Пального не потребують, через малу кількість деталей прості…
Японський автобренд Toyota представив оновлення для свого найбільш доступного автомобілю Corolla. Як пише Carscoops, рестайлінг…
Останні дні російські військові нещадно б’ють по Одещині, вражаючі об’єкти енергетичної та транспортної інфраструктури. Одним…
Німецький автовиробник BMW активно готується до майбутньої прем’єри електричного седану M3. Новинку помітили в камуфляжі…