Українські експерти розповіли, на що чекати з наявністю пального до кінця літа.
Так, на думку директора “Консалтингової групи А-95” Сергія Куюна, паливну кризу в Україні вдалося подолати.
Це сталося завдяки злагодженій роботі Кабміна та трейдерів, для яких держава, фактично відкрила паливний ринок. Для порівняння Куюн наводить такі цифри. Якщо до війни на вітчизняному ринку працювало близько 100 компаній, у червні іх налічувалося вже 300. Пальне до України почали звозити і агрофірми, і транспортні компанії, і промислові підприємства. Вони уклали нові контракти із виробниками пального, знайшли транспорт, розробили нові маршрути імпорту до України.
Директор спеціальних проектів НТЦ “Психея” профессор Геннадій Рябцев, своєю чергою, трохи стриманіше реагує на ситуацію з пальним.
На його думку проблема у тому, що усі ці контракти – короткотермінові. Тому довгострокових гарантій немає. Окрім цього, наразі трейдери працюють “з коліс”. А обмеження на пропускну здатність імпорту пального залізничним транспортом, та нестача бензовозів лишилися. Тобто об’єми імпорту пального важко збільшити. А зовсім скоро – холодна пора року та опалювальний сезон.
За інформацією Куюна, наразі спостерігається профіцит скрапленого газу. Його продають, практично, без маржі. Так само багато пропозицій і дизельного пального. Великі об’єми, закуплені і завезені трейдерами у період жорсткого дефіциту, сьогодні пропонуються майже за собівартістю. У постачанні бензину такого профіциту немає. Хоча, за даними Куюна, порівняно із червнем, у липні імпорт бензина до України збільшився на 30%. Та, в цьому випадку головне, що цей продукт присутній на АЗС.
Щодо цінових перспектив, Куюн зазначив, що за попередніми прогнозами у серпні середня ціна на дизельне пальне мала знизитись приблизно на 7-8 грн/л, а на бензин – на 5 грн/л. Проте ці прогнози зробив недійсними перегляд валютного курсу. Нині такого цінового оптимізму нема. Хоча зниження цін все ж таки очікується. Дизельне пальне зараз має потенціал до зменшення ціни на 1-2 грн/л. За його прогнозом, найближчим часом 1 л бензину коштуватиме 50 грн, а 1 л дизельного пального – 53-55 грн/л. Із тим, що до кінця літа проблем із пальним не буде, погоджується і Геннадій Рябцев. Він також прогнозує помірне зниження цін.
Проте пан Рябцев не вважає, що проблема із постачанням пального до України зникла. На його думку, до кінця року може виникнути дефіцит дизельного пального. І, як наслідок, – зростання цін на нього. Окрім цього, на думку Рябцева, під кінець року трейдерам буде важче знаходити необхідні об’єми пального на ринках країн ЄС. Адже від грудня запрацює ембарго на використання нафтопродуктів, імпортованих із РФ. Таким чином, нафтопереробні підприємства Угорщини, Болгарії, Чехії та Словакії вироблятимуть пальне лише для внутрішнього споживання у своїх країнах. Тому пропозиція нафтопродуктів на ринку ЄС зменшиться.
Рідкість у світі автомобілів може бути як дорогоцінною спадщиною, так і викликом для власників. Однак…
Вибір правильного автомобіля для сім'ї - це не тільки про практичність і безпеку, а й…
Мало хто з водіїв зрадіє, якщо його зупинить поліція. Але якщо вже це сталося, потрібно…
Вибір кросовера може стати справжнім викликом, особливо, якщо ваш бюджет обмежений. У такій ситуації не…
Українським водіям нагадали про поширене порушення правил дорожнього руху, що призводить до трагічних наслідків. У…
Акумулятор - це серце автомобіля, що забезпечує живлення електроніки та запуск двигуна. Але як довго…